۴۵ درصد کارمندان دولت در استان قزوین را زنان تشکیل می دهند

معاون استاندار قزوین گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد جمعیت کارمندان ادارات استان را زنان تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد این گروه جمعیتی جایگاه خوبی در مسائل اجتماعی به خود اختصاص داده اند.


به گزارش بازارکار به نقل از مهر، نخستین نشست صمیمانه استاندار و بانوان فعال استان ظهر شنبه در محل استانداری قزوین برگزار شد.
رقیه نانگیر در این نشست گفت: حضور نمایندگان بانوان استان در بخش‌های مختلف بویژه کودکان توانمندی که مطالب خود را بخوبی بازگو کردند نشان می‌دهد ظرفیت‌های زیادی داریم که باید به آنها اهمیت دهیم.
نانگیر افزود: در نگاه دینی ما وقتی پیامبر اکرم (ص) به حضرت فاطمه (س) اهمیت دادند بیانگر جایگاه دینی ما به نقش زنان است و ما هم با الگو برداری از رسول گرامی اسلامی باید در این مسیر تلاش کنیم.
وی بیان کرد: نمایندگانی که به عنوان مطالبه گر در حضور استاندار دیدگاه‌ها، خواسته‌ها و پیشنهادات خود را بخوبی ارائه کردند گامی در مسیر شناسایی راهکارها برای توسعه برداشته اند که از این رویکرد تشکر می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین تصریح کرد: هرچند نمی‌توان انتظار داشت با بیان مسائل بتوان همه آنها را حل کرد اما بیان چالش‌ها و ارائه راهکارها ما را به رفع موانع امیدوار می‌کند.
۴۵ درصد شاغلان دستگاه‌های اجرایی استان را زنان تشکیل می‌دهند
نانگیر اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵ درصد جمعیت کارمندان ادارات استان را زنان تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد این گروه جمعیتی جایگاه خوبی در مسائل اجتماعی به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: بانوان به عنوان بازوان توانمند مدیران تاکنون نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها داشته اند و در تصمیم گیری ها نیز موثر بوده اند که این نقش باید بیشتر شود.
نانگیر گفت: خوشبختانه در استان قزوین بخش خصوصی فعالی از بانوان داریم و در عرصه‌های مختلف وجود زنان فرهیخته، مبتکر، مخترع، ورزشکار و هنرمند می‌تواند ما را به آینده‌ای مطلوب امیدوار کند.
تهیه بانک اطلاعاتی بانوان تاثیرگذار
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین در ادامه از ضرورت راه اندازی بانک اطلاعاتی خبر داد و اظهار داشت: داشتن بانک اطلاعاتی از بانوان تاثیرگذار، فعال و نخبه و فرهیخته و به روز رسانی اطلاعات آن می‌تواند ما را در تصمیم گیری کمک کند.
وی گفت: فعال شدن ۲۰۰ واحد تعاونی روستایی با کمک زنان، بستر سازی برای حضور بانوان در نمایشگاه‌های توانمندسازی، ایجاد بازارچه صنایع دستی ویژه بانوان، بازاریابی محصولات تولیدی و اهمیت دادن به مشکلات زنان سرپرست خانوار از مسائلی است که باید در اولویت قرار گیرد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ