۳۱ زنجانی در اجرای طرح کاروزی صاحب شغل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از بین یک هزار و ۸۱۰ متقاضی واجد شرایط شرکت در طرح کاروزی در این استان، ۱۱۶ فقره قرارداد منعقد شد که تا پایان مرداد امسال ۳۱ نفر توانستند از این طریق جذب بازار کار شوند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح کاروزی یکی از طرح های اشتغال فراگیر است، افزود: از زمان اجرای این طرح در استان پنج هزار و ۵۲۳ هزار نفر در سامانه کاروزی ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۸۱۰ نفر واجدا شرایط شناخته شدند.
وی ادامه داد: در طرح کاروزی، فرد متقاضی به مدت ۶ ماه آموزش های کارگاهی را طی می کند و اگر کارفرما و کارورز به توافق رسیدند که فعالیتشان ادامه پیدا کند، قرارداد کاری بین آنها منعقد می شود.
یوسفی اظهار داشت: طی ۶ ماه فعالیت کاروزی، هیچ حقوقی از سوی کارفرما به کارورز پرداخت نمی شود، بلکه کاروز یک هزینه کمک آموزشی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت می کند.
وی با بیان اینکه کارورزان طی مدت ۶ ماه آموزش، تحت پوشش بیمه مسئولیت نیز قرار می گیرند، گفت: انعقعاد قرارداد برای ادامه فالیت کارورز وابسته به تصمیم و اختیار کارفرما است.
یوسفی یادآور شد: درصورت جذب کاروزان، کارفرمایان به مدت ۲ سال از تخفیفات بیمه ای برخوردار می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار امیدواری کرد: با توجه به تمهیداتی که در خصوص ارائه مشوق ها فراهم شده است انتظار داریم در ماههای آتی تعداد آمار جذب کاروزان در بازار کار استان افزایش پیدا کند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از ابتدای تیر سال گذشته در سطح کشور با هدف برقراری ارتباط بین بخش تولید و صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ