جلسه نهایی ترمیم دستمزد باید برگزار شود

عضو کارگری شورای عالی کار با انتقاد از تعلل دولتی‌ها در برگزاری جلسه نهایی ترمیم مزد گفت: به این خلف وعده‌ها «واکنش» نشان خواهیم داد.
علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) با یادآوری تاخیر طولانیِ دولتی‌ها در برگزاری جلسه شورای عالی کار به خبرنگار ایلنا گفت: فرافکنی‌های دولتی‌ها و فرار آنها از مسئولیت، پذیرفتنی نیست.

وی افزود: در حال رایزنی و هماهنگی با اعضای هیات مدیره تشکل‌های عالی کارگری هستیم تا نسبت به بی‌اعتنایی دولت در برگزاری شورای عالی کار «واکنش» نشان بدهیم.
این نماینده کارگران با تاکید بر اینکه محاسبات نوزدهم شهریور ماه که در کمیته دستمزد به تایید کارگران، دولت و کارفرمایان رسیده، لازم‌الاجراست و وزارت کار نمی‌تواند به هیچ بهانه‌ای از برگزاری جلسه‌ی «ترمیم مزد» جلوگیری کند، افزود: حتماً به این نوع برخورد، واکنش جمعی نشان خواهیم داد.
خدایی تاکید کرد: در روزهای آینده رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها با فعالان کارگری و نمایندگان کارگران سراسر کشور به نتیجه خواهد رسید و نتیجه آن را در اسرع وقت رسانه‌ای خواهیم کرد لذا دولتی‌ها مطمئن باشند که ساکت نخواهیم نشست و نسبت به این خلف وعده‌ها، واکنش دسته‌جمعی صورت خواهد گرفت.
عضو کارگری شورای عالی کار افزود: کارگران نه «بسته حمایتی» می‌خواهند و نه عذر و بهانه‌ها را می‌پذیرند؛ بایستی تصمیمات کمیته دستمزد که همان ضرورت ترمیم غیرنقدی دستمزد است، هرچه سریعتر اجرایی شود.
در جلسه کمیته دستمزد در تاریخِ نوزدهم شهریور، هر سه گروه مذاکرات، لزوم ترمیم ۸۰۰ هزار تومانی دستمزد را تایید کردند و قرار شد ظرف مدت یک هفته، «شورای عالی کار» برای تایید نهایی این تصمیم برگزار شود. اما اکنون بیش از یک ماه از آن تاریخ گذشته است؛ در این مدت، اعضای کارگری شورای عالی کار، درخواست کتبی خود را برای برگزاری جلسه به وزارت کار تحویل داده‌اند اما وزارت کار برخلاف ماده ۱۶۸ قانون کار، باز هم از برگزاری جلسه مزدی طفره رفته‌است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ