پرداخت ۷۳۲ میلیارد ریال وام اشتغال به روستائیان یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون ، ۷۳۲میلیارد ریال وام اشتغال برای اجرای ۵۰۳ طرح در مجموعه بخش کشاورزی استان به روستائیان و عشایر پرداخت‌ شده است .

سید جمال سجادی پور عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از یک طرح نیمه‌تمام پرورش مرغ گوشتی در ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در ایجاد اشتغال و تولید بخش های کشاورزی و دامی استان هزینه می‌شود.
وی اظهار کرد: این میزان وام در راستای تولید و توسعه کشت محصول گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، پرورش دام سبک و سنگین با شرایط اقلیم خشک، ایجاد مشاغل خانگی، پرورش طیور ، زنبورعسل ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، شیلات و خدمات فنی و مهندسی کشاورزی هزینه خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطرنشان کرد: در زمان بهره‌برداری این طرح‌ها زمینه اشتغال پایدار هزار و هفت نفر در روستاها و مناطق عشایری استان فراهم خواهد شد.
سجادی پور تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار هزار و ۱۶۸ پروژه برای دریافت ۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی و عشایری در حوزه کشاورزی در کارگروه اشتغال استان مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.
این مسئول ارشد کشاورزی استان یزد یادآور شد: در زمان بهره‌برداری طرح‌ها زمینه اشتغال ۲هزار و ۴۹۴ نفر فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: در بخش اشتغال فراگیر ، ۱۹ طرح در حوزه کشاورزی برای دریافت ۲۷۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد هفت مورد آن ۸۳ میلیارد ریال وام دریافت کردند که در زمان بهره‌برداری طرح‌ها زمینه اشتغال ۹۰ نفر فراهم خواهد شد.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم ۲دهه خشک‌سالی، ۱۱۶ هزار هکتار آن به کشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ، آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
هم‌اکنون حدود ۶ هزار عشایر یزد در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم بخشی از تولیدات دامی استان را تامین می‌کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا 

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ