پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی بهزیستی خراسان جنوبی از جذب ۵۷ درصدی اعتبارات اشتغالزایی خبر داد و گفت: ۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تسهیلات اشتغالزایی به ۲۰۵ مددجوی بهزیستی در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن رحیمی صبح امروز در جمع معاونان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتبار کل تخصیص یافته برای تسهیلات اشتغالزایی معتادان بهبودیافته، زنان سرپرست خانوار و معلولان، ۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان است که از زمان ابلاغ تا ۱۲ آبان، ۵ میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان از طرف بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی افزود: ۲۸۲ نفر به مبلغ ۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که از این تعداد، ۲۰۵ نفر به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی بهزیستی خراسان جنوبی از جذب ۵۷ درصدی اعتبارات تاکنون اشاره کرد و افزود: علیغم کاهش اعتبارات در سال جاری نسبت به سال قبل این درصد جذب طی ۴ ماه از زمان ابلاغ تاکنون بسیار عالی است.

رحیمی بیان کرد: ۸ نفر از بیرجند با مبلغ ۱۳۵ میلیون، ۹ نفر از فردوس با ۱۳۴ میلیون، ۲۲ نفر از نهبندان با ۲۹۸ میلیون، ۳۹ نفر از قاین با ۵۵۵ میلیون، ۶ نفر از درمیان با ۹۵ میلیون، ۸ نفر از سربیشه با ۱۰۶ میلیون، ۱۸ نفر از بشرویه با ۳۰۴ میلیون، ۱۹ نفر از سرایان با ۲۸۲ میلیون، ۱۶ نفر از زیرکوه با ۱۸۳ میلیون، ۷ نفر از خوسف با ۱۲۳ میلیون و ۵۳ نفر از طبس با ۹۸۸ میلیون تومان از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی مشکل اصلی مددجویان در عدم دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک‌ها رایزنی شده که روند پرداخت تسهیلات به مددجویان آسان‌تر صورت پذیرد.

معاون اشتغال و خود کفایی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی بانک‌ها کل مبلغ تکلیفی از سوی بانک مرکزی را به سازمان بهزیستی ابلاغ نمی‌کنند خاطرنشان کرد: بانک صادرات ۲۰ درصد، بانک‌های تجارت، ملت و سپه ۵۰ درصد از کل مبلغ تکلیفی را ابلاغ کرده‌اند که این موضوع برای شهرستان‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

رحیمی یادآور شد: در بازرسی‌ها اگر فردی که وام را دریافت می‌کند تجهیزات لازم برای شروع کار را خریداری کرده باشد کل مبلغ وام آزاد می‌شود در غیر این صورت وام به صورت مرحله به مرحله آزاد می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان بهزیستی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ