اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان

رئیس مجلس شورای اسلامی به تاکید رهبر معظم انقلاب به سران قوا برای اشتغال‌زایی در کشور گفت: در بودجه ۹۸ اشکالاتی در تنظیم بودجه اشتغال وجود داشت که باید با ایجاد تسهیلات اشتغال، رفع و رجوع شود.

به گزارش بازارکار به نقل از ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با خانواده شهدا، معتمدین و مسئولان شهرستان بستان‌آباد، با بیان این که سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در خصوص راه آهن در ایران انجام شده است، گفت: در این راستا، از رهبر معظم انقلاب هم خواسته‌ایم تا از صندوق توسعه ملی برای راه آهن استفاده کنیم و ۱۵ درصد اعتبار مورد نیاز پروژه‌های فاینانس را از محل صندوق توسعه ملی تامین کنیم تا شرق و غرب و شمال و جنوب ایران را به هم متصل کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر این که تکمیل راه آهن بستان‌آباد باید با جدیت دنبال شود، افزود: سعی کنید این پروژه تا چند ماه آینده تمام شود و ما هم اگر کمکی لازم باشد، انجام می‌دهیم.
لاریجانی بیان کرد: برای راه آهن و طرح‌های مهمی که ترانزیت شرق و غرب را تامین کند، در بودجه ۹۸ از صندوق توسعه ملی بهره‌گیری می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که راه آهن تبریز هم باید به سمت مرز پیش رود، گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی راه و راه آهن تبریز، برقی کردن راه آهن تهران ـ تبریز جزو طرح‌های فاینانسی است.
وی افزود: هم‌اکنون طرح‌های ریلی تهران - مشهد، تهران - اصفهان و تهران ـ تبریز که جزو طرح‌های مادر در راه آهن به شمار می‌رود، در دست پیگیری است، ضمن این که از مسائل مهم ما این است که با حل مشکلات آذربایجان شرقی که یکی از قطب های صنعتی کشور است، مسیر را برای پیشرفت و توسعه روزافزون این استان هموار کنیم.
وی همچنین یکی از بخش‌هایی که در برنامه و بودجه مورد توجه است، روستاییان اعلام کرد و افزود: امسال برای آبخیزداری و آبیاری تحت فشار از صندوق توسعه ملی از رهبری معظم تقاضای مجوز کردیم.
لاریجانی با بیان این‌که آب یکی از مشکلات مهم کشور است و باید با ساماندهی نحوه تقاضا و ترویج آبیاری نوین و آبخیزداری و کشت گلخانه‌ای این مشکلات مرتفع شود، گفت: پارسال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های روستایی هزینه شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که پول پاشی در کشور کار درستی نیست، افزود: با تقسیم صحیح اعتبارات کشور و پیروِ آن ارزیابی هزینه کردِ درست و به جای این تسهیلات در محل مورد نظر، به یقین بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.
لاریجانی در ادامه به تاکید رهبر معظم انقلاب به سران قوا برای اشتغال‌زایی در کشور گفت: در بودجه ۹۸ اشکالاتی در تنظیم بودجه اشتغال وجود داشت که باید با ایجاد تسهیلات اشتغال، رفع و رجوع شود.
وی افزود: امسال رقم قابل توجهی در حدود ۵ هزار میلیارد ریال برای اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان در کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود.
لاریجانی با اشاره به این که سپاه هم برای محرومیت زدایی کارهای خوبی در روستاهای کشور انجام داده است گفت: از این کار ارزشمند هم حمایت می‌کنیم تا محرومیت از روستاها هر چه بیشتر زدوده شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به خاطر مشکلاتی که آمریکایی‌ها به وجود آورده‌اند، ضرورت دارد شرایط را خودمان تسهیل کنیم، ایرانیان باهوش و زرنگ هستند و پیش از این ما بارها از شرایط‌ سخت‌تری عبور کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه غیرت و شجاعت و شهامت آذربایجان همواره در طول تاریخ ایران وجود داشته و موجب علو درجه ایران شده است گفت: شاعری همانند شهریار یا علامه طباطبایی که قرن‌ها طول می‌کشد تربیت شوند و همچنین مقام معظم رهبری از این خطه برخاسته‌اند.

منبع: بازارکار

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ