پرداخت ۵۳۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال حمایتی به لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: سهم استان لرستان از تسهیلات اشتغال حمایتی ۵۳۶ میلیارد تومان است و تاکنون ۳ هزار و ۲۴۸ طرح بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۸ میلیارد تومان شناسایی‌شده است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی آشتاب ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت توجه به موضوع اشتغال با اجرای طرح‌های روستایی و فراگیر است و در استان‌ها سهم‌هایی مشخص و تعهداتی ایجادشده است که سهم استان لرستان ۱۲۶ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته رقمی بالغ‌بر ۱۵۲ میلیارد تومان در قالب ۹۴۱ طرح به مرحله عقد قرارداد و پرداخت رسیده است که از این میزان اعتبار ۱۰۶ میلیارد تومان پرداخت و ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عقد قرارداد شده است که عملکرد قابل قبولی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: در راستای عمل به تعهدات توسط مجریان دستگاه‌ها و صیانت از منابع باید تلاش کنیم از تسهیلاتی که پرداخت‌شده با اعمال نظارت‌ها صیانت کنیم بر همین اساس کمیته نظارت استانی و شهرستانی تشکیل‌شده است و هفته‌ای سه روز نظارت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اعتقاد بر این است اگر پولی پرداخت‌شده به تولید و اشتغال تبدیل شود بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان متولی اصلی باید نظارت‌های عمومی و تخصصی را نیز انجام دهند که از کوچک‌ترین هدر رفت منابع جلوگیری کنیم.

آشتاب تصریح کرد: بالغ‌بر ۲۶۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طرح در دست بررسی در شعبات بانکی شهرستان و استان داریم که این طرح‌ها نیز باید با بررسی‌های کارشناسی، توجیه فنی و مالی مورد رسیدگی قرار گیرند که با آمادگی کامل منتظر ابلاغ مرحله دوم پرداخت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصوب در بانک‌ها داریم که امیدواریم این طرح‌ها به شکلی موردبررسی قرار گیرند که در پرداخت معطلی نداشته باشند و باید سعی کنیم بیشتر به سمت طرح‌هایی برویم که تاثیرگذاری آن در اقتصاد منطقه زیاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به تسهیلات حمایتی گفت: در این تسهیلات توجه ویژه به مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید شده که سهم استان لرستان از این تسهیلات ۵۳۶ میلیارد تومان است و سه هزار و ۲۴۸طرح در این زمینه بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۸میلیارد تومان شناسایی‌شده است.

وی به طرح‌های حمایتی که در حال بررسی است اشاره کرد و اظهار داشت: طرح‌های در دست بررسی دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است و با توجه به اینکه طرح در سامانه ثبت و پس از بررسی دستگاه به کارگروه ملی ارجاع و از کارگروه مستقیم به بانک داده می‌شود، دستگاه‌ها باید این طرح‌ها را پیگیری کنند تا به مرحله عقد قرارداد برسیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم 

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ