ایجاد ۳۸۰۰فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد مرکزی در سال گذشته

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی با هدف توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان مرکزی ایجاد شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، قنبر موسی نژاد روز سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: هدف نهاد مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی مددجویان و خانواده های تحت پوشش است، کمیته امداد استان مرکزی برای تحقق این هدف تلاش کرده و به نتایج خوبی دست یافته و پیگیری این روند را همچنان در دستور کار دارد.
وی افزود: در کمیته امداد به دنبال این هستیم تا با تامین نیازهای اقتصادی مددجویان از طریق توانمندسازی آنان و ایجاد کسب و کار پایدار نسبت به کاهش آسیب ها در جامعه نقش ایفا کنیم. در این راستا علاوه بر تامین نیازهای اقتصادی، در حوزه های مختلف ازجمله مسایل اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مسایل اعتقادی خانواده ها نیز گام های تاثیر گذار برداشته شده تا بتوانیم آسیب های اجتماعی را در میان قشر نیازمند کاهش دهیم.
موسی نژاد خاطر نشان کرد: یکی از آسیب های اجتماعی که استان مرکزی گرفتار آن است، طلاق می باشد. در این حوزه متاسفانه استان مرکزی جزء پنج استان اول کشور است. اما در خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان به سبب ارائه آموزش های لازم مشاوره ای و خودمراقبتی قبل، حین و بعد از ازدوج و تامین برخی از نیازها این مساله کمتر دیده می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: یکی از اقدامات اینکه طی سال ۹۰ تا ۹۵ برای هشت هزار و ۳۰۰ نفر از دختران تحت پوشش از سوی این نهاد جهیزیه تامین شده است و خوشبختانه نرخ طلاق در بین نیازمندان استان زیر پنج درصد است. لذا اگر عزمی وجود داشته باشد می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد و از بروز آن پیشگیری کرد.
وی بیان داشت: متاسفانه فقر امروز با فقر ادوار گذشته تفاوت دارد. فقر امروز هم فقر گرانی است و هم فقر زنانه است. هم اکنون حدود ۶۰درصد از مخاطبین کمیته امداد را زنان سرپرست خانواده تشکیل می دهند و باید دقت کنیم آثار و صدمات فقر می تواند در جامعه در تمام لایه ها آسیب جبران ناپذیر وارد کند.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی عنوان کرد: همچنین کمیته امداد به دنبال ترویج فرهنگ زکات نیز هست که جامعه روحانیت می تواند در راستای تبلیغ در این حوزه ما را یاری دهد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ