اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان‌شمالی

معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای سال ۱۴۰۲ مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای خراسان‌شمالی تخصیص داده شده است که امیدواریم با همکاری خوب بانک‌ها عامل این اعتبار در حوزه اشتغال جذب شود.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد، مرتضی فیروزآبادی، معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) طی سفر دو روزه به خراسان‌شمالی با اشاره به تحقق ۹۵ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال در خراسان‌شمالی طی سال گذشته اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۲ مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای خراسان‌شمالی تخصیص داده شده است که امیدواریم با همکاری خوب بانک‌ها عامل این اعتبار در حوزه اشتغال جذب شود.
وی ضمن تقدیر از همکاری خوب بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: در سال گذشته پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به خراسان‌شمالی پیش‌بینی شده بود که ۹۵ درصد آن جذب شد.
معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: تعهد کمیته امداد برای سال ۱۴۰۲ ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور با پرداخت ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تقویت منابع پرداخت تسهیلات را ضروری دانست و گفت: در شورای عالی اشتغال مصوب شده است تا کسری منابع از پرداخت ۳۵ هزار میلیارد تومان تا تعهد ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور با همکاری استانداران و منابع در اختیار آنها جذب شود.
فیروزآبادی با تاکید بر اینکه جهت گیری کمیته امداد به سمت تقویت کیفیت طرح‌ها و ایجاد درآمد بیشتر برای صاحبان مشاغل است؛ بیان کرد: جهت گیری طرح‌های اشتغال کمیته امداد به سمت طرح‌های حمل‌ونقلی مانند توزیع وسائط حمل بار از جمله تراکتور، توسعه طرح‌های نیروگاه خورشیدی، رونق دادن به طرح‌های محلی از جمله نوغانداری و تولید پیله ابریشم است.
این مقام مسئول با اشاره به صنعت کشاورزی به عنوان مهم‌ترین صنعت در خراسان‌شمالی بر ضرورت رونق و توسعه این صنعت و ایجاد درآمد برای مددجویان تاکید کرد.
گفتنی است؛ بازدید از طرح‌های اشتغال، دیدار با مسئولین استانی، هماهنگی در راستای برنامه‌های سال جدید حوزه اشتغال و تقدیر از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان از برنامه های سفر دو روزه معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به خراسان‌شمالی است.

منبع : خبرگزاری فارس

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ