اجرا شدن طرح اشتغال زایی در ۵۰ روستای قزوین

۲ نظر

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برنامه ششم توسعه امسال در ۵۰ روستای استان اجرا می شود.


اکرم نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سهم قزوین در این طرح ۴۴۴ روستا در کل سال های برنامه ششم توسعه است،افزود: هرسال کار تدوین برنامه برای بررسی توانمندی های ۸۹ روستا به منظور اجرای پروژه های اقتصادی در آنها انجام می شود که در این راستا فعلا در فاز نخست ظرفیت های ۵۰ روستای قزوین برای سرمایه گذاری و ایجاد طرح های اشتغال زا در آنها شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ملی اشتغال فراگیر، تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاها و ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه، پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح های اشتغال زایی روستایی در دستور کار دولت قرار دارد.
نجفی ادامه داد: بر این اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف است با توجه به ظرفیت‌های بومی مناطق روستایی، به متقاضیان اجرای طرح های اقتصادی در آنها تسهیلات ارایه کند.
وی، اشتغال و توسعه گردشگری روستایی را از اولویت‌های اساسی اداره کل امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد و گفت: در راستای محرومیت زدایی و حمایت از طرح های اشتغال زایی در روستاها طی تفاهم نامه ای بین معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری با بانک سینا و بنیاد علوی، تسهیلات بانکی در قالب تامین مالی طرح های اقتصادی به اشخاص واجد شرایط و فعال در بخش های اقتصادی و اشتغالزا در نقاط روستایی استان پرداخت می شود.
نجفی همچنین گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل این تفاهم ‌نامه به متقاضیان در استان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر پرداخت شود،استان قزوین امکان دریافت همین مقدار اعتبار برای پرداخت تسهیلات را خواهد داشت.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: همچنین در قالب تفاهم‌ نامه بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بانک پارسیان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال ‌زایی به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال به قزوین اختصاص یافته است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود:همچنین ۱۲میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال از طریق بانک کشاورزی و ۱۸میلیارد ریال از طریق توافق شرکت تعاونی دهیاری های استان و پست بانک در قالب تسهیلات اشتغال زایی به متقاضیان در روستاهای استان پرداخت شده است.
استان قزوین دارای ۸۴۷ روستا است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای اجرا شدن طرح اشتغال زایی در ۵۰ روستای قزوین

  • م
    معصومه بحری
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۱۳
    آیا روستای چسکین از توابع بودن زهرا جزء 50 روستایی هست که در فاز اول وام دریافت میکنن؟؟؟؟
    • م
      معصومه بحری
      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۱۰
      با سلام،بعد از تایید وام چه مدت طول میکشه تا مبلغ تایید و واریز بشه.و دوم اینکه همان مبلغی که درخواست شده به حساب واریز میشه یا امکان داره مقدارش تایید نشه و کمتر واریز بشه؟؟؟؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ