پرداخت ۷۸۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار به روستاییان مازندران

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش میزان اعطای تسهیلات این بانک به کشاورزان استان در سال گذشته، گفت: در یکسال اخیر ۷۸۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار به روستاییان مازندران پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی کمندی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: بانک کشاورزی مازندران با داشتن ۹۴ شعبه و بالغ بر ۸۰۰ نفر نیروی انسانی توانمند، نقش بسزایی در اقتصاد استان به ویژه بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: شعب مازندران در سال گذشته مبلغ ۲۱ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال تسهیلات، به ۱۰۵ هزار و ۳۱۴ نفر از متقاضیان زیربخش‌های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت کردند.

کمندی بیان کرد: بانک کشاورزی مازندران از ابتدای سال ۹۷ از طریق شعب خود با جذب ۹۸ درصد اعتبار، بالغ بر ۷۸۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت کرده و ین میزان تسهیلات به ۴۷۹ نفر از متقاضیان پرداخت شده که با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک به منظور ایجاد اشتغال پایدار در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در مناطق روستایی و عشایری قرار می‌گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران افزود: از آغاز فصل بهره برداری و خرید تضمینی گندم در سال ۹۷ تاکنون ۸۶ هزار ۸۱۵ تُن گندم به ارزش ۱۱۴۹ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری و بیش از ۶۱۷ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال بابت خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان و گندمکاران مازندرانی واریز شد.

کمندی خاطرنشان کرد: با این میزان پرداختی تاکنون ۵۳ درصد از مطالبات گندم گندم کاران استان پرداخت و مابقی آن به مبلغ ۵۴۳ میلیارد ریال در صف انتظار پرداخت قرار گرفته است.

وی به کسب رتبه اول کشور توسط بانک کشاورزی مازندران در سال ۹۶ با پرداخت بیش از ۹۹۸ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: این بانک همچنین بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل منابع داخلی بانک به متقاضیان پرداخت کرد.

کمدی از پرداخت بیش از ۷۸۳ میلیارد ریال تسهیلات در زیربخش صنایع تبدیلی به اشخاص حقیقی و حقوقی استان طی سال ۹۶ خبر داد و گفت: بیش از ۵۶۸ میلیارد ریال تسهیلات تامین مالی به بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی و زودبازده استان نیز پرداخت شد.

در این راستا در سال ۱۳۹۶، مبلغ ۵۶۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال تسهیلات تامین مالی به بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی و زودبازده به ۲۳۱ نفر از واجدان شرایط توسط شعب بانک کشاورزی استان مازندران پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران افزود: در راستای مسئولیت اجتماعی و در اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترویج و سهولت اجرای سنت حسنه ازدواج و افزایش امید به زندگی، در سال ۹۶ مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال و در ۵ ماهه نخست امسال، مبلغ ۱۹۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، پرداخت شده است.این میزان تسهیلات در مجموع به ۷ هزار و ۴۵۳ نفر از متقاضیان پرداخت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ