استخدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (اعلام نتایج)

۳۷۱۶۰ نظر

استخدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

اخبار و استخدام‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به محض اعلام توسط مراجع رسمی، در این صفحه اطلاع‌رسانی می‌شود. بدیهی است شما با مراجعه روزانه به این صفحه می‌توانید علاوه بر مطالعه  اخبار و استخدام‌های بانک مرکزی، آشنایی با سوالات و منابع مطالعاتی استخدام بانک مرکزی و منابع مصاحبه استخدامی، در جریان استخدام جدید نیز قرار بگیرید. در ادامه با کلیک بر روی هر لینک از فهرست مطالب، به بخش مربوطه هدایت می‌شوید.  برای مشاهده استخدام سایر بانک‌ها، به صفحه استخدام بانک‌ها مراجعه کنید.

خبر ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ به اطلاع می رسانیم، فهرست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه آزمون استخدامی ۱۱ آذرماه سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مقاطع و ردیف های شغلی مختلف اعلام شد.

نتایج آزمون

 

لینک‌ها و صفحات مرتبط

  • آزمون استخدامی بانک مرکزی  بعد از ظهر روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۱ برگزار شد و  هم‌اکنون داوطلبان منتظر اعلام نتایج آن هستند. برای مشاهده نتایج آزمون به بخش «اعلام نتایج  آزمون»  در همین صفحه، مراجعه کنید.
  • برای ایجاد آمادگی و اطلاع از جز‌ئیات جلسه مصاحبه،  کتاب جامع  «مصاحبه و گزینش»   را مشاهده و بررسی کنید.

 

شرایط عمومی و اختصاصی

 

آخرین اخبار آزمون استخدامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

زمان آزمون استخدام بانک مرکزی

زمان آزمون استخدامی بانک مرکزی به شرح زیر است:

  • زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک مرکزی ۷ الی ۱۶ آبان ۱۴۰۱ بود و هم‌اکنون زمان آن به پایان رسیده است.
  • زمان دریافت کارت آزمون استخدامی بانک مرکزی ۹ آذر ۱۴۰۱خواهد بود.
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدام بانک مرکزی ۲۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ است.

دریافت کارت آزمون استخدام بانک مرکزی

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ به اطلاع می‌رسانیم، لینک دریافت کارت آزمون فعال شده است.

  • زمان صدور کارت ورود به جلسه: ۸ آذر ۱۴۰۱
  • زمان برگزاری آزمون: ۱۱ آذر ۱۴۰۱

اعلام نتایج آزمون استخدام بانک مرکزی

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ به اطلاع می رسانیم، فهرست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه آزمون استخدامی ۱۱ آذرماه سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مقاطع و ردیف های شغلی مختلف اعلام شد.

مشاهده نتایج آزمون

استخدام بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا بانک مرکزی ایران نهاد ناظر بر خدمات مالی و بانکداری ایرانی است که مسئول تنظیم و اجرای سیاست اعتباری و پولی بر اساس سیاست کلی اقتصادی کشور است .

 استخدامی بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ شروع شده است که شرایط استخدام بانک مرکزی در دفترچه آزمون استخدامی ذکر شده است .

رشته های مورد نیاز استخدام بانک مرکزی رشته های زیادی مانند حسابداری، حقوق، برق، کامپیوتر و... است که در این آزمون مجاز به شرکت هستند. شما می توانید لیست کامل آنها را در دفترچه استخدامی بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ در همین صفحه مشاهده کنید.

شرایط سنی استخدام بانک مرکزی ۱۴۰۱   به صورت است که حداقل سن ۱۸ سال تمام (متولدین ۱۳ /۰۸ /۱۳۸۳ به قبل) و حداکثر سن با توجه به شرایط استخدام بانک مرکزی به شرح مندرج در جدول آگهی استخدام است.

همچنین کاربران عزیز سایت «ای استخدام» می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی(لیسانس)، کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) و دکتری در آزمون استخدامی بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنند و امسال امکان استخدام دیپلم در بانک مرکزی وجود ندارد.

داوطلبان عزیز استخدامی بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ می‌توانند برای آمادگی در آزمون استخدامی از منابع آزمون استخدامی بانک مرکزی در این خصوص استفاده نمایند و بعد از قبولی در مرحله کتبی و راه یافتن به مرحله گزینش و عقیدتی سیاسی  منابع آزمون استخدامی بانک مرکزی از بسته کتاب جامع گزینش، مصاحبه و عقیدتی استفاده کنند.

 

منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدامی بانک مرکزی
در این بخش، همه‌ی منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمون‌های استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روان‌شناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. با مراجعه به لینک مورد نظر، می‌توانید مطالب دلخواه‌تان را مطالعه کنید.

 

لینک‌های مفید و کاربردی استخدام بانک مرکزی
در این بخش به منظور دسترسی بهتر، صفحات مهم و کاربردی فهرست شده‌اند. شما می‌توانید در صورت نیاز به هر صفحه، روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

 

آرشیو مطالب پیشین استخدامی بانک مرکزی
آگهی‌های پیشین آزمون استخدامی بانک مرکزی، در این قسمت بایگانی شده‌اند. برای مطالعه‌ی آن‌ها روی لینک مورد نظر، کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳۷٬۱۶۰ نظر برای استخدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (اعلام نتایج)

  • د
    دکتر
    ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۴۲
    سلام به همه
    ی نگاه به تعداد نظرات این پست بندازین
    میبینین ۳۸۰۰ تا نظر داده شده
    خداییش چندتا دادن اطلاعات به همدیگس
    مثلا واسه ازمون چی بخونیم سوالات چی بود مصاحبه چی پرسیدن؟
    میبینین از همووون اول کارمون این بوده از کارای دایره استخدام رمزگشایی کنیم
    واقعا تاسف نداره
    یکی از بانکها پارسال جذب نیرو داشت
    شروع هر مرحله تاریخ دقیق داشت ضمن اینکه به داوطلبا پیامک میدادن کارت ازمونتون اومده رو سایت, نتایج اعلام شد, مصاحبه شروع شد, گزینش شروع شد معاینات شروع شد, حتی واسه گزینش کتاب بهشون دادن گفتن اینو بخونید
    اصلا هم اگهیشون ابهام نداشت که شش ماه عمر بعضی از بچه ها فقط و فقط بخاطر اینکه نگفتن اجاره نامه قبول نمیکنیم از بین نره
    • د
      دکتر
      ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۴۹
      خداییش کم استرس کشیدیم؟!
      اول گفتیم دیپلم بگیریم میریم سرکار
      بعد گفتیم سربازی بریم میریم سرکار
      از سربازی اومدیم دیدیم دیپلم دیگه نمیخوان
      رفتیم لیسانس گفتن دیگه ارشد میخوایم
      ارشد گرفتیم گفتن همون لیسانس مدرکتم اگه بالاتر باشه ردی فقطم بومی فقط این معدل فقط این سال تولد فقط فقط فقط
      گفتیم تا اینجا اومدیم که دکتراشم بگیریم هیات علمی چیزی بشیم خودمونو کشتیم الان مثل چی دکتری ریخته و جذب نمیکنن
      اخه چه گناهی کردیم که اینجا بدنیا اومدیم
      • ع
        علی
        ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۰۷
        کو گوشه شنوا؟گوگل به این بزرگی که چند هزار کارمند داره کارمندانش 14 درصدشون تحصیلات دانشگاهی دارن اونوقت تو کشور ما جدا از اینکه سر مدرک موندن سر بومی و غیر بومی هم موندن.
      • ا
        امیر
        ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۲۶
        دکتر جون زیاد سخت نگیر.سختیه زندگی برای 100 سال اولشه
        • h
          h
          ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
          واقعا دمت گرم حرف دل رو زدی....
        • ع
          علی
          ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۲
          استخدام بانک مرکزی زیر نظر شورای پول و اعتباره
          و این شورا ربطی به دولت نداره
          و خودش میتونه مقررات رو مشخص کنه
          اصلا اگر بدونین بانک مرکزی جزئی از دولت نیست
          و خودش یه نهاد مستقل فرض میشه
          • ک
            کارمند بانک
            ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۰
            بله بانک مرکزی تو قوانین مستقل محسوب میشه و خیلی تابع مقررات دولت و سازمان برنامه نیست و بیمه جداگانه دارد و خدمات درمانی نیست.حتی مجوز استخدام رو هیئت عامل بانک شامل رییس کل ومعاونین با توجه به نیازش تعیین میکنه.کلا جزو دستگاههای اجرایی دولت نیست چون اگر بود آزمونش با آزمون فراگیر برگزار میشد نه جداگانه.
          • م
            محسن به امیر
            ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۲
            امیر جان من خودم زنگ زدم گفت کدوم کد شغلی منم گفتم و نهایتا اینکه اسممو پرسید و گفت با این شرایط بومی محسوب نمیشین ولی ما با قطعیت بهتون زنگ میزنیم.
            • م
              محسن به امیر
              ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۳
              که بیاین مصاحبه یا رد هستین ولی یه جورایی غیر مستقیم گفته که ردید
            • ح
              حسن
              ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶
              اونایی که مصاحبه رفتن تروخدا بیابید بگید چجوری هستش و چی میپرسن؟
              • م
                محمود رضا
                ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
                ظاهرا مصاحبه مقطع دیپلم شروع شده، کسی رفته تا الان؟
              • م
                محسن
                ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶
                سلام. دوستان من زنگ زدم بانک با این که دو مقطع تحصیلی تهران بودم ولی میگن چون محل سکونتتون خوابگاه بود قبول نیست و حتما باید غیر خوابگاه باشه. واقعا شورشو درآوردن. آخه مگه تو آگهی استخدام گفته بودین خوابگاه را سکونت حساب نمیکنیم.
                • ح
                  حسابدار
                  ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹
                  سلام دوست عزیز خسته نباشید شما مشروط به احراز شرایط بودید یا بومی؟؟
                  و اینکه خود بانک باهاتون قبلا تماس گرفته بود که حذف شدین یا مدارک ارائه بدید؟
                  • م
                    محسن
                    ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۴
                    من بومی بودم. نه هنوز خود بانک زنگ نزده ولی خودم زنگ زدم تاریخ مصاحبه رو بپرسم اینجوری گفتن.
                    • ا
                      امیر
                      ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۶
                      دوست عزیز کد چند هستی شما؟؟ یعنی جزء کدهایی هستین که مصاحبه هاشون شروع شده؟
                      • م
                        محسن
                        ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۶
                        مدیریت بازرگانی ارشد هستم- نه هنوز مصاحبه ها شروع نشده. خودش گفت وقتی قطعی بشه ما بهتون زنگ میزنیم. ولی کمیسیون تشکیل دادن کمیسیون اینو میگه.
                        • ا
                          امیر
                          ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۱
                          آقا محسن عزیز در اعلام نتایج اولیه شما بومی شناخته شدین. سوال من اینه که چی شد به شما گفتن بومی نیستی؟
                          یعنی چه صحبتی کردین با کارمند بانک که منتهی شد به این موضوع. آخه من هم ارشدم و هنوز مصاحبم شروع نشده تماس گرفتم گفتند باید صبر کنین تماس میگیریم خودمون. من هم بومی ام. ولی نگفتن که اسمتو بگو تا در نهایت منجر بشه به اینکه بهم بگن تو کمیسیون شما بومی شناخته نشدین. آخه اگه مصاحبه های شما شروع شده بود و با هاتون تماس نگرفته بودند منطقی بود که ازتون اسمتونو بپرسند و بگن مردود شدین ولی اگر شروع نشده به شما هم میگفتند صبر کنید تماس میگیریم
                  • ح
                    حسابدار
                    ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱
                    سلام دوستان من همین الان با بانک تماس گرفتم.گفتن که هر کسی هم که قرار باشه ما حذف کنیم حتما اطلاع میدیم. و اینکه گفت فعلا مصاحبه ارشد اقتصاد و حقوق انجام شده و طبق دستور بانک تا آخر آبان تمام مصاحبه به پایان میرسه.
                    • ن
                      نوید
                      ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۰
                      سلام دوستان خدمتتون عرض کنم کد بچه های ارشد اقتصاد و حقوق دعوت شدن...ترتیب دعوت با توجه به نیاز بانکه....و به ترتیب کد شغلی نیس...نهایت تا آخر آبان تمومه مصاحبه ها...و کسایی هم که مشروط ان چه درصورت قبولی و چه در صورت رد شدن بهشون زنگ میزنن...درصورت رد شدن هم میگن که چنانچه مدارک بیشتری برای اثبات بومی بودن دارن بیارن...اگه مدارک بیشتر هم نداشتن که رد نهایی ان
                      • س
                        سلام
                        ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۰:۴۱
                        سلام
                        خدمت دوستان عرض کنم که بانک به کسانی که مشکل بومی بودن دارن زنگ نمیزنه خودتون باید پیگیری کنید و زنگ بزنید و حتی بانک جدیدا رویه بومی بودن افراد رو هم تغییر داده و حتی کسانی که دو مقطع تهران بودن و اسامیشون تو سایت به عنوان بومی رد شده بود رو هم رد کردن و اصلا هم بهشون اطلاع ندادن که مبادا حجم اعتراضات بیشتر بشه.دوست خودم جزو بومیا اسمش تو سایت اعلام شده بود ولی ردش کرده بودن بدون اینکه بهش بگن تا اینکه خودش تماس گرفته بود و اونموقع بهش گفته بودن که پروندتون توی کمیسیون رد شده و شما بومی محسوب نمیشین.حالا دوستم که اول اسمش به عنوان بومی رد شده بود و موقع مصاحبه بدون اینکه بهش اطلاع بدن ردش کردن دیگه دوستانی که جلوی اسمشون زده مشروط به احراز بومی بودن دیگه انتظار زنگ زدن نداشته باشن خودشون پیگیری کنن.و جالبتر اینکه تو مصوبه خود دولت کسانی که دو مقطع تهران درس خوندن بومی محسوب میشن ولی بانک مرکزی خلاف این مصوبه عمل کرده و داره حق بچه ها رو ضایع میکنه.مصوبشم میتونید از همین سایت دانلود کنید دقیقا تو مصوبه ای که مهرماه 93 تصویب شده ماده 1 ذکر کرده شرایط بومی بودن متقاضیان استخدام رو.
                        • س
                          سلیم
                          ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۰۲
                          بابت مصاحبه اخیرا با کسی تماس نگرفتند؟ دوستان کد یک مصاحبه تون تموم شد؟ کد 2 یا 3 دعوت نشدند؟؟؟؟
                          • غ
                            غیر بومی
                            ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
                            سلام دوستان از طرف بانک دیگه به کسی که غیربومی بود زنگ نزدن که رد کنن یا خبر جدیدی بدن؟؟؟
                            به من که زنگ نزدن هنوز من مشروط احراز شرایط بومی
                            • ر
                              رو هوا
                              ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
                              سلام دوست عزیز
                              به منم هنوز زنگ نزدن
                              • غ
                                غ ب
                                ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۸
                                به منم زنگ نزدن.
                                • ح
                                  حسابداری
                                  ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۴۹
                                  به من زنگ زدن کد 20 هستم.گفتش هفته دیگه مصاحبه شروع میشه
                                • غ
                                  غیر بومی 2
                                  ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۴
                                  به منم زنگ نزدن. این بلاتکلیفی آدم رو خسته میکنه، اگه بدونیم بومی بودن رو قبول میکنن یا نمیکنن دیگه لااقل خیالمون راحت میشه و این انتظار تموم میشه...
                                  • ا
                                    امیر
                                    ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۴۶
                                    آخه دوست من شما که بومی نبودی چرا از اول شرکت کردی که حالا بلاتکلیف باشی؟؟؟؟
                                    • غ
                                      غیر بومی 2
                                      ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۱۷
                                      دوست من، هیچ وقت دیگران رو قضاوت نکن عزیزم...
                                      من دقیقا عین مطلب آگهی استخدام رو اینجا میذارم، اون قسمتی از آگهی که شرایط بومی بودن رو توضیح داده:
                                      .
                                      .
                                      .
                                      « در ردیفهای شغلی که در آن شرط بومی استان لحاظ گردیده است ، داوطلبی بومی تلقی می گردد که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند .
                                      الف- استان محل تولد داوطلب با محل جغرافیایی مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد .
                                      ب- حداقل از پنج سال گذشته تا کنون ساکن استان مورد تقاضای استخدام باشد .
                                      تبصره 1 - ارائه مستندات مورد نظر بانک مبنی بر سکونت در استان مورد تقاضا در صورت قبولی در آزمون کتبی جهت راهیابی به مراحل بعدی استخدام الزامی بوده و در صورت عدم ارائه مستندات، موضوع استخدام منتفی وازنفرات جایگزین برای سایر مراحل استخدامی دعوت بعمل خواهد آمد. »
                                      .
                                      همونطور که میبینی اینجا نوشتن 5 سال سکونت، آیا اسمی از نوع سکونت و یا نوع مدرک سکونت درخواستی بردن؟! آیا گفتن اجاره نامه اون هم از نوع کد پیگیری دار غیر قابل قبوله؟! خیر! همچین چیزی نیست . من 5 سال که سهله، خیلی بیشتر از این هم سکونت در تهران داشتم و زمان شرکت در آزمون مطابق با آگهی کاملا شرایط رو داشتم ولی متاسفانه چیزی که داره اذیت میکنه این بلاتکلیفی حال حاضره. الان شما برو آگهی استخدامی بانک صادرات رو نگاه کن توی قسمت شرایط بومی کاملا واضح و صریح توضیح داده چه چیزی مدنظرشونه، و این باعث میشه دیگه بعدا همچین قضایایی پیش نیاد...
                                      • ا
                                        امیر
                                        ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۲۱
                                        حرف شما کاملا متین دوست من.من عذرخواهی میکنم.
                                        • ع
                                          علی
                                          ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۰
                                          دوست عزیز سلام ولی تو متن آگهی کاملا واضح توضیح داده که (( مدارک و مستندات مورد نیاز بانک مرکزی)) خوب حالا بانک اجاره نامه مد نظرش نیست شما مدارکی که مد نظرش هست را ارائه کن.مثل مدرک تحصیلی که مثلا از دیپلم تا حالا تهران درس خوندی بانک هم داره کاملا مطابق آگهی اقدام میکنه
                                          • ک
                                            کارمند بانک
                                            ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹
                                            قابل توجه دوستان در آگهی گفته از پنج سال گذشته تاکنون ساکن باشند پس باید این پنج سال به طور پیوسته و تا زمان حال ادامه داشته باشه.البته دوستانی که میگویند اجاره نامه قبول نیست باید این احتمال رو میدادن که بانک مرکزی با این سختگیری تو پذیرش بومی مدارک محکمتری از اجاره نامه خواهد خواست ازشون
                                            • غ
                                              غیر بومی 2 به علی
                                              ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱
                                              سلام دوست من.
                                              توی متن نوشته مدارک مورد نظر بانک و همین جا دقیقا نقطه ابهامشه! همینه که الان همه رو داره آزار میده و همه رو بلاتکلیف کرده. آقایون وقتی میخواستند انقدر ریز و دقیق بشن روی این قضیه و اینقدر وسواس خرج بدن خب اینجا هم باید کاملا دقیق و جزیی اعلام میکردن که مثلا به فرض فقط سند ملکی قابل قبوله، اجاره نامه به هر شکل قابل قبول نیست و یا هر چیز دیگه. باید کاملا دقیق اعلام میکردن، همین که نوشتن مدارک مورد نظر خب پر از ابهامه این! چه مدارکی؟! من اون موقع از کجا باید میدونستم که اجاره نامه معتبر و کد پیگیری دار مورد قبولشون نیست؟! آیا توی شهر تهران با این وضعیت ملک و خونه همه مالک هستن؟! هیچکس مستاجر نیست؟! با وجود این هزینه های طاقت فرسا و همچنین قیمت خونه که سر به فلک میکشه خیلی از مردم مستاجر هستن و تنها مدرک سکونتیشون اجاره نامه است. یا نباید شرط 5 سال سکونت رو میذاشتن یا حالا که گذاشتن باید با این حقیقت کنار بیان که همه سند ملکی ندارن و خیلیا اجاره نشین هستند. باید کاملا واضح و صریح اعلام میکردن که چه چیزی مد نظرشونه نه اینکه این همه جوون رو به بازی بگیرن و بلاتکلیف کنن...
                                              باز هم ممنون از شما دوست عزیز و گرامی من. :)
                                              • غ
                                                غیر بومی 2 به امیر
                                                ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۳
                                                اختیار دارین امیر عزیز و گرامی. مرسی از درک و شعور شما دوست من... توی این دوره زمونه یه معرفتهایی مثل این در و طلا شده. ارزشمنده. ممنونم از شما
                                                • غ
                                                  غیر بومی 2 به کارمند بانک
                                                  ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۲
                                                  سلام به کارمند عزیز. قبل از هر چیز از راهنمایی های شما که از اول بوده و ادامه داشته تشکر میکنم، واقعا به بچه ها کمک کردین تا الان... مرسی.
                                                  این درسته که 5 سال گذشته باید به شکل پیوسته باشه، من به شخصه این مورد رو مدنظر داشتم. البته به این نکته که میگید باید حدس میزدید بانک اجاره نامه قبول نمیکنه یه نقد دارم، اولا سال 90 91 که بانک استخدام داشت اصلا گزینه بومی گزینی مطرح نبوده پس ما تجربه ای از بومی گزینی استخدامی بانک مرکزی رو نداشتیم که ببینیم به چه شکل اجرا میشه، چه ملاکها و مدارکی مد نظرشونه و تا چه حد سختگیر هستن. ثانیا همون نکته ای که بالا اشاره کردم بهش، این واقعا بی انصافی و ظلمه که توی این دوره زمونه که خرید خونه با توجه به این قیمتهای نجومی (!) یه جورایی تبدیل به یه رویا شده تنها مدرک سکونتی سند ملکی باشه! این انصافا درسته؟! چند درصد از مردم تهران (تاکید میکنم تهران، با توجه به قیمت مسکن طاقت فرسای این شهر) ساکن و چند درصد مستاجر هستن؟ خب آیا این گزینه با حقایق جامعه همخوانی داره؟! من یا امثال من که به دلیل نداشتن توان مالی سند ملکی نداریم و مستاجر هستیم آیا بومی محسوب نمیشیم؟! آیا باید از موقعیت های شغلی و استخدامی محروم بشیم؟ این که دیگه اسمش بومی گزینی نیست، اسمش اشرافی گزینیه!! ثروتمند گزینیه! بانک وقتی یکی از بندهای بومی رو پنج سال سکونت اعلام میکنه باید این حقیقت رو قبول کنه که اجاره نشینی و اجاره نامه بیشترین مدرک اثبات سکونتی هست. یا نباید این بند رو اعلام میکردن یا حالا که اعلام کردن خب باید این حقیقت رو درک کنن.
                                                  ببخشید اگه سر شما رو درد اوردم، مرسی از توجه شما کارمند عزیز و باز هم ممنون از وقتی که برای ما صرف میکنید، ایشالا ماها و شما در آینده نزدیک بتونیم همکارهای خوبی برای هم باشیم! :)
                                                  • ع
                                                    علی به غیر بومی
                                                    ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۸
                                                    سلام مجدد دوست عزیز من.تنها راه شناسایی بومی بودن سند ملکی نیست برای بانک چون اصلا از من سند ملکی نخواستن شما به بانک اثبات کن مدرک دیپلم و کارشناسی و یا ارشد را تهران گرفتی و یا این که نشان بده که مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان و ... تهران درس خوندی بانک دیگه کاری به سند ملکی نداشت پس این اسمش نمیشه اشرافی گزینی و یا ثروتمند گزینی .؟؟؟
                                                    نکته دوم اینکه دوست عزیز چندتا اجاره نامه با کد رهگیری دوست داری من براتون درست کنم که یه شما نشون بده من از 10سال پیش تا حالا تهران بودم(در صورتی که کد رهگیری چند ساله اومده)؟؟؟؟ شما با چند صد هزارتومان پول میتونی یه بنگاه آشنا پیدا کنی که سند اجاره با کد رهگیری براتون درست کنه و بانک مرکزی این موضوع را خوب میدونه و واسه همینه که میگه اجاره نامه قبول نیست.... بانک مرکزی خودش از تمامی این موضوعات با خبر هست .
                                                    دوست عزیز حالا فکر نکنی من دوست دارم غیر بومی ها حذف بشن ... به خدا نه این طور نیست ولی شما هر متن آگهی استخدامی را که نگاه کنید یه شرایط خاصی را برای خودش داره و همیشه هم یه سری چون شامل حالشون نمیشه فکر میکنن حقشونو دارن میخورن بقیه بچه ها....
                                                    برو تو صفحه مربوط به استخدام بانک صادرات ببین چه خبره یکی از شرط معدل ناراضی و یکی دیگه از شرط سن و گروهی از شرط بومی گزینی و ...
                                                    پس همیشه این موضوعات هست و فکر نکنید بقیه بچه ها دوست دارن حق کسی ضایع کنن
                                                    با تشکر
                                                    • ک
                                                      کارمند بانک
                                                      ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
                                                      زنده باشید دوست عزیز.من هم از همکار شدن با افراد فهمیده و با ادبی چون شما خوشحال میشم و دعا میکنم که در مراحل استخدام موفق شوید.من نقد شما رو قبول دارم البته در سال 90 هم بومی گزینی بود ولی چون وسایل ارتباطی و سایتهای تبادل نظر به گستردگی امروز نبود نمیشد تجربیات رو به خوبی امروز انتقال داد.در زمینه سند ملکی چون سندیت بیشتری دارد بانک اصرار دارد ولی فرمایش شما کاملا متین است من قبلا گفتم که با تحقیق محلی از همسایه ها میشه فهمید که شخص دروغ میگه یا واقعا ساکن بوده.فقط امیدوارم که به این دلیل که اکثر کارمندان بانکها دارای منزل مسکونی هستند اکثریت جامعه رو مانند خود فرض نکرده باشند.
                                                      • غ
                                                        غیر بومی 2 به علی
                                                        ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳
                                                        سلام به شما دوست من
                                                        حرف شما درست، با خیلی از حرفاتون موافقم فقط چند نکته هست، اول اینکه بحث اصلی من اینه که چرا بانک توی متن آگهی کاملا واضح و صریح بیان نکرده؟! فقط گفته 5 سال گذشته ساکن تهران باشند! دیگه اعلام نکرده چه مدارکی مورد نظرشونه. سکونت رو هم رایجترین مدارک برای اثباتش خب سند خانه یا اجاره نامه است. اشاره ای به مقاطع تحصیلی اصلا نکرده، در حالیکه توی اکثر آگهی ها کاملا واضح میگن، مثلا همین بانک صادرات که خود شما اشاره کردی بهش، گفته یا محل تولد یا محل اخذ دیپلم، والسلام! این کاملا واضح و ثابته و دیگه نه جای شک و شبهه داره نه جای بحث. حالا اینکه دوستان دیگه اونجا اعتراض میکنن یه سری جو عاطفی و احساسیه که مقداریش طبیعیه با وجود این بازار کار و این اوضاع... ولی بحث اصلی اینه که الان با این اطلاع رسانی ناقص خیلی ها بلا تکلیف هستن که آیا مدارک بومی بودنشون مورد قبول آقایون هست یا خیر. حتی این قضیه ظاهرن دامن بچه های بومی رو هم گرفته که یکی از بچه هایی که اسمش به عنوان بومی رد شده بود بهش گیر دادن و گفتن شما غیر بومی محسوب میشی، مدارک بیار!
                                                        دوم اینکه درسته خیلی راحت میشه اجاره نامه جعلی جور کرد، ولی خیلی راحتتر از اون میشه اثبات کرد که آیا اجاره نامه واقعیه یا دروغی. با یه تحقیق ساده و راحت از خیلی از روشها و مراجع میشه اینو فهمید.
                                                        باز هم تاکید میکنم که حرف اصلی من اینه که دوستان در بانک مرکزی کاش یه کم واضح تر و رو راست تر با داوطلبان برخورد میکردن و دقیقا اعلام میکردن که چه چیزی و چه مدارکی مورد نظرشونه
                                                        با تشکر از توجه شما
                                                        • غ
                                                          غیر بومی 2 به کارمند بانک
                                                          ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۹
                                                          سلام خدمت دوست عزیز و گرامی کارمند بانک
                                                          باز هم ممنون از مشارکت و راهنمایی های شما که واقعا واقعا واسه ماها مفیده. سپاس فراوان از شما. متشکرم از جواب کامل و جامع شما و درک خوبتون از موضوع. ایشالا که هر اتفاقی میوفته فارغ از اینکه نتیجه دلخواه باشه یا خیر برای تک تک عزیزان خیر و صلاح اتفاق بیوفته...
                                                      • م
                                                        مقام آگاه
                                                        ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶
                                                        خودتون باید تماس بگیرید و بپرسید
                                                        بسیاری از بچه های کد1 رو بدون اینکه بهشون اطلاعی بدن حذف کردن
                                                        • ح
                                                          حسابدار
                                                          ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲
                                                          اصلا صحبت مقام آگاه صحت نداره من الان با بانک تماس گرفتم گفتن که هر کس حذف کنیم حتما اطلاع میدیم
                                                    • ی
                                                      یعنی چی میشه
                                                      ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۲۹
                                                      طبق آماری ک دارم،این هفته یا هفته بعد مصاحبه یا هفته بعد شروع میشه
                                                      • ی
                                                        یعنی چی میشه
                                                        ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۳۰
                                                        مصاحبه کارشناسیا شروع میشه
                                                        • ا
                                                          امیر
                                                          ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۲۴
                                                          نه.من ارشدم هنوز خبری نشده از مصاحبه.کسی هنوز تماس نگرفته باهام.بعید میدونم این هفته هم تماس بگیرن
                                                          • ح
                                                            ح
                                                            ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۳۵
                                                            چی شد اخرر
                                                          • م
                                                            م
                                                            ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۵۹
                                                            خواستم ی سلام کنم چخبررررر کم پیدا شدین کسی دیگه نرفت مصاحبه
                                                            • e
                                                              elit
                                                              ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۰۸
                                                              فکر نکنم کسی بیاد چیزی بگه از سوالات مصاحبه
                                                              فقط کلی میگن همچین مباحثی بوده
                                                              حق هم دارن بحث رقابته توو قضیه به این مهمی, رویه استخدام هم که اصلا مشخص نیست شاید درهم میپرسن و یا غیر بومی ها البته اگه دعوت بشن بزارن اخر پس هرچیزی ممکنه
                                                              یجورایی کنکوره, امتحان کلاسی نیست که واسشون فرق بکنه کی چطور ازمون بده
                                                              • م
                                                                میم
                                                                ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۳
                                                                دوستانی که مصاحبه رفتن در مورد بانکدااری وبانکداری بدون ربا چیزی پرسیدن؟
                                                                • د
                                                                  در انتظار مرکزی
                                                                  ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۰
                                                                  با سلام خدمت همه دوستان
                                                                  یک سوال خلیلی خیلی مهم
                                                                  دوستان شماهایی که مصاحبه رفتید، دعوت به ترتیب حروف الفبا هست یا بر اساس رتبه
                                                                  آیا رتبه هم مد نظر دارند یا اینکه بعد از آزمون کتبی همه شرایط یکسانی دارند؟
                                                                  • ح
                                                                    ح
                                                                    ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۹
                                                                    دوستان لازم نیست اینقدر منت اینا رو بکشین که اخر جواب نمیدن تو خود این سایت میتونیند تجربه شرکت کنندها رو بخونین یا سرچ کنید سوالهای روشناسی در مصاحبه هزار تا ص میاد
                                                                    • ک
                                                                      کریم به مصاحبه رفته
                                                                      ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰
                                                                      شما که لطف کردین کمی دقیق تر بفرمایید. مثلن اینکه سوالات روان شناسی رو بگید, یا کامپیوتر چیا پرسید....اصلن ایا همه این ها دریک اتاق بودند یا در اتاق های جداگانه.
                                                                      شاید از دید شما کارایی نداشته باشه اما قبول کنید در کم کردن استرس عزیزان بی تاثیر نیست. پیشاپیش ممنون
                                                                      • م
                                                                        مصاحبه رفته
                                                                        ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۸
                                                                        یک نکته دیگه اینکه
                                                                        اینکه طول کشیده و تلاش دوستان غیربومی تاثیری رو روال نداره
                                                                        هر روز نهایتا 6-7 نفر مصاحبه میشن که با محاسبه بنده 3 ماه طول می کشه. حالا اگه فردی این وسط مدارک مثبته جور کنه مشکلش حل میشه و گرنه ...
                                                                        ضمنا سیاستگذار و ناظر قوانین بانک شورای پول و اعتباره. نمایندگان مجلس و فلانی و ... تاثیری رو روال استخدامی ندارن
                                                                        اون چیزی که من فهمیدم اینه که روال کاملا منظم و با آرامش جالبی داره پیگیری میشه و اینکه هر ردیف شغلی بعد اتمام مصاحبه هاش تعیین تکلیف میشه نه اینکه همه با هم تعیین تکلیف بشن
                                                                        یا علی
                                                                        • م
                                                                          مصاحبه رفته
                                                                          ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۱
                                                                          سلام به دوستان منتظر و نگران
                                                                          بنده رفتم مصاحبه بسلامتی و بالاخره
                                                                          فضای خوبی داشت و حرفه ای بود
                                                                          همونطور که دوستان گفته بودن تو بخش تخصصی، روانشناسی، مسائل روز،کامپیوتر ،زبان عمومی و تخصصی و سایر مسائل مربوط به فضای کاری ازم سوال پرسیدن
                                                                          حدودا 45 دقیقه طول کشید
                                                                          قرار بر اینه که هر ردیف شغلی که تموم میشه نمرات رو برآورد کنن و بعدش بفرستن گزینش برای ادامه روال استخدامی
                                                                          ینی اینکه ردیف یک احتمالا تا دو هفته دیگه از گزینش بانک تماس می گیرن
                                                                          سایر ردیف ها هم به همین ترتیب
                                                                          خیلی نگران نباشید چون که برای مصاحبه کاری از دستتون بر نمی آد و هرچی تو چنته داشته باشید همونه و آماده کردن خیلی معنا نداره، افراد مصاحبه کننده حرفه ای هستن و کاملا ارزیابی میشید.
                                                                          فقط توکل بر خدا
                                                                          موفق باشید
                                                                          • م
                                                                            محمد
                                                                            ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷
                                                                            کد رشته چند بودی شما
                                                                            سوالهای روان شناسی چی ی توضیح شاده بده
                                                                            • ا
                                                                              ا.ا
                                                                              ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
                                                                              کامپیوتر و زبان به چه شکلی سوال شد؛ اینجور که شما می گوید کامپیوتر عملی هست... درست عرض می کنم؟ لطف می کنید از نمونه سوالاتی که پرسیده شد بیان نمایید
                                                                              • م
                                                                                مهدی
                                                                                ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱
                                                                                نه خیر عملی نیست
                                                                                همه سوالات شفاهیه
                                                                                • م
                                                                                  م
                                                                                  ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴
                                                                                  کامپیوتر که نمیشه تئوری جواب داد
                                                                                  • م
                                                                                    مصاحبه رفته
                                                                                    ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴
                                                                                    عملی که نیست
                                                                                    مثلا تو ورد پرسید که چجوری سایز فونت زیاد می شه و از این دست سوالات
                                                                                    روانشناسی هم در مورد خودت شخصیتت و چه جور آدمی هستی و ....
                                                                                    عرض کردم که دونستن سوالات کمکی نمی کنه
                                                                                    طرف اینکاره س و جواب آماده کردن سودی نداره
                                                                                    • ک
                                                                                      کارمند بانک
                                                                                      ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹
                                                                                      سلام.حق با شماست .من قبلا هم خدمت دوستان گفته بودم که نمیشه تو این فرصت محدود خیلی مطالعه داشت بلکه مجموعه ای از دانسته ها و معلوماتی که تا بحال داشتید به کمکتون میاد.اگر پیگیر مسایل روز باشید اسم مسئولین و وزرا تو ذهنتون میمونه وگرنه که نمیشه این همه رو حفظ کرد تازه مصاحبه کننده اگر حس کنه شما حفظ کردید یه مقدار سوالات رو میپیچونه و اونوقت دیگه کاری از دستتون بر نمیاد.باید صادق باشید اگر تو فرمتون نوشتید زبان متوسط دیگه باید بتونید خودتون رو خیلی ساده همراه با شغل وتحصیلات به انگلیسی معرفی کنید و پاسخگوی سوالات عمومی به انگلیسی باشید.دونستن زبان انگلیسی یک امتیاز مثبت هست این رو با اطمینان بهتون میگم .
                                                                              • ي
                                                                                يدي
                                                                                ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۰۵
                                                                                یعنی خدایی الان کسی از هیچ کدی دعوت به مصاحبه نشده که خبری نیست؟؟
                                                                                خواهشا اعلام کنید
                                                                                • م
                                                                                  محسن
                                                                                  ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲
                                                                                  اینطور که گفتن تا دو هفته دیگه کد رشته یک و دو منم که زنگ زدم گفتن کد رشتها کارشناسی و دیپلم شروع میشه به هرکی ی چی گفتن باید زنگ بزنیم بانک تا ی خبر رسانی درست و حسابی کنن حداقل ی برنامه بدن که کی نوبتمون میشه

                                                                                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                                ثبت پاسخ