پرداخت ۷۷ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در رشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به سهم ۹۳ میلیارد تومانی رشت از تسهیلات اشتغال روستایی، گفت: ۷۷ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد احمدی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با تاکید بر لزوم جذب حداکثری اعتبارات اشتغالزایی در حوزه فراگیر و روستایی، اظهارکرد: تاکنون ۳۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به گیلان اختصاص یافته است.
احمدی با بیان اینکه از این میزان ۱۰۷ میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: سهم شهرستان رشت از تسهیلات اشتغالزایی در حوزه روستایی و عشایری بیش از ۹۳ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با انحراف مواجه شود، گفت: تاکنون ۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معادل ۷۷ درصد تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان رشت پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه باید نقاط ضعف در پرداخت‌ تسهیلات رفع شود، ادامه داد: باید تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال مولد هزینه شود.
عدم پاسخگویی روش‌های سنتی در جذب اعتبارات اشتغالزایی
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه از ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهارکرد: این لایحه سه شنبه هفته آتی به مجلس ارائه می شود.
غلامعلی جعفرزاده با اشاره به عقب ماندگی استان گیلان و شهرستان رشت در حوزه جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، افزود: روش‌های سنتی دیگر پاسخگو نبوده و باید اقدامات لازم در راستای جذب حداکثری تسهیلات اشتغالزایی انجام شود.
لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جذب حداکثری تسهیلات در رشت
در ادامه این جلسه فرماندار رشت با اشاره به اینکه باید اقدامات مناسبی در کارگروه اشتغالزایی انجام شود، اظهارکرد: رصد و نظارت در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات ضروری است زیرا زمینه جذب حداکثری تسهیلات و ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر را فراهم می کند.
میرشمس مومنی زاده با تاکید برلزوم اتخاذ تدابیر لازم برای انحرافات موجود در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رشت، افزود: بخشی از سهم تسهیلات اشتغال شهرستان رشت جذب نشده است.
وی گفت: انتظار داریم که در مرحله دوم پرداخت‌ها با جذب اعتبارات بیشتر کمبودهای ایجاد شده را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ