پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات ابلاغی توسعه اشتغال روستایی

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت : تا کنون ۹۳ درصد تسهیلات ابلاغی توسعه اشتغال پایدار روستایی و مناطق محروم به استان به متقاضیان طرح های مصوب پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، قربان میرزایی در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: در مجموع از سه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ابلاغی به استان تاکنون سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال آنان تاکنون از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است .

وی عنوان کرد: هم اکنون ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال طرح توسعه اشتغال روستایی در بانک‌ها در دست بررسی است و تا کنون ۴ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال آن مصوب شده و قرارداد پرداخت ۴ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آن بین بانک و متقاضی امضا شده و از این رقم سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است. خراسان رضوی در حوزه طرح های مصوب توسعه اشتغال روستایی در بانک های عامل رتبه نخست کشور و در زمینه پرداختی رتبه دوم را داراست.

میرزائی اظهار کرد: هم‌اکنون حجم خوبی از طرح‌های مصوب در بانک آماده پرداخت است که نیازمند تامین منابع مورد نیاز است و باید پیگیری شود این مبالغ سریع‌تردر اختیار استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی نخستین استانی بود که در بحث نظارت بر نحوه جذب این تسهیلات و ارزیابی وضعیت طرح‌ها اقدام کرد، افزود: از ۴ هزار پروژه این حوزه یک‌هزار و ۳۳۳ مورد آن بررسی شد و فقط ۱۵ پروژه دارای انحراف بود که در بررسی مجد و اقدام به اصلاح برخی این رقم به یک درصد رسید .

میرزایی با بیان اینکه مقرر شده دوباره برخی دیگر از این پروژه‌ها را دوباره بازدید کنند و در واقع بحث نظارت بر این پروژه ها با دقت و حساسیت دنبال می شود.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ