پرداخت ۷۹ درصد از تسهیلات روستایی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته تاکنون میزان مبلغ سهمیه ابلاغی تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال مناطق روستایی از محل صندوق توسعه ملی به این استان یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۷۹ درصد آن پرداخت شده است.

پروانه نیک مرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق آخرین آمار، به تعداد ۷۸۷ طرح با اشتغال ۲ هزار و ۹۶۷ نفر اشتغال زایی در این استان مبلغ ۸۴۸ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری پرداخت شده است.
وی افزود: به ترتیب میزان پرداختی بانک‌های استان کشاورزی ۴۲۴ میلیارد ریال، پست بانک ۱۶۳ میلیارد ریال، صندوق کارآفرینی امید ۲۱۶ میلیارد ریال و توسعه تعاون ۴۵ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت بیکاری در استان تصریح کرد که جذب این تسهیلات کمک شایانی به ایجاد اشتغال پایدار و در پی آن کاهش میزان بیکاری در این استان خواهد کرد.
نیک مرام بیان کرد: اجرای طرح مشاغل روستایی با تولید و توزیع مناسب ثروت میان روستاییان می‌تواند آن‌ها را در محل سکونت خود ماندگار کند.
وی عنوان کرد: طرح‌های اشتغال روستایی راهی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست.
هم اینک به میزان یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال با متقاضیان طرح‌های اشتغالزای این استان انعقاد قرار داد شده که این میزان معادل ۱۰۹ درصد تسهیلات ابلاغی به کهگیلویه و بویراحمد است.
سال گذشته قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به تصویب رسید.
جمعیت بیکار ۱۰ سال به بالا در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۳ حدود ۲۳ هزار و ۸۸۸ نفر، سال ۱۳۹۴ افزون بر ۳۳ هزار نفر، سال ۱۳۹۵ حدود ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.
براساس آخرین برآورد آماری، تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در این استان حدود ۱۰ هزار نفر است.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشتغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ