۴۸ طرح اشتغالزایی روستایی در اردستان محقق شد

فرماندار اردستان گفت: تاکنون ۴۸ طرح اشتغالزایی روستایی از میان ۷۳ طرح ارائه شده در شهرستان اردستان محقق و در این راستا بیش از ۲۵ میلیارد ریال جذب بودجه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا تاملی بعدازظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته اتفاق های بسیار مثبتی در روستاهای کشور انجام شده است.
وی افزود: در بخشهای زیر بنایی مانند تامین برق، گاز ،تلفن، ارتباطات و ایجاد زیرساختهای جاده ای کارهای خوبی در شهرستان اردستان انجام شده است اما واقعیت این است که مجموع این هزینه ها منجر به دستیابی به اهداف اصلی حاکمیتی مانند تثبیت جمعیت در روستاهای کشور و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به سمت شهرها نشده است.
فرماندار اردستان گفت: برنامه ششم توسعه قانون گذار را مکلف کرده است تا به سمت تقویت جایگاه و پرداختن به موضوع منزلت روستائیان پیش رود و ما هم الزام قانونی داریم که در بخشهای مختلف به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
تاملی با اشاره به مهمترین مواردی که در تعیین مسیرحرکت در اردستان و اولویت بندی دسترسی به اطلاعات درست و دقیق در بخشهای مختلف تاثیر خواهد داشت، تصریح داشت: با توجه به تعداد روستاهای شهرستان اردستان نسبت به متوسط کشور و استان و همچنین موضوع مهاجرت که در شهرستان اردستان با آن درگیر هستیم دسترسی به این نوع اطلاعات مورد نیاز جدی است.
وی افزود: جمع بندی اطلاعات و ارقام برای همه دستگاه ها و بخشداری ها مهم است و می توان از این اطلاعات در برنامه ریزی ها، تخصیص تملک دارایی ها و برای ریل گذاری ظرفیت توسعه شهرستان استفاده کرد.
فرماندار اردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سهمیه پرداخت تسهیلات روستایی در اردستان به منظور اشتغال در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است، ۷۳ طرح ارائه شده است و این طرحها با تخصیص ۴۶۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.
تاملی با بیان اینکه در این بخش تاکنون ۴۸ طرح محقق و بیش از ۲۵ میلیارد ریال جذب بودجه انجام شده است، ابراز داشت: دو طرح ملی کارخانه مقوا با مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال و ایجاد کشتارگاه مرغ با همین میزان به تصویب رسیده است که در صورت راه اندازی فقط یکی از این طرح ها، برای ۵۰۰ نفر در اردستان اشتغال ایجاد می شود.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ