پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در استان سمنان تقویت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، با اشاره به ضرورت همراهی بانک‌ها در استان، گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عسگری در نشست ظهر دوشنبه کمیسیون بانک‌ها و ستاد جذب سرمایه‌گذاری استان سمنان به میزبانی استانداری به تبیین مشکلات حوزه وام‌های اشتغال‌زایی روستایی در استان پرداخت و بابیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی تقویت شود، خواستار نگاه ویژه به مقوله اشتغال در سراسر استان شد.

وی بابیان اینکه اقدامات خوبی در استان برای اشاعه اشتغال به‌خصوص در روستاها باهدف جلوگیری از مهاجرت شده است، ابزار کرد: سیاست دولت در حوزه اشتغال تمرکز بر مشاغل کوچک است که باید به آن تاکید ویژه‌ای داشت.

واکاوی مقررات تسهیلات

معاون استاندار سمنان ضمانت‌نامه‌های لازم برای اخذ تسهیلات را یک مشکل بر سر راه وام اشتغال روستایی دانست و بیان کرد: تضمین بانکی غالباً روند اجرایی پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد و کوچک را دچار مشکل کرده که البته راهکار رفع آن نیز موجود است.

عسگری واکاوی منابع اعتباری پرداخت تسهیلات به مشاغل کوچک، خانگی و مناطق روستایی در سایه توجه به نوع اشتغالی که قرار است متقاضیان در روستاها ایجاد کنند را یکی از راهکارهای رفع مشکل تضمین بانکی دانست.

وی انتقادی تلویحی را نیز به بانک‌های استان سمنان داشت و گفت: راهکارهایی موثر در بخش تضمین‌های لازم اندیشیده شود تا شاهد تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتعال‌زایی روستائیان استان باشیم.

ضرورت تفکیک مشاغل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان درباره روند اعتبار سنجی مشاغل روستایی نیز، توضیح داد: باکار کارشناسی می‌توان دریافت که در استان سمنان فرآیند اعتبارسنجی متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با نقص جدی مواجه بوده و باید این امر رفع شود.

عسگری مشاغل با خطرپذیری بالا با اشتغال کم را یکی از دلایل اصلی بازپرداخت نشدن تسهیلات پرداختی دانست و بیان کرد: بانک‌ها قبل از پرداخت تسهیلات با بررسی طرح‌های اشتعال‌زایی، مشاغل خطرپذیر را شناسایی کنند تا به این مشکلات برنخورند.

وی در خاتمه خواستار توجه بیشتر به مشاغل روستایی شد و گفت: ارتقای روستاها به مهاجرت معکوس نیز منجر می‌شود که می‌تواند آثار مثبتی را داشته باشد

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری سمنان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ