۱۰۳۰ سرباز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ایجاد اشتغال، امسال هزار و ۳۰نفر از سربازان در سیستان و بلوچستان آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا می‌گیرند.


سردار عوضعلی فقیری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مهارت آموزی سربازان در نیروهای مسلح با تدبیر فرماندهی کل قوا چندسالی است که برنامه ریزی شده و در استان سیستان و بلوچستان نیز این امر مهم با ایجاد قرارگاه استانی سپاه که تمام رده ها سپاه را شامل می شود، آغاز شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: تمامی رده ها تحت پوشش مهارت آموزی سربازان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به دلیل مشکلات موجود در جامعه و اشتغال که بسیاری از جوانان ما بیکار بودند و دوران سربازی یکی از بهترین دوران عمر جوان هست که در این دوران قرار می گیرند و عمر جوانی خود را برای برقراری امنیت کشور صرف کرده و در خدمت نیروی مسلح هستند، براساس تدبیر حضرت آقا قرار بر این شد که در این مدت زمان اقدامی انجام شود که شغل یاد بگیرند و بعد از خدمت سربازی آن حرفه را دنبال کنند، بر همین اساس قرارگاه مهارت آموزی سربازان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به سراسر کشور ابلاغ و تشکیل شد.
سردار فقیری بیان کرد: این قرارگاه در مرکز فرادستگاهی است یعنی فقط نیروهای مسلح نیستند بلکه تمام دستگاهها ارگانها و سازمانها و ادارات جهت برنامه ریزی ساماندهی پیاده سازی یکپارچه سازی اقدامات مرتبط با طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح و نهادهای کشوری تشکیل شده و به تبعیت از قرارگاه مرکزی در استان نیز این قرار گاه مهارت آموزی تشکیل شده و از جمله اعضای این قرارگاه فنی حرفه ای، جهاد کشاورزی، تربیت بدنی و سایر ادارات و ارگانهایی که متناسب با نوع مهارت سربازان است را می توان نام برد.
وی ادامه داد: این قرارگاه در استان فعال است و جلسات مستمر با ادارات را داریم که با قرارگاه هماهنگ و فعالیت های خوبی نیز دارند.
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای کامل نهادینه شدن مشارکت پایداری و اجرای کامل و موفق در سطح ملی و نیروهای مسلح نهادینه شدن طرح در جامعه و بین جوانان با شکل مطلوب و مشارکت جوانان و همگرایی حداکثری متولیان ذینفعان کشوری و لشکری و پایداری بلند مدت فرآیندها و ساز و کارها مهارت آموزی از اهداف کل قرارگاه مرکز است.
وی بیان کرد: در حوزه مهندسی و کشاورزی ۴۳۸ نفر سهمیه داریم که باید با ۱۰ مربی و ۵۳دوره این مهارت را سپری کنند که تخصص های این حوزه متفاوت بوده و از جمله آنها مهارت برق ساختمان سرویس و نگهداری آب گرم سرویس و نگهداری راه اندازی پکیج، سرویس و نگهداری وسایل سرمایشی موتوربندی قالب بندی بن سازی و بتن ریزی امورات کشاورزی مهندسی زراعی باغی دامی و شیلات است.
سردار فقیری افزود: سیستان و بلوچستان در سال جاری هزار و ۳۰نفر از سربازان را برای آموزش مهارت آموزی سربازان سهمیه دارد و بین رده های عمده سپاه تقسیم شده و جلسات پیگیری مستمرا برگزار می شود همکاری خوبی رده ها با ارگانهای مربوطه دارند و کار به خوبی در حال انجام است، ۸۵ درصد سربازان هر رده را تحت پوشش این قرارگاه قرار داده ایم.
وی ادامه داد: در پایان کار گواهینامه از سوی فنی و حرفه ای به مهمارت آموزان اعطا می شود، و بعد از سربازی افرادی که مدرک کسب کرده آن با هماهنگی قرارگاه مهارت افزایی تسهیلات لازم اعطا و اشتغال مناسب برایشان فراهم می شود.
وی گفت: ایجاد اشتغال برای سربازان تحرک پویایی و گسترش و پیشرفت ترغیب کشور جامعه و استان را به دنبال خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ