۳۳۲۹ کهگیلویه و بویراحمدی صاحب شغل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۸ ماهه نخست امسال با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی-عشایری ۳ هزار و ۳۲۹ نفر صاحب شغل شدند.

پروانه نیک مرام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۹۰۲ طرح اشتغال روستایی به بانک‌های عامل این استان معرفی شده است.

وی عنوان کرد: ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بر اساس دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در منازق روستایی، عشایر و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شده است.

نیک مرام نرخ سود تسهیلات طرح‌های مشارکتی را ۶ درصد اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های بویراحمد و لنده به ترتیب بیشترین و کمترین میزان سهم دریافت تسهیلات اشتغال روستایی را در استان دارند.

نیک مرام خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل موظف به هرگونه همکاری در زمینه تسریع در بررسی صدور مجوزهای لازم و ارائه اطلاعات مورد نیاز بوده و در غیر این صورت سهل انگاری تلقی شده و قابل پیگیری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورت تشخیص کمیته اجرایی گذراندن دوره‌های آموزشی و کارآفرینی برای مدیران طرح‌های اشتغالزا الزامی است.

نیک مرام با اشاره به ضرورت هدایت منابع به سمت تمام رسته‌های شغلی ادامه داد: سهم بخش‌های گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی در این استان در زمینه جذب تسهیلات اشتغال روستایی بیش از سایر رسته‌های شغلی است.

وی بهترین راهبرد برای اشتغال، کاهش فقر و توسعه اجتماعی و اقتصادی تعاونی‌ها دانست و گفت: تعاون و همکاری در فرهنگ ایلی این استان به خوبی نهادینه شده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ