بررسی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: مجلس شورای اسلامی باید برای تامین امنیت شغلی کارکنان شهرداری ها اقدام کند.حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در راستای پیگیری درخواست نیروهای شهرداری که مدارک تخصصی و تجربه کاری اشتغال دارند و متقاضی تبدیل وضعیت هستند موارد بررسی شده است، گفت: دریافت مجوز استخدامی نیاز به طرح در کمیسیون اجتماعی و تصویب مجلس دارد.

وی تاکید کرد: نیروهای شاغل در شهرداری با مدارک تخصصی و سابقه خدمت، تجارب ارزشمندی دارند که باید در تبدیل وضعیت استخدامی مدنظر قرار گیرد.

حاجی بابایی تاکید کرد: دستورالعمل اخذ آزمون برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها نسخه ای است که شفا نمی دهد و تکرار دستورالعمل های سال های گذشته است که اجرا نشده و کار جدیدی اتفاق نیفتاده است.

وی بابیان اینکه در سازمان شهرداری ها طی یکسال گذشته کار جدیدی شکل نگرفته است، گفت: مجلس باید از نیروهای متخصص شهرداری ها که گاهی با ۱۵ سال سابقه در حوزه های مختلف مشغول ارائه خدمت هستند حمایت کند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه توجه به امنیت شغلی کارکنان دستگاههای خدمات رسان به مردم مدنظر بوده و تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری ها با توجه به سابقه تجربه و مدارک تحصیلی از این نظر حایز اهمیت است.

وی تاکید کرد: هم دولت باید اراده برای حل این مشکل داشته باشد و هم مجلس باید برای تامین امنیت شغلی کارکنان شهردای ها اقدام کند.

حاجی بابایی گفت: نظام پرداخت ها در شهرداری ها ناعادلانه است و نیروهای شرکتی و کارمعین به ویژه کارگری مورد بی توجهی قرار گرفته اند درحالی که وضعیت معیشتی آنها سخت و شکننده است و باید در بازنگری قوانین و متناسب سازی حقوق؛ به صورت ویژه مدنظر قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ