استخدام بانک سپه (تجربه های آزمون + اصل سوالات رایگان)

۸۶۹۹۸ نظر

استخدام بانک سپه

بانک سپه به عنوان یکی از چند بانک دولتی ایران جذب نیروی خود را از راه برگزاری آزمون استخدامی انجام می‌دهد. متقاضیان محترم استخدام بانک سپه در سال ۱۴۰۲ می‌توانند تمامی اخبار استخدام این بانک را در این صفحه مطالعه و با شرایط استخدام در بانک سپه برای سال ۱۴۰۲ آشنا شوند.    برای مشاهده استخدام سایر بانک‌ها، به صفحه   استخدام بانک‌ها  مراجعه کنید.

 

آخرین وضعیت آزمون استخدام بانک سپه

بانک سپه به صورت هر چند سال یک بار با انتشار آگهی استخدامی در کنار دیگر بانک‌ها، وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی، جذب نیروی مورد نیازش را از طریق آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور انجام می‌دهد. آخرین آزمون استخدامی بانک سپه در سال ۱۳۹۶ و در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی دوره چهارم بوده و از آن تاریخ جذب نیروی جدیدی نداشته است.

اما چگونه می‌توانیم از آگهی استخدام بانک سپه در سال ۱۴۰۲ مطمئن شویم؟ در حال حاضر و برای سال جاری این بانک هیچ‌گونه درخواست و اطلاعیه جدید جذب نیرو منتشر نکرده است. اما بانک سپه به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های دولتی کشور در صورتی که نیاز به جذب نیروهای جدید برای شعب گسترده خود در سراسر کشور داشته باشد، آگهی آن را به صورت گسترده منتشر و خواهد کرد.

آگهی‌های استخدام بانک سپه نیز به سرعت از طریق این صفحه و کانال‌ها و صفحات اجتماعی «ای استخدام» به صورت عمومی منتشر شده و متقاضیان می‌توانند به سرعت از طریق همین صفحه اقدام به ثبت نام برای آزمون استخدامی بانک سپه در سال ۱۴۰۲ نمایند.

با توجه به نبود آگهی استخدام برای بانک سپه در سال ۱۴۰۲، آخرین شرایط معتبر استخدام این بانک را می‌توانیم همان شرایط استخدامی سال ۱۳۹۶ بانک سپه بدانیم. در ادامه این مطلب می‌توانید این شرایط را به دقت مطالعه نموده و در صورت تمایل خود را برای آزمون استخدامی آتی این بانک آماده نمایید. البته دقت فرمایید این بانک هیچ تاریخی را برای آزمون استخدامی بعدی خود منتشر نکرده و صرفا مطالب این صفحه برای ایجاد آمادگی در میان متقاضیان می‌تواند مفید واقع شود.

 

لینک ها و صفحات مرتبط

  • جهت مطالعه آگهی‌های استخدام سایر بانک‌های کشور به صفحه استخدام‌های بانکی «ای استخدام» مراجعه نمایید.
  • جهت آمادگی برای حضور در جلسه آزمون استخدامی بانک سپه می‌توانید از منابع و سوالات مفید موجود در این صفحه استفاده کنید.
شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی سپه

زمان آزمون استخدام بانک سپه

زمان آزمون فراگیر استخدامی بانک سپه به شرح زیر است:

  • زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک سپه ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۶ بوده است.
  • زمان دریافت کارت آزمون استخدامی بانک سپه از ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۶ خواهد بود.
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدام بانک سپه ۵ مهر ماه ۱۳۹۶ است.

در صورت شروع هر گونه استخدام جدید در بانک سپه لینک ثبت نام و اطلاعات ثبت نام جدید این بانک، در صفحه قرار خواهد گرفت.

دریافت کارت آزمون استخدام بانک سپه

متقاضیان محترم آزمون استخدام بانک سپه می‌توانید از طریق لیک زیر کارت ورود به جلسه را دریافت نمایید.

برای مشاهده کارت آزمون اینجا کلیک نمایید

  • زمان صدور کارت ورود به جلسه: ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۶
  • زمان برگزاری آزمون: ۳ شهریور ماه ۱۳۹۶

اعلام نتایج آزمون استخدام بانک سپه

متقاضیان محترم آزمون استخدامی بانک سپه در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۳۹۶ برگزار شده است و نتایج آن نیر در همین صفحه اطلاع رسانیشد.

استخدام بانک سپه ۱۴۰۲

آزمون استخدام بانک سپه در سال ۱۴۰۲ هنوز اطلاع رسانی نشده است. اما در صورتی که این بانک اطلاع رسانی یک آزمون استخدامی جدید را ترتیب دهد، تمام اطلاعات و شرایط استخدام در بانک سپه در همین صفحه به صورت دقیق درج خواهد شد. بانک سپه یک بانک دولتی است که از آن به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک ایرانی یاد می‌شود. در سال ۱۳۹۷ بانک‌های «انصار»، «قوامین»، «حکمت ایرانیان»، «مهر اقتصاد» و موسسه مالی و اعتباری «کوثر» در این بانک ادغام شدند. ادغام این بانک‌ها در داخل بانک سپه بزرگ‌ترین ادغام بانکی در تاریخ بانکداری ایران برشمرده می‌شود. چون سهام این بانک در اختیار دولت است استخدام در آن‌جا مانند سایر دستگاه‌های دولتی از طریق شرکت و قبولی در آزمون استخدامی بانک سپه امکان‌پذیر است. برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی استخدام بانکدار یا حسابدار در بانک سپه، استخدام حراست بانک سپه یا استخدام نیروی خدماتی در بانک سپه و همچنین اطلاع از شرایط و ضوابط استخدام بانک سپه با مدرک دیپلم بایستی محتویات دفترچه را در زمان انتشار مطالعه و بررسی کرد.
اخبار و اطلاعیه‌های بانک سپه در این صفحه منتشر می‌شود. برای اطلاع از آخرین خبرها درباره این بانک این صفحه را دنبال کنید.

 

منابع مطالعاتی برای مصاحبه
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.

 

سوالات متداول

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸۶٬۹۹۸ نظر برای استخدام بانک سپه (تجربه های آزمون + اصل سوالات رایگان)

  • ف
    فاطی به m
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۳۶
    اوه ببخشید عزیزم متوجه سوالت نشدم با یه زهرا اشتباه جواب دادم.برای ارشد حسابداری که نه کی گفته قبولیش سخته،اتفاقا اگه بخونی خیلی راحته.حقیقتش من خودم ارشد مستقیم هستم و آزمون ندادم،اما پارسال نخونده رفتم سرجلسه و درسته که رتبم خوب نبود اما نخونده خوب بود!
    منابع که همیناییه که بچه ها میگن،دنبال منابع عجیب و غریب نباش،ببین اونایی که رتبه های خوبی میارن همین استادا و همین کتابارو مطالعه کردن،اما نحوه خوندن و مطالعشون با کسی که قبول نشده فرق داره.کتابایی که تو انقلاب پره با اسم منابع ارشد حسابداری همونا رو بگیر.
    حسابداری همتی به نظرم اصلا کتاب خوبی نیست،من که اصلا نمیخونمش.دو جلو مالی نوروش عالیه،البته از این نظر که همه چیزو میگه،حسابداری صنعتیم باز نوروش خوبه،کتاب درگاهیم بد نیست.حسابداری مالی تالی وردی هم بعضی فصلاش خوبه،مثل شعب که من واقعا حظ کردم خوندمش.حسابرسی که خیلی ازش نفرت دارم،چون خیلی ضعیفم باز همون کتاب مرور جامع نوروش خوبه،البته یه جزوه تاپ هم باید کنارت باشه،به اضافه سوالات چهارگزینه ای حسابرسی که تو جلدای نازکی هست،تالیف گارو هوانسیان فر خوبه.زبانم که دیگه بستگی به معلومات خودت داره،میگن زبان مدرسان خوبه.ریاضی و آمارم که حقیقتا من از رو جزوه استاد عزیزم آقای عظیمی میخونم کلا،جامع و کامل.میگن کتاب رنجبران خوبه.
    اگر بازم کمکی از دستم بربیاد خوشحال میشم عزیزم.
    موفق باشی
    • ف
      فاطی به زهرا
      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۲۶
      دوست عزیزم سلام،
      قبل از هر چیز باید بگم که قبولی تو آزمونای استخدامی نیاز به کمی تلاش داره.من خودم بانک سپه رسما اولین استخدامیم بود که شرکت کردم و خداروشکر قبول شدم،البته به خواست خدا و بعدشم تلاش شبانه روزیم خصوصا تو ماه مبارک رمضونم که بود،دیگه خیلی سخت گذشت بهم.اینم تجربیات من از این آزمون:
      میدونی دیگه درصدای عمومیت باید خیلی بالا باشه.من واس ادبیات و زبان فارسی فقط لغات آخر کتابو اعلام رو خوندم.اعلام خیلی مهمه،100 درصد یکی سوال میدن.بعدشم زبان فارسی فقط یه 7-8 تا بیاموزیمشو که مهم بود و از همونام اتفاقا تو سپه اومده بود خوندم به اضافه موارد استعمال علائم نگارشی.
      دین و زندگی هم فقط کتابای سه سال دبیرستان رو بخون که خیلی راحته و متاسفانه من اصلا اینارو نخوندم و بعد که رفتم سر امتحان دیدم وای چقد حیف شد که نخوندم و چقد حیف شد سوالایی که فقط کافی بود یه بار روزنامه وار بخونم تا جواب بدمو نخوندم.یه چن تا از احکام روزه و نماز اینام بود،گمونم 3-4تا بود که اصلا سخت نبودن اگه قبلش بخونی.
      ریاضی و آمار مقدماتی که خوب من رشتم تجربی بود و تو این درس نسبتا قوی بودم.در حد کتابای دبیرستانه.زبان انگلیسیش که برخلاف تصور همه عمومی نبود و تخصصی بود اما من چون کلاس زبان میرم تقریبا برام خوب بود.یه پسیج هم بود.البته برا زبان در حالت کلی باید با گرامر مقدماتی آشنایی داشته باشی،مثلا جملات شرطی،کاربرد حروف اضافه،شکل افعال بعد از بعضی افعال،جملات آرزویی،معلوم و مجهول که زیاد مهم نیست،حروف ربط و….البته میدونی که زبان بیشتر بچه ها زیاد قوی نیست و اگه بتونی زبانو بالا بزنی دیگه برگ برنده دستته.کامپیوترم که جدیدا طبق قانون جدید استخدامی شامل icdl درجه یکه،یعنی word،excell،powerpoint و axcess که البته از axcessمن جایی ندیدم،بیشترشون رو excell مانور میدن.راحته کامپیوتر فقط باید کمی عملی کار کنی.من خودم حالا قصد تعریف کردن از خودمو ندارم اصلا، اما دقیقا شب قبل آزمون فقط در حد 30 دقیقه نشستم پشت سیستم و فقط سوالات آخر فصل کتاب خلیق رو عملی کار کردم.و سر آخر کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که 177 اصل داره رو بخون برای بخش آشنایی با مبانی قانونی،اطلاعات عمومی و اجتماعیش که حداقل 3 تا سوال میدن.بقیشم تو سپه واس من خیلی سخت بود و فقط 3 -4 تا سوال قانون اساسی رو زدم،بقیشو نزدم اصلا.
      تخصصیم که دیگه بستگی به رشتت داره عزیزم اما زیاد مفهومی نمیگیرن.
      البته این روندی که من برات گفتم برا آزموناییه که سنجش برگزار میکنه،ارگان های دولتی.
      چون خودم تا چند وقت پیش کسی رو نداشتم که تو این زمینه راهنماییم کنه درکت کردمو سعی کردم هرچی بیشتر میتونم کمکت کرده باشم.
      فقط برای قبولی من تو این مرحله مصاحبه دعا کن دوست گلم.
      موفق باشی
      مدیر جان لطفا تایید کن نظرم رو،هیچ وقت تایید نمیکنی این روزا
      • س
        سعید(وبلاگ تلنگرترانه)
        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲:۰۸
        نه دوست عزیز...
        به نظرم بدون خوندن هم میشه نتیجه خیلی خوبی گرفت... بستگی داره به اینکه تا چه حد عمقی و مفهومی مطالبو یاد گرفته باشی...
        من خودم برای این آزمون مطالعه نداشتم... اطلاعاتم برای دروس عمومی مربوط به 9 الی 12 سال پیش بود... ولی خدارو شکر قبول شدم...
        • ﺣﺴﻴﻦ
          ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۰۶
          منم تا حالا شیش تا ازمون شرکت کردم پنج تاشو فپقبول شدم.بیشترین مطالعم واسه سپه بود که یک روز و نصف خوندم.واسه بقیه دو سه ساعت بیشتر نخوندم.ولی متاسفانه واسه مصاحبه خراب میکنم.کسی راه کاری واسه مصاحبه نداره؟
          • م
            مهدیه
            ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱
            برای اینکه هر دوتون پسر هستین و با پسرها رقابت میکنین اگه تو یکی از این آزمونا با دخترا هم رقابت میکردین اون موقع هم قبول میشدین؟
            منم اطلاعاتم از رشتم خوبه اگه نخونده شرکت کنم بد تست نمیزنم ولی قبول نمیشم چونکه رقیبام هم اطلاعاتشون خوبه هم کلی واسه آزمون میخونن
            • م
              مژگان
              ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱
              کاملا موافقم
              تعداد شرکت کننده های آقا کمتر و ظرفیتشون بیشتره در صورتی که معمولا تو بیشتر آزمونا تعداد شرکت کننده های خانم سه برابر آقایون و ظرفیتشون یک سوم اون هاست. رقابتشون خیلی فشرده است و همه مجبورن خوب بخونن
              کاش میشد کارنامه ها رو در معرض دید همه میذاشتن. اون وقت تفاوت فاحش بین امتیاز خانما و آقایون رو میدیدید.حتی امکانش هست اولین نفر تو آقایون رتبه اش از آخرین نفر تو خانم ها هم کمتر باشه!
              • ب
                بی نام
                ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۴۲
                به مژگان خانم عرض شود که :
                الکی نیستش که ظرفیت آقایون بیشتره .
                کارایی آقایون در همه شرایط بیشتره و مدت زمانی که آماده بکار هستن بیشتره .
                شما یه سر مباحث ارزیابی کار و زمان و کار سنجی رو بخون ببین کارایی آقایون چقدر بیشتره .
                شما حساب بکن مثلا شب عید رو تا ساعت 9 شب باید توی شعبه باشه . اگه خونه تا شعبه فاصله زیادی باشه چه جوری یه خانم میتونه خودشو با شرایط وفق بده ، اما یه آقا همچین مشکلاتی رو نداره.
                • م
                  مژگان
                  ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰
                  به جناب بی نام عرض شود که:
                  والا ما هم نگفتیم چرا ظرفیت آقایون بیشتره؟ فقط خواستیم به دوستان مذکری که ادعا دارن نخونده قبول شدن بگیم شزایط خودشونو با ما مقایسه نکنن.
              • ف
                فاطی
                ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴
                ببینید بچه ها برای کسی که بار اولشه و بخواد قبول شه انصافا نخونده نمیشه رفت سر جلسه امتحان حتی اگه پایت خیلی قوی باشه!مثلا همین معارف سپه رو من واقعا هنوزم دارم افسوس میخورم که چرا کتاب سوم دبیرستانو نخوندم،فقط روزنامه وار وگرنه میتونستم خیلی خوب بزنم.
                البته این که دوستان میگن هم کاملا درسته،نفر اول پسرا شاید نمرش از نفر آخر دخترام خیلی خیلی کمتر باشه!!!ببخشیدا.
                حالا از ما گفتن بود.
              • ب
                بهروز
                ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴
                سلام به دوستان
                من خودم نخونده ازمون دادم
                آزمون های شهرداری، بانک سپه و شهرداری رو هم قبول شدم
              • ر
                رضوان
                ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۰۴
                دوستان ممنون از راهنماییتون ولی من از استانداری قبول نشدم که، آزمون استانداری ها که برا ادارات مختلف 2 سال پیش برگزار شد برا یکی از ادارات قبول شدم اونم تو شهر خودم نه و به صورت غیر بومی هستم ولی بانک تو شهر خودمه ،منم خانمم و تو شهر خودم باشم خیلی برام راحت تره،حالا دوستان میشه بگید با این اوصاف چه تصمیمی بگیرم بهتره؟خواهش میکنم منو راهنمایی کنین...
                • ف
                  فاطی
                  ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۳۹
                  ببخشید منظورتون چیه از آزمون استانداری ها که دو سال پیش برا ادارات مختلف برگزار شد؟
                  ممنون میشم
                • ۱
                  ۱
                  ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۰۳
                  با سلام خسته نباشی راستی چرا خانم جذب نمیکنید و چرا معدل بالا؟
                  • ل
                    لیلا
                    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۵۳
                    چه ها خیالتون راحت این شامل ما نمیشه
                    ما تا آخر روند استخدام طبق همون شرایطی که اول گفته بودن پیش میریم نمیشه که شرایطو عوض کرد
                    • m
                      m به زرین
                      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۳۰
                      سلام زرین جان ممنون از راهنماییت فقط میشه لطف کنید بگید این کتاب های مروری جامع بر حسابداری مالی و… نویسنده وناشرشون کیه؟منظورتون کتاب های اقای حسن همتی؟ تست چی زدید؟این بسته های ماهان و مدرسان شریف چطورند؟ببخش سوالا زیاد شدن یه دنیا ممنون
                      • ز
                        زرین
                        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳
                        سلام.کتاب های مروری جامع از انتشارات نگاه دانش هستند این کتاب ها در بازار شناخته شده اند و متمایز از کتاب های دیگه معمولا مولفینش دکتر نوروش و دکترکرمی اند..من خودم از خدمات موسسات آموزشی استفاده نکردم،بهتره در این مورد با دوستانی که تجربه دارند مشورت کنید،موفق و موید باشید
                      • ف
                        فاطی
                        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۱۹
                        بچه ها ببینید در مورد بومی بودن دوباره بخشنامه رو خوندم.آین ضرایب هم برای آزمون کتبی اعمال میشه و هم برای مصاحبه.بومی استان 1.2 برابر میشه و بومی شهرستان هم 1.4 برابر!هی،واقعا خوش به حال بومی های شهرستان شد،شامل ما که نمیشه ولی یکمی از عدالت در شایستگی علمی و اخلاقی داوطلبان دوره.اینم آیین نامه جدید استخدامی دولت:
                        بخشنامه جدید دولت برای آزمون‌های استخدامی
                        ۱۳۹۳/۰۷/۲۹۱۹ نظر
                        شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، دستورالعمل جدید نحوه برگزاری امتحان عمومی ‌و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی را تصویب و برای اجرا طی بخشنامه‌ای به تمامی ‌دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.
                        به گزارش روابط عمومی‌معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، این دستورالعمل ناظر بر تحقق بندهای«۲» و «۳» سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی» و «بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ‌نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای» است.
                        دستورالعمل جدید با هدف استقرار نظام سنجش دانش عمومی، مهارت‌های شغلی و ویژگی‌های شخصیتی داوطلبان و تنوع انتخاب برای آنان تصویب و ابلاغ شده است. در بخشی از این دستورالعمل ۳۶ ماده‌ای آمده است: استخدام در دستگاه‌های اجرایی، براساس مجوزهای صادره توسط معاونت توسعه و از میان داوطلبان واجد شرایط که نمرات لازم را در امتحان مشترک و مصاحبه استخدامی ‌براساس ضوابط این دستورالعمل کسب کرده باشند و از نظر گزینش اخلاقی ـ عقیدتی واجد شرایط تشخیص داده شوند، با تائید معاونت توسعه صورت خواهد گرفت. براین اساس، دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به تدوین برنامه نیروی انسانی اقدام کرده و نیازهای استخدامی‌خود را براساس برنامه فوق تعیین و برای اخذ سهمیه استخدامی‌از معاونت توسعه با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند. همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف هستند قبل از ارسال متن آگهی استخدام پیشنهادی در چارچوب مجوزهای استخدامی‌ مأخوذه و پس از تائید مشاغل مورد نظر براساس «برگ تعیین مشخصات شغل» توسط معاونت توسعه، اقدامات لازم را در خصوص اجرای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران به عمل آورد.
                        امتحان استخدامی ‌۲ بار درسال
                        این دستورالعمل تصریح کرده است: از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، امتحان استخدام (عمومی‌و تخصصی) برای دستگاه‌های اجرایی که دارای مجوز استخدامی‌و مجوز انتشار آگهی استخدام می‌باشند، به صورت امتحان مشترک فراگیر حداکثر دو بار در سال (در ماه‌های اردیبهشت و آبان) برگزار می‌شود. معاونت توسعه موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعیین خوشه‌های شغلی بر اساس مشاغل موجود در نظام اداری کشور و «حیطه‌های امتحان تخصصی» هر یک از خوشه‌ها اقدام نماید. خوشه‌های شغلی تعیین شده و حیطه‌های مربوط به آنها، مبنای سوالات تخصصی امتحانات مشترک خواهد بود.
                        براین اساس در زمان ثبت‌نام، داوطلبان استخدام با توجه به احراز شرایط اعلام شده، علاوه بر انتخاب شغل و محل جغرافیایی مورد تقاضا به‌عنوان انتخاب اصلی، می‌توانند حداکثر تا سه گزینه دیگر در زمینه دستگاه اجرایی، محل جغرافیایی خدمت یا شغل را مشروط بر این‌که در یک «خوشه شغلی» قرار گیرند، انتخاب کنند. داوطلبانی که حد نصاب لازم را در امتحان مشترک کسب کرده ولی به لحاظ محدودیت ظرفیت پذیرش در اولویت اصلی انتخابی خود پذیرفته نشده اند، در صورتی انتخاب‌های بعدی آنان ملاک عمل قرار خواهد گرفت که داوطلب واجد شرایطی با انتخاب اصلی در آن شغل و محل مورد تقاضا وجود نداشته باشد.
                        سوالات آزمون‌های استخدامی
                        دستورالعمل یادشده با اشاره به سوالات مطرح شده درآزمون‌های استخدامی‌، آورده است: مواد امتحان عمومی ‌شامل معارف اسلامی‌، زبان و ادبیات فارسی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان انگلیسی عمومی، هوش و توانمندی‌های ذهنی وفناوری اطلاعات است. تعداد سوالات امتحان عمومی ‌حداقل صد و حداکثر ۱۵۰ سوال خواهد بود که به‌صورت چهار گزینه‌‌ای و با احتساب یک‌سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
                        همچنین سوالات معارف اسلامی‌مربوط به پیروان دیگر مذاهب اسلامی‌مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ‌ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
                        اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی‌معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده دیگر سوالات محاسبه خواهد شد.
                        همچنین به‌منظور احراز مهارت‌های پایه و عمومی‌فناوری اطلاعات افراد واجد شرایط برای استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر داوطلبان استخدام موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تائید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت‌های هفتگانه (ICDL) صادره از مراکز و موسسات تائید صلاحیت شده از سوی معاونت توسعه را ارائه کنند.این گزارش افزوده است: سوالات حیطه‌های تخصصی امتحان مشترک براساس دانش و مهارت‌های تخصصی متناسب با خوشه‌های شغلی یا مشاغل، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظارت معاونت توسعه، تهیه می‌گردد. سوالات حیطه‌های تخصصی در امتحان مشترک با توجه به خوشه شغلی مورد نظر و به‌صورت چهار گزینه‌‌ای با احتساب یک سوم نمره منفی به تعداد حداقل۵۰ و حداکثر صد سوال خواهد بود.
                        شرایط انجام مصاحبه شغلی
                        این دستورالعمل می‌نویسد:دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نسبت به انجام مصاحبه استخدامی‌از پذیرفته‌شدگان امتحان مشترک اقدام کنند. شرط لازم برای انتخاب افراد جهت انجام مصاحبه استخدامی، کسب حد نصاب می‌باشد و انتخاب افراد براساس مجموع نمره فضلی آنان (با وزن ۴۰ درصد برای حیطه عمومی‌و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی) به تعداد سه (۳) برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا صورت می‌پذیرد.
                        در صورتی که تعداد افراد دارای حدنصاب در مشاغل و محل مورد تقاضا کمتر از ظرفیت پذیرش باشد، همه افراد واجد حدنصاب برای انجام دیگر مراحل مربوط معرفی خواهند شد.
                        براین اساس، دستگاه اجرایی موظف است پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، نسبت به معرفی افراد اصلی به گزینش بر اساس مجموع نمره فضلی آنان با وزن ۷۰ درصدبرای امتحان مشترک (با در نظر گرفتن وزن‌های تعیین شده برای حیطه‌های عمومی‌ و تخصصی در ماده (۱۵) و ۳۰ درصد برای مصاحبه استخدامی، به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش اقدام کند. در صورت تائید نشدن افراد معرفی شده در فرآیند گزینش، نفرات ذخیره به ترتیب نمره فضلی به گزینش معرفی خواهند شد. در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، برای معرفی افراد دارای حد نصاب به گزینش، براساس مجموع نمره فضلی آنان (با وزن ۴۰ درصد برای حیطه عمومی ‌و ۶۰ درصدبرای حیطه تخصصی) برابر تعداد ظرفیت پذیرش اقدام می‌گردد.
                        همچنین در صورت مساوی بودن نمرات مکتسبه داوطلبان، اولویت معرفی به گزینش به ترتیب با شاغلین قراردادی دستگاه اجرایی، افراد بومی‌شهرستان و بومی‌ استان است.
                        این گزارش تصریح کرده است: دستگاه اجرایی موظف است پس از وصول نظر گزینش، نسبت به اطلاع‌رسانی به پذیرفته‌شدگان نهایی اقدام نماید و پذیرفته‌شدگان نیز باید حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از اعلام دستگاه جهت ادامه مراحل جذب و استخدام به دستگاه اجرایی مربوط مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت مقرر، به منزله انصراف از استخدام در دستگاه اجرایی می‌باشد.
                        همچنین دستگاه اجرایی موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از اعلام نظر گزینش و انجام دیگر تشریفات استخدامی، بعد از اخذ شماره مستخدم برای افراد پذیرفته شده نهایی از معاونت توسعه، نسبت به صدور حکم کارگزینی آنان اقدام کند.
                        در صورت مراجعه نکردن پذیرفته‌شدگان نهایی ظرف مهلت مقرر یا انصراف کتبی آنان قبل از صدور حکم کارگزینی، دستگاه اجرایی می‌تواند با رعایت مفاد این دستورالعمل نسبت به جایگزینی نفرات به ترتیب نمره فضلی در همان شغل و محل مورد تقاضا که حد نصاب امتحان مشترک را کسب کرده‌اند، اقدام کند.
                        از سوی دیگر، نتایج هر امتحان مشترک فراگیر یا خاص به مدت دو سال از تاریخ اجرای آزمون معتبر خواهد بود. همچنین درج اطلاعات افراد مذکور و نتایج امتحان مشترک در سامانه امتحانات، برای افراد جهت استخدام در دستگاه‌های اجرایی حقی را ایجاد نمی‌کند. افراد دارای حد نصاب که اسامی‌ آنها در سامانه امتحانات درج گردیده، در صورت تمایل به کسب امتیازات بالاتر یا تغییر خوشه شغلی خود می‌توانند حسب مورد در دیگر امتحانات مشترک نیز متناسب با رشته تحصیلی خود شرکت کنند. چنانچه داوطلبان مذکور در امتحان مشترک بعدی نیز حد نصاب لازم را کسب کنند، نتایج هر دو امتحان مشترک در سامانه مذکور ثبت و در مهلت تعیین شده دارای اعتبار خواهد بود.
                        همچنین ملاک عمل برای فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه و محاسبه سن داوطلبان، آخرین روز مهلت ثبت‌نام امتحان مشترک است. نمره داوطلبان بومی‌هر استان نیز با ضریب ۱٫۲ و بومی‌شهرستان با ضریب ۱٫۴ نمره مکتسبه در هر حیطه از امتحان مشترک و مصاحبه استخدامی‌ محاسبه می‌شود. به نمرات مکتسبه کارکنان قراردادی که شماره شناسه دارند، به ازای هر سال سابقه خدمت در هر یک از دستگاه‌های اجرایی، ۲ درصد و حداکثر تا ۲۰ درصدنمره کل، در هر یک از حیطه‌های امتحان مشترک و مصاحبه استخدامی‌آنان اضافه خواهد شد.
                        در بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور آمده است: تخصیص مجوزهای استخدامی ‌مربوط به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تا ۱۰۰درصد به نیروهای بومی‌آن مناطق با پیشنهاد دستگاه اجرایی و تائید معاونت توسعه امکان‌پذیر است.
                        همچنین استخدام پیمانی کارکنان قراردادی دارای شماره شناسه شاغل در دستگاه‌های اجرایی که در آزمون‌های استخدام ادواری سال‌های ۱۳۸۱، ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ هیات وزیران، شرکت کرده و دارای کارنامه مجاز می‌باشند، از محل مجوزهای استخدامی‌مأخوذه توسط دستگاه اجرایی و در صورت وجود پست سازمانی بلاتصدی متناسب با رشته تحصیلی آنان، اعتبارات مصوب و داشتن شرایط عمومی ‌استخدام، امکان‌پذیر می‌باشد.
                        • z
                          zzz
                          ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۴
                          دوست عزیز این مربوط به همون آزمون هایی است که دو بار در سال برگزار میشه (آبان و اردیبهشت هر سال) هنوز این قانون اجرا نشده. تاریخ تصویبش هم بعد از آزمون ما بوده
                          • ف
                            فاطی
                            ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰
                            آره منم اول مثل شما فکر میکردم،اما ببین تاریخ ابلاغش به دستگاه های اجرایی مال مهرماهه.نمیدونم والا
                            گفتم حالا که بحث بومی بودن مهمه اینو بذارم که اگه قراره یه وقت اجرایی بشه به این شکله اگرم نه که خوش به حال ما غیربومیا میشه لااقل واس سپه.
                          • ح
                            حمید
                            ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵
                            سلام.
                            طرح خیلی جالبیه...
                            خدا کنه زودتر اجرایی بشه...
                            • م
                              مصطفی
                              ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱
                              بچه ها این بخشنامه ها و فقط مختص دستگاههای دولتی است. چرا اصرار دارید همه چیز رو با هم قاطی کنید. سیستم اداری بانک دولتی نیست. درسته که مالک بانک دولته اما مقرراتش با اداراتی که زیر نظر دولت اداره میشن مثل فرمانداری و شهرداری و استانداری و غیره فرق میکنه. این رو بدونید که حجم بروکراسی در ایران چیزی حدود 7 میلیون نفره یعنی اینکه هر ادراه یا سازمانی رو که در ایران میبینید نباید دولتی حساب کنید والا این رقم تا حدود 2 برابر میکشه. ادارات دولتی اداراتی هستند که مستقیما زیر نظر وزارتخانه های شناخته شده کشور اداره میشوند. بانک ها سازمان های نسبتا مستقلی هستند که بخشنامه های دولتی شامل حالشون نمیشه مگر اینکه بانک مرکزی خودش بخشنامه صادر کنه.
                            • ز
                              زهرا
                              ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۱۶
                              دعا می کنم که انشالله به حق فاطمه زهرا که اخر همین هفته نتایج بیاد و همه ما هم قبول شده باشیم و از این بلاتکلیفی در بیایم دعا کنید انشالله هرجی خیر باشه پیش بیاد زیاد ذهنتونو درگیر این مسائل (بومی بودن و ضرایبو ...)نکنین خودتونو اذیت میکنین فقط .هیچ مسئولی غصه مارو نمیخوره که از این بلاتکلیفی در بیایم پس خودمون به فکر خودمون باشیم و زیاد فشار به خودمون نیاریم.منم فوق لیسانسم و 5 ساله بیکارم به اندازه موهای سرم آزمون استخدامی دادم و اولیش بوده قبول شدم سنمم دیگه به ازمون دیگه نمیخوره امیدم فقط همینه....
                              • ف
                                فاطی به m
                                ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۳۹
                                دوست عزیزم سلام،
                                قبل از هر چیز باید بگم که قبولی تو آزمونای استخدامی نیاز به کمی تلاش داره.من خودم بانک سپه رسما اولین استخدامیم بود که شرکت کردم و خداروشکر قبول شدم،البته به خواست خدا و بعدشم تلاش شبانه روزیم خصوصا تو ماه مبارک رمضونم که بود،دیگه خیلی سخت گذشت بهم.اینم تجربیات من از این آزمون:
                                میدونی دیگه درصدای عمومیت باید خیلی بالا باشه.من واس ادبیات و زبان فارسی فقط لغات آخر کتابو اعلام رو خوندم.اعلام خیلی مهمه،100 درصد یکی سوال میدن.بعدشم زبان فارسی فقط یه 7-8 تا بیاموزیمشو که مهم بود و از همونام اتفاقا تو سپه اومده بود خوندم به اضافه موارد استعمال علائم نگارشی.
                                دین و زندگی هم فقط کتابای سه سال دبیرستان رو بخون که خیلی راحته و متاسفانه من اصلا اینارو نخوندم و بعد که رفتم سر امتحان دیدم وای چقد حیف شد که نخوندم و چقد حیف شد سوالایی که فقط کافی بود یه بار روزنامه وار بخونم تا جواب بدمو نخوندم.یه چن تا از احکام روزه و نماز اینام بود،گمونم 3-4تا بود که اصلا سخت نبودن اگه قبلش بخونی.
                                ریاضی و آمار مقدماتی که خوب من رشتم تجربی بود و تو این درس نسبتا قوی بودم.در حد کتابای دبیرستانه.زبان انگلیسیش که برخلاف تصور همه عمومی نبود و تخصصی بود اما من چون کلاس زبان میرم تقریبا برام خوب بود.یه پسیج هم بود.البته برا زبان در حالت کلی باید با گرامر مقدماتی آشنایی داشته باشی،مثلا جملات شرطی،کاربرد حروف اضافه،شکل افعال بعد از بعضی افعال،جملات آرزویی،معلوم و مجهول که زیاد مهم نیست،حروف ربط و....البته میدونی که زبان بیشتر بچه ها زیاد قوی نیست و اگه بتونی زبانو بالا بزنی دیگه برگ برنده دستته.کامپیوترم که جدیدا طبق قانون جدید استخدامی شامل icdl درجه یکه،یعنی word،excell،powerpoint و axcess که البته از axcessمن جایی ندیدم،بیشترشون رو excell مانور میدن.راحته کامپیوتر فقط باید کمی عملی کار کنی.من خودم حالا قصد تعریف کردن از خودمو ندارم اصلا، اما دقیقا شب قبل آزمون فقط در حد 30 دقیقه نشستم پشت سیستم و فقط سوالات آخر فصل کتاب خلیق رو عملی کار کردم.و سر آخر کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که 177 اصل داره رو بخون برای بخش آشنایی با مبانی قانونی،اطلاعات عمومی و اجتماعیش که حداقل 3 تا سوال میدن.بقیشم تو سپه واس من خیلی سخت بود و فقط 3 -4 تا سوال قانون اساسی رو زدم،بقیشو نزدم اصلا.
                                تخصصیم که دیگه بستگی به رشتت داره عزیزم اما زیاد مفهومی نمیگیرن.
                                البته این روندی که من برات گفتم برا آزموناییه که سنجش برگزار میکنه،ارگان های دولتی.
                                چون خودم تا چند وقت پیش کسی رو نداشتم که تو این زمینه راهنماییم کنه درکت کردمو سعی کردم هرچی بیشتر میتونم کمکت کرده باشم.
                                فقط برای قبولی من تو این مرحله مصاحبه دعا کن دوست گلم.
                                موفق باشی
                                مدیر جان لطفا تایید کن نظرم رو،هیچ وقت تایید نمیکنی این روزا
                                • m
                                  m به فاطی جان
                                  ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۲۱
                                  سلام فاطی جان من واقعا ازت ممنونم ک وقت گذاشتی و توضیح دادی اما من منظورم ازمون ارشد بود اخه ارشد حسابداری تعداد کمی را میشنوم که دانشگاه سراسری قبول میشن.منم خودم ازمون سپه را قبول شدم انشا ا... هم شما و هم خودم و هم همه بچه های که به این ازمون امید بستن قبول میشن بازم ممنونم ازت
                                • ن
                                  نازنین
                                  ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۳۴
                                  کی دیگه از دوره آموزشی خبر میشه؟ کسی خبر جدیدی کسب نکرد؟
                                  • م
                                    مریم
                                    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۵۸
                                    یه سوال داشتم از شما،ما ۳ تا بچه ایم که بخاطر اینکه پدرم نظامی بود، هر کدوم تو یه شهر دنیا اومدیم، و هر چند سال هم یه جا تحصیل کردیم. من الان ازدواج کردم و برای شهر همسرم که بومی همون شهره قبول شدم و در زمان ثبت نام زدم بومی، اما رقیب من مال همین شهرستانه. الان امتیاز بومی بودن اون با من فرق میکنه.
                                    • ح
                                      حمید
                                      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷
                                      سلام.
                                      اگه همسرتون بومی شهری که قبول شدین هست، هیچ فرقی بین شما و رقیبای بومی تون نیست.
                                      • م
                                        مریم
                                        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳
                                        ممنون حمید خان
                                    • م
                                      مجتبی
                                      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۱۵
                                      سلام.این بحثارو ول کنید تامین اجتماعی یه کاری کرده که اصلا' تخلف بوده، شرایط بومی استان ،وبومی شهرستان در شرایط مساوی اعمال میشه،نه اینکه بیان به بومی شهرستان نمره بدن
                                      • ا
                                        ارومیه
                                        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۳۳
                                        موافقم
                                        • س
                                          ساره
                                          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۴۰
                                          شما مطمئنید ؟ اخه من خیلی نگرانم
                                          • م
                                            مجتبی
                                            ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۳۹
                                            سلام،،به نظرمچون دربند اصلی گفته در شرایط مساوی، به همین جهت درشرایط مساوی درامتیازات،بومی استان ارجحیت دارد،وهمچنین درشرایط مساوی امتیازات،بومی شهرستان نسبت به استان ارجحیت دارد،
                                            • م
                                              مجتبی
                                              ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۴۱
                                              ببخشید بومی سایر استانها یادم رفت تایپ کنم
                                            • ا
                                              ارومیه
                                              ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۴۹
                                              تامبنو گفته سپه که نگفته. در مورد تامین فقط یه شایعست
                                              • م
                                                مجتبی
                                                ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۰
                                                سلام، تامین که اصلا' شایعه نیست،من خودمدر آزمون علمی در بین 28نفر معرفی شده به مرحله مصاحبه،رتبه پنجمشدم ولی درمرحله مصاحبه بااعمال امتیاز بومی شهرستان یک سقوط آزادبه رتبه 22 داشتم امیدوارم دربانک سپه این روال انجام نشه،که اگه به خیلی ها ظلم میشه،
                                                • پ
                                                  پارازیت
                                                  ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶
                                                  تو آگهی تامین اجتماعی شرایط بومی رو چی نوشته بود؟؟ آیا همونطور که قید شده بود، اعمال شد یا خلاف اون؟
                                                  • ح
                                                    حمید
                                                    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۲
                                                    اینکه ظلم نیست دوست عزیز.
                                                    بومی بودن خیلی مهمه.
                                                    چرا باید یه نفر از یه شهر یا استان دیگه پاشه بیاد تو شهری که از بومی های خودش هستن و میتونن بهتر و بودن هیچ دقدقه ای خدمت کنن.
                                                    اینجوری هم حق بومی ضایع میشه، هم بانک باید با مشکلات بعدی یه غیر بومی دست و پنجه نرم کنه...
                                            • م
                                              مهدیه
                                              ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۰۹
                                              در مورد گزینه های بومی بودن شهر محل تولد شخص وشهر محل تولد پدر و مادر و همسر در شماسنامه قید شده
                                              در مورد بقیش هم میتونن از آموزش و پرورش و نیروهای مسلح استعلام بگیرند کاری نداره که برای دولت مثل آب خوردنه چون بالاخره این اطلاعات در یک جای دولتی ثبت شدن دیگه
                                              • ل
                                                لیلا
                                                ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۵
                                                بچه ها من امروز فهمیدم که حدود 1 ماه پیش اومدن تو محل پرسیدن کسی هم منو نشناخته آخه داشتم به همسایه ها میسپردم که اگه کسی اومد هوامو داشته باشن که دوتاشون اعتراف کردن که ازشون پرسیدن و منو نشناختن و واقعا درست گفته بودن چون ما تازه به این محل اومدیم و مطمعنم از کسای دیگه م پرسیدن و اونام حتما جواب دادن که منو نمیشناسن! بنظرتون ردم ؟
                                                • م
                                                  متقاضی
                                                  ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۳۱
                                                  سلام شما از اونایی بودی که سهمیه داشتی یا معمولی بودی؟
                                                  • ل
                                                    لیلا
                                                    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱
                                                    من بدون سهمیه ام
                                                    • ن
                                                      نرگس
                                                      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹
                                                      سلام دوستم
                                                      شما از کدوم استان هستید ؟
                                                • m
                                                  m
                                                  ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۴۲
                                                  سلام
                                                  شما دوستانی که تو آزمون قبول شدید ماروهم راهنمای کنید که چیا خوندید؟لطفآ بگید
                                                  از ته دل براتون دعا میکنم که هرچه زودتر باخبرای خوش از بلاتکلیفی بیرون بیاید
                                                  • م
                                                    مدیر
                                                    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۴۵
                                                    با سلام
                                                    برای مطالعه تجربیات دوستان اینجا کلیک کنید
                                                    با تشکر
                                                  • .
                                                    ............
                                                    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶
                                                    سلام به همگی
                                                    بچه ها من خیلی نا امید شدم چون بومی استان هستم و بومی شهرستان نیستم
                                                    خیلی سخته بعد از این همه انتظار رد شم
                                                    کاش حداقل نتایجو زودتر اعلام کنن تا اونهایی که قبول نشدن زودتر بفهمن و الکی امید نداشته باشن و برن دنبال یه کار دیگه
                                                    خدایا به فریادمون برس
                                                    • ن
                                                      نرگس
                                                      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۶
                                                      سلام
                                                      دوست خوبم منم شرایط شما رو دارم و شایدم بدتر یعنی بومی استانم اما بومی شهرستان نیستم
                                                      محل کارمم از موقعی که موضوع بانک رو فهمیدن بهم گفتن که برای سال جدید باهام قرارداد نمی بندن و حتی نیرویی که قراره به جای من بیاد رو هم استخدم کردن و قراره برای تحویل گرفتن کارا از 15 اسفند بیاد
                                                      منم خیلی ناراحتم و خیلی هم نگران
                                                      اما چه کار میشه کرد جز توکل بخدا
                                                    • ر
                                                      رضوان
                                                      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴
                                                      دوستان من آزمون استانداری ها هم قبول شدم تمام مراحل رو طی کردم ولی چون شروع به کارمون طول کشید(2 ساله) آزمون بانک هم شرکت کردم و قبول شدم حالا تا عید حکم آزمون قبلی ما رو میزنن و ما از فروردین 94 شروع به کارمونه و منم کار بانک رو دوست دارم اگه خدا بخواد و قبول شم،دوستانی که میدونن میشه لطفا راهنمایی کنین که من الان باید چیکار کنم؟بانک هم نتایج رو نداده که تکلیفمون مشخص بشه خواهشا منو راهنمایی کنید(این مشکل خیلی از دوستانه شرکت کننده در آزمون استانداری هاست)
                                                      • ز
                                                        زبل
                                                        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱
                                                        برو استانداری دوست عزیز دامادمون استانداریه من می دونم که مزایاش خیلی خوبه تازه با پرستیژ هم هست البته من شما را درک می کنم چون از اسفند می ریم تامین دعوت به کاره اما من کار بانک را دوست دارم اما نتایج هنوز نیامده شما از مقایسه ی تامین و بانک اگر نظری دارین ممنون می شم راهنمایی کنین.
                                                        ولی برای استانداری و بانک استانداری در عین این که کارش راحت تره با پرستیژ تر هم هست مزایاش هم خوبه
                                                        منتظر راهنماییت هستم دوست عزیز
                                                        • ع
                                                          عطازاده
                                                          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۴۴
                                                          چه چیز کار بانک رو دوست دارید؟؟؟ من خیلی اینو از دوستان میشنوم؟ ولی نمیدونم چه چیز نشستن پشت باجه و پول شمردن میتونه دوست داشتنی باشه؟ روتین تر و غیر چالشی ترین و کسل کننده ترین کار اداری ممکن بعد از کار بایگانی به نظرم همینه.
                                                          قسمت های اداری هم که همه ادارات عین همه. کار اداری یعنی کار اداری.
                                                          فکر میکنم اگه صادقانه تر بخواهیم با خودمون و دیگران صحبت کنیم همه ما مزایای بانک رو دوست داریم. نه کار بانک رو. وگرنه هرکس یه مدت هرچند کوتاه کار کرده باشه لازم نیست کار بانک باشه، ولی میدونه کار جاهای دیگه خیلی بهتر از نشستن پشت باجه است.
                                                          من اینجام چون الان فرصت استخدامی دیگه ای ندارم. پس امیدوارم بانک قبول بشم.
                                                          ولی دوستانی که امکان کار توی جاهای دیگه مثل تامین اجتماعی، استانداری، وزارت نیرو و ... براشون پیش اومده، فقط به خیال مزایای بانک تصمیم نگیرن. مثلا الان یه وام 100 میلیونی مسکن میدن میرید خونه میخرید؟ کجا با 100 میلیون خونه میخرن؟ 80 متر خونه دور و بر میدون آزادی رهنش بالای 80 میلیونه. این پولی که بهت میدن پول رهن خونه میشه. براتون قصر نمیسازه تو یه جای خوب شهر که. مگه همه دور و اطرافیانتون کارمند بانکن اخه؟ با منطق تصمیم بگیرید که یه وقت خدای نکرده پشیمون نشید. به امید استخدام تو بانک موقعیت های دیگه رو رها کنید و اونها رو هم استخدام نشید، شاید بانک هم قبول نشید. در صورتی که از مزایا و امتیازات شرکت های دیگه هیچی نمیدونید. الان آشناهای من که وزارت نیرو هستن خیلی وضعشون خوبه و راضی هستن.. وزارت نفتی ها که خیلی خوبه و راضی هستن. بیشترشون هم توی همون چند سال اول با همون وام های شرکت و وام های آزاد که گرفتن خونه رو خریدن. ماشین دارن. خوب میخورن. خوب میپوشن. خوب هم زندگی میکنن. اون چندتا کارمند بانکی هم که داریم والا تو ظاهر زندگیشون تفاوتی با کارمندهای جاهای دیگه نمیبینم. نه ماشین های بهتری سوارن. نه خونه های آن چنانی دارن. نه هیچ تفاوت قابل توجه دیگه ای که بگم اینه نتیجه کار بانکی. پنجشنبه بقیه تعطیلن اینها سر کارن. دم عید بقیه مرخصی میگیرن برن خرید و بازار و خونه تکونی. اینها باجه های کشیک و شیفت بعد از ظهر دارن. و ... .
                                                          یه لیست از معایب و مزایای هر موقعیت بنویسید. واقع بینانه. بعد تصمیمتون رو بگیرید.
                                                          • ا
                                                            امیر
                                                            ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۱۲
                                                            تازه داخل عیدم باید برن سرکار. همه جا 13 روز عید تعطیلن بانک 4 روز عید
                                                            • ر
                                                              رضوان
                                                              ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۵۶
                                                              دوستان ممنون از راهنماییتون ولی من از استانداری قبول نشدم که، آزمون استانداری ها که برا ادارات مختلف 2 سال پیش برگزار شد برا یکی از ادارات قبول شدم اونم تو شهر خودم نه و به صورت غیر بومی هستم ولی بانک تو شهر خودمه ،منم خانمم و تو شهر خودم باشم خیلی برام راحت تره،حالا دوستان میشه بگید با این اوصاف چه تصمیمی بگیرم بهتره؟خواهش میکنم منو راهنمایی کنین...
                                                              • ع
                                                                عطازاده
                                                                ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۴۷
                                                                مطمینا آدم تو شهر خودش راحت تره. اگه شهری که قبول شدید و کارتون جوریه که بعد از مدتی امکان انتقالی براش هست بازم فرق میکنه. اون شهرو واسه چی انتخاب کردید؟ اگه ازدواج کردید و کار همسرتون جوریه که میتونید برید اونجا زندگی کنید بازم فرق میکنه. اگه مجردید و اون شهر هم بومی نیستید و اقوام و دوستانتون هم اونجا نیستن بازم فرق میکنه. مطمینا بهترین تصمیم رو خودت با توجه به شرایطتمیتونی بگیری.
                                                              • ع
                                                                عطازاده
                                                                ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱
                                                                همه شرکت های دولتی تعطیلات عیدشون 4 روزه. فقط جاهایی مثثل بانک که شعبه کشیک و اینها توی همون 4 روز تعطیلات هست، کارمندها روزهای تعطیلشون رو پراکنده تر دارن. یعنی ممکنه روز اول فروردین کشیک باشه ولی روز پنجم تعطیل
                                                          • س
                                                            سمانه
                                                            ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳
                                                            سلام بچه ها بعد از دعوت برای مصاحبه حضوری دیگه خبری ندارم اگه کسی برای عقیدتی یا مراحل بعدی خبری داره لطفا بگید
                                                            • ن
                                                              نگار
                                                              ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۴۲
                                                              حالا که بحث بومی افتاده من یه سوال داشتم .من واسه یه شهر دیگه توی استانم شرکت کردم و خداروشکر قبول شدم و یکی از رقیبام همشهری خودمه و اون یکی هم یه شهردیگس که مال شهر محل انتخاب نیست یعنی هیچکدم بومی شهر نیستیم ولی اون رقیب سومی خیلی از ما به شهر مورد تقاضا نزدیکتره تا جاییکه قبلا یه اسم شهر این رقیبم و شهر محل تقاضا رو باهم می اوردن. آیاممکنه این خانوم بخاطر فاصله نسبت به ما در اولویت باشه؟؟
                                                              • ر
                                                                رضا
                                                                ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴
                                                                ن اینطور نیست. ملاک بررسی آخرین تقسیمات نقشه ای کشور هست. دوری و نزدیکی مهم نیست. تازه از کجا معلوم شاید اون خانوم تو این مرحله حذف بشه.
                                                                • ح
                                                                  حمید
                                                                  ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲
                                                                  سلام.
                                                                  مهم اینه که بومی شهر باشی یا نه.
                                                                  وقتی بومی شهر نیستی دیگه مهم نیست که شهر خودت در چه مسافتی از شهر مورد تقاضا قرار داره، پس با بقیه قبول شدگان که بومی نیستن در شرایط مساوی قرار داری.
                                                                  موفق باشید.
                                                                • ب
                                                                  بیکار
                                                                  ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۶
                                                                  بچه ها من واقعا ذهنم مشوش واسترسی شده احساس میکنم دارم مریض میشم نمیدونم استرس چکارش کنم به مشاوره نیاز دارم

                                                                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                  ثبت پاسخ