ایجاد ۱۱۹۱ فرصت شغلی در خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ه) خراسان جنوبی گفت: یکهزار و ۱۹۱ فرصت شغلی در هشت ماه امسال با پرداخت ۲۱۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شد.

به گزارش ایرنا سید رضا حسینی روز یکشنبه در کمیته تخصصی اشتغال ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۵۸۲ فرصت شغلی با پرداخت ۱۰۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال برای جوانان (۱۸ تا ۲۰ سال) ایجاد شده است.
وی عنوان کرد: ۳۳۵ فرصت شغلی از محل منابع صندوق امداد ولایت و ۸۵۶ فرصت شغلی از محل تسیهلات بانکی ایجاد شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: همچنین ۴۵۶ فرصت شغلی در مناطق شهری و ۷۳۵ فرصت شغلی در مناطق روستایی اجرا شده است.
وی افزود: از ابتدای امسال در راستای اجرای هرچه موفق تر طرح های اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۰ نفر آموزش های مقدماتی، پایدارسازی و توسعه مهارتی را در زمینه اشتغال فراگرفته اند و در این مدت برای جلوگیری از هدررفت منابع ۱۲ هزار و ۳۹ مورد نظارت بر طرح های اشتغال مددجویان انجام شده است.
حسینی بیان کرد: از ابتدای امسال ۷۲ مددجوی استان از طریق کاریابی ها شاغل شده اند و مددجویان کمیته امداد استان ۶۲۷ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۱۳۳ متر مربع و ارزش ۱۹ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال تولید کرده اند.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری ۳۴۳ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۹۹۲ طرح پرداخت شده که از این مقدار ۳۲۰ طرح به مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال برای اشتغال جوانان (۲۰ تا ۳۰ سال) پرداخت شده است.
زنگنه ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید در هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: براساس تفاهم نامه با اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امسال پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ایجاد اشتغال به این صندوق ابلاغ شده که تاکنون این تسهیلات به ۱۲ طرح حوزه ورزش و جوانان با اشتغالزایی ۲۰ نفر پرداخت شده است.
وی افزود: نرخ تسیهلات اشتغال که توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود بین ۳ تا ۶ درصد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ