اجرای بیش از ۷ هزار طرح اشتغال زایی توسط کمیته امداد خراسان رضوی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سال گذشته هفت هزار و ۱۵۸ فقره طرح اشتغال زایی توسط کمیته امداد استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین کرابی دوشنبه ظهر در جمع خبرنگاران در محل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: واحد اشتغال و خودکفایی در کمیته امداد خراسان از اواخر دهه ۶۰ در استان ایجاد شده است و این نهاد تا پایان سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۵۸ طرح دام‌پروری را ایجاد کرده که هفت درصد آن در سال ۹۷ اجراشده است.

وی افزود: کمیته امداد استان سال گذشته هفت هزار و ۱۵۸ فقره طرح اشتغال زایی را اجرا کرده است که ۴۶ درصد آن با رقم سه هزار و ۲۹۶ مورد مربوط به بخش دامپروری است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: تسهیلات پرداختی از منابع داخلی کمیته امداد و بانک‌ها پرداخت‌شده است و از ۱۵۹ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان اعتبار جذب‌شده در جهت اشتغال‌زایی مجریان تحت حمایت کمیته امداد، حدود ۸۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن در بخش دام‌پروری هزینه شده است.

وی گفت: بیشترین بخش طرح اجراشده توسط این نهاد در خراسان رضوی به دام‌پروری اختصاص داشته و مجریان طرح‌های دام‌پروری در تولید ناخالص ملی در سال رونق ملی سهیم هستند و طرح‌های دامپروری در بخش‌های دام سبک، سنگین، نیمه سنگین، طیور و زنبورداری اجرا می‌شود.

کرابی تاکید کرد: نظارت و بازدید کارشناسان این نهاد از طرح‌های اشتغال تا پنج سال و به‌صورت فصلی و مستمر ادامه دارد و ۲۱ هزار و ۴۱۱ مورد از طرح‌های دام‌پروری همچنان تحت نظارت هستند که در صورت بروز هرگونه مشکل و موانع احتمالی آن را با ناظران خود مطرح می‌کنند تا در اسرع وقت در جهت برطرف کردن آن اقدام شود.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ