بهره‌مندی ۴۳ هزار مددجوی اردبیلی از خدمات مهارتی اشتغال

مدیرکل کمیته امداد امام استان اردبیل گفت: در ۴۰ سال اخیر ۴۳ هزار مددجوی کمیته امداد این استان از مهارت‌های کارآفرینی و تسهیلات اشتغال‌زایی بهره مند شدند.

حسین دشتی پیش از ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون میزان تسهیلات درنظر گرفته شده برای مددجویان کمیته امداد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار طرح اشتغال خرد فعال در زمینه‌های صنایع دستی، شغل‌های خدماتی و صنفی وجود دارد که مددجویان با تکیه بر آن از تامین هزینه‌های روزانه خود برخوردار می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل یادآور شد: یکی از فعالیت‌های ارزنده‌ای که در حوزه ارائه تسهیلات به مددجویان شاهد آن هستیم، برخورداری تعداد قابل توجهی از جامعه هدف از اشتغال مناسب بوده به گونه‌ای که مددجویان با بهره‌گیری از سرمایه‌های اندک خود کارآفرین نیز شدند.

دشتی با قدردانی از مشارکت مناسب خیران؛ دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها که در ارائه تسهیلات مورد نیاز به مشاغل مددجویان از تعامل لازم برخوردار هستند، افزود: تلاش کارآفرینان برای توجه بیشتر به اشتغال اقشار کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد ستودنی بوده و امیدواریم با افزایش توجه به بکارگیری چنین نیروهایی در توانمندسازی خانواده‌های اقشار آسیب‌پذیر موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

وی به نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد نیز اشاره کرد و افزود: مددجویان علاقه‌مند به حضور در عرصه‌های کارآفرینی حداکثر از مدت زمان پنج ساله برای بازپرداخت تسهیلات اشتغال برخوردار هستند تا با تسویه مالی به درآمدزایی و توانمندی ممکن برسند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل یادآور شد: بعد از ارائه تسهیلات چنانچه توانمندی‌های موجود با توسل به خدمات ارائه شده افزایش پیدا کند مددجویان به دلیل استقلال مالی از جرگه خدمات کمیته امداد خارج خواهند شد تا دیگر افراد نیازمند به جامعه هدف اضافه شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ