پرداخت ۲ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان دیلم

رئیس کمیته امداد دیلم گفت: کمیته امداد شهرستان دیلم با پرداخت دو میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان تسهیلات به ۱۴۱ نفر در زمینه اشتغال رتبه نخست استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیلم، اسماعیل عباسی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: کمیته امداد کمتر از یکماه و ۲۴ روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط معمار کبیر انقلاب تاسیس شد و این اهمیت این موضوع را می رساند که حضرت امام(ره ) نسبت به امور نیازمندان و محرومین توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

رئیس کمیته امداد دیلم بیان داشت: از ۱۴ تا ۲۱ اسفند به نام هفته احسان و نیکوکاری نام گذاری شده که ما بر اساس فرمایشات حضرت امام( ره) باید کار و خدماتی که نظام ما با توجه به مشکلات موجود و سیاه نمایی دشمنان انجام داده را به اطلاع مردم برسانیم.

عباسی اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌ها را از مهمترین سر فصل‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و گفت: کمیته امداد شهرستان دیلم با پرداخت دو میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان تسهیلات به ۱۴۱ نفر در زمینه اشتغال رتبه نخست استان است.

وی با اشاره به اینکه داشتن مسکن و سر پناه ایمن یکی از مولفه‌های اساسی زندگی است عنوان داشت: در سال ۹۷ تعداد ۳۶ مسکن با همکاری استانداری و تعداد ۱۲ مسکن با همکاری قرارگاه خاتم النبیاء سپاه در شهرستان در حال ساخت می‌باشد و هچنین تعداد ۵۵ مسکن نیز در سال ۹۶ احداث شده است.

رئیس کمیته امداد دیلم افزود: در سال جاری ۲۲ جهیزیه به دختران نو عروس و ۱۳ هدیه داماد به پسران مددجویان اهدا و همچنین امسال مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی و وام‌های ضروری به مددجویان و قشر آسیب پذیر جامعه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد هزار و ۳۴۰ خانوار معادل ۱۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند بیان داشت: ماهیانه ۳۵۰ میلیون به افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود و همچنین مبلغ ۴۴ میلیون تومان در قالب بیمه اجتماعی به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

عباسی بیان داشت: کمیته امداد دیلم امسال به تعداد ۸۸ نفر از فرزندان خانواده‌هایی که کودکان آن ها دچار سوء تغذیه ماهیانه سبد غذایی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است.

وی کمک های موردی بلاعوض پرداخت شده به نیازمندان را ۱۳۲ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: کمیته امداد دیلم مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به بیماران جهت خرید ملزومات پزشکی و درمانی پرداخت نموده است و همچنین به ایتام و محسنین مبلغ ۳۰۰ میلیون پرداخت شده است.

وی گفت: ما در کمیته امداد دیلم ۱۷۵ دانش آموز و ۱۷ دانشجو داریم که به ۶۰ درصد از شهریه دانشجویان را پرداخت می کنیم.

عباسی افزود: اعزام ۴۴ نفر را به مشهد مقدس، ۱۵ نفر به کربلای معلی، و بیمه کردن منازل مددجویان را از دیگر خدمات کمیته امداد دیلم عنوان کرد.

رئیس کمیته امداد دیلم در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ صدقات جمع آوری شده ۱۰۰ میلیون بوده است گفت: مردم باید در بحث صدقات به کمیته امداد کمک کنند تا این کمیته بتواند به یاری افراد بیشتری بشتابد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ