دهیاران استخدام می شوند

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: آئین نامه استخدام دهیاران با هدف ارتقای امنیت شغلی آنان در قالب طرح هیات وزیران به تصویب رسید.


به گزارش بازارکار ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در گفت و گو با فارس در البرز با اشاره به طرح هیات وزیران در زمینه تصویب اصلاح آئین نامه استخدامی دهیاری های کشور و اصلاح آئین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار گفت: این مصوبات زمینه ساز ارتقای جایگاه دهیارها و افزایش امنیت شغلی آنان است.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ اهم تغییرات آئین‌نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار که به تازگی از سوی هیات دولت تصویب شده را کاهش سقف جمعیتی برای تعیین دهیار تمام وقت، از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت به یک هزار نفر عنوان کرد.
پالیزگیر ادامه داد: براین اساس دهیاران پاره وقت به دهیار تمام وقت تبدیل و اهالی این روستاها از خدمات دهیاری تمام وقت بهره‌مند می شوند. افزودن شاخص مرکزیت دهستان یا بخش و دارابودن ظرفیت گردشگری به شاخص‌های درآمد، جمعیت و وسعت درجه‌بندی دهیاری‌ها دیگر تغییرات آئین نامه مزبور هستند.
وی گفت: به موجب این مصوبه، لحاظ سابقه فعالیت در دهیاری به عنوان یکی از شرایط احراز سمت دهیار در نظر گرفته می شود و با تعیین مهلت ۱۰ روزه جهت بررسی شرایط فرد منتخب شورای اسلامی روستا و تسریع در صدور احکام دهیاران، از سوی بخشداران شاهد تسریع در فرآیند صدور حکم دهیاران خواهیم بود.

منبع :خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ