اجرای ۸۹ طرح اشتغال توسط زنان سرپرست خانوار بروجردی

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد لرستان گفت: ۸۹ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال توسط زنان سرپرست خانوار شهرستان بروجرد اجرا شده است.


به گزارش بازارکار امین اله کردعلیوند در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اولویت زنان سرپرست خانوار برای دریافت خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده جهت اجرای اشتغال مولد از آموزش های رایگان برخوردار می شوند.
وی در خصوص نحوه بهره مندی از تسهیلات خود اشتغالی توسط زنان سرپرست خانوار افزود: استعدادسنجی و نیاز آموزشی خانوارها توسط کارشناسان حوزه اشتغال انجام می شود و پس از تایید و دریافت گواهینامه مهارت آموزی جهت دریافت تسهیلات آسان و قرض الحسنه معرفی می شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار در اجرای مشاغل خانگی موفق هستند، بیان کرد: سایر زنان دارای سرپرست بیمار و یا زندانی نیز می توانند از تسهیلات خود اشتغالی بهره مند شوند.
کردعلیوند اظهارداشت: علاوه بر تسهیلات ارزان و قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار در بخش مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی خرید تضمینی تولیدات مددجویان و پرداخت حق بیمه بازنشستگی نیز توسط این نهاد انجام می شود.
۶ هزار و ۵۰۰ خانوار با سرپرست زن با جمعیت ۱۲ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بروجرد قرار دارد.
بیشترین زنان سرپرست خانوار به تعداد پنج هزار و ۴۰۰ نفر با جمعیت هشت هزار و ۵۰۰ نفری در گروه زنان با فوت سرپرست، زنان مطلقه به تعداد یک هزار نفر و با جمعیت ۲ هزار و ۸۰۰ نفر و سایر گروه ها شامل خانواده زندانیان، متارکه و بیماری سرپرست هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ