فراهم شدن ۱۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) امداد آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۲۷۵ میلیارد ریال طی سالجاری برای اشتغال مددجویان این استان اختصاص یافته است.

عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع اشتغال یکی از مهم ترین اهدافی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان در پیش گرفته است و برای تحقق این امر مهم در نظر دارد که هشت هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان در سال جاری ایجاد کند.
وی اضافه کرد: برای ایجاد این تعداد شغل در میان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، یکهزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه توجه به اشتغال روستاییان نیز در این نهاد مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: از مجموع کل اعتبارهای پیش بینی شده در سال جاری، یکهزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: طرح های خود اشتغالی، گام مهمی در تامین معیشت خانواده های نیازمند و استقلال اقتصادی مددجویان است و نخستین و اساسی‎ترین گام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و نبود اتکا به دیگران است.
سهندی با بیان اینکه ارایه آموزش‌ های مهارتی به مددجویان از برنامه‌های مهم اشتغال این نهاد به شمار می رود، گفت: این نهاد در نظر دارد تا با فراهم ساختن زمینه های اشتغال و پرداخت تسهیلات، مددجویان را به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج سازد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به پرداخت مستمری به مددجویان استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود۹۴۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان این استان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: برای نیمه دوم امسال و بر اساس الزامات بودجه، بیش از یکهزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور پرداخت مستمری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۲۸ هزار و ۷۹۹ نیازمند در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد بوده و از این نهاد مستمری دریافت می کنند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با فرمان امام راحل (ره) برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ