تاکید قانون بر تحقق سهمیه سه‌درصدی معلولان در استخدام‌ها

۱ نظر

معاون بهزیستی کشور از ایجاد ۵۶ هزار و ۶۸۷ شغل در کشور توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی کوزه‌گر در آیین بهره‌برداری از یک واحد مسکن مددجویی در شهرستان سلسله به نمایندگی از ۲۱۷ واحد در استان اظهار کرد: سال گذشته ۵۶ هزار و ۶۸۷ شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شد که سهمیه سه‌درصدی معلولان هم بخش کوچکی از این اشتغال بوده است.

وی درخصوص تحقق سهمیه سه‌درصدی معلولان تحت پوشش بهزیستی در استخدامی‌های ادارات و ارگان‌های دولتی، بیان کرد: متاسفانه اغلب اوقات این سهمیه در استخدامی‌های نهادهای دولتی رعایت نمی‌شود اما در قانون جدیدی که اواخر سال ۹۶ به‌عنوان قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس تصویب شد این الزام و تاکید بیشتر شده است.

وی با اشاره به تاکید بیشتر این قانون بر تحقق سهمیه سه‌درصدی معلولان در استخدامی‌ها، عنوان کرد: در این قانون اگر ثابت شود که سازمان‌ها این سهمیه سه‌درصدی را رعایت نکرده‌اند پیگرد قانونی از سوی نهادهای نظارتی و سازمان‌های بازرسی را به دنبال دارد و الزام شدیدتری ایجادشده که در قانون قبل پیش‌بینی‌نشده بود.

معاون سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرا نشدن این سهمیه در استخدامی‌ها، اضافه کرد: در این قانون اگر ثابت شود که سهمیه استخدامی معلولان رعایت نشده است حکم عزل مسئول مربوطه حتی می‌تواند صادر شود.

کوزه‌گر با اشاره به ساخت مسکن مددجویان به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی، تصریح کرد: در سطح کشور ۱۵۷۳ مسکن مددجویی تاکنون به بهره‌برداری رسیده که معمولاً در ساخت آن‌ها توافق‌های پنج‌جانبه‌ای با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و مجمع خیرین کشور صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فعال‌ترین خیرین سطح کشور متعلق به لرستان هستند، خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال نیز سازمان بهزیستی کشور سال گذشته ۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر شغل ایجاد کرد که سهمیه سه‌درصدی معلولان هم بخش کوچکی از این اشتغال و تسهیلات اشتغالی و حق بیمه کارفرمایان نیز بخشی از این تحقق اشتغال بوده است.

معاون بهزیستی کشور تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۳۸ هزار شغل در جامعه شهری و ۱۸ هزار شغل در روستاها و بیش از پنج هزار نفر نیز معتادین بهبودیافته بوده‌اند که یک‌هزار و ۸۳۲ نفر از این آمار در لرستان تحقق یافته است.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۱ هزار و ۲۳۸ واحد مسکن مددجویی تحویل مددجویان بهزیستی شده که در سال ۹۶ تنها ۱۱ هزار و ۸۲۴ واحد تحویل مددجویان شده و ۵۳۳ واحد متعلق به استان لرستان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تاکید قانون بر تحقق سهمیه سه‌درصدی معلولان در استخدام‌ها

  • M
    Mhd
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
    من پارسال دیوان محاسبات قبول شدم اما گفتن سهمیه به عنوان ضریب سه درصد سازمان سنجش حساب کرده و دیگه ضریبی نداری درصورتی که بومی بودن ضریبش چهل درصده 1/4 یعنی 1/03تقریبا هیچه

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ