کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس استثنایی

۱ نظر

رئیس سازمان آموزش و‌پرورش استثنایی کشور کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس به ویژه در طرح فراگیر را مهم‌ترین چالش دانست.

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ چالش های اصلی این سازمان اظهار کرد: مهم‌ترین چالشی که اکنون با آن مواجه هستیم موضوع کمبود نیروی انسانی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است .

وی ادامه داد: هر‌ساله حدود ۸۰۰ نیروی ما بازنشسته می‌شوند و این درحالی است که از‌ طریق دانشگاه فرهنگیان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ معلم جدید به خدمت می‌گیریم اما نیاز اصلی ما سالیانه ۵۰۰ معلم جدید است که با شرایط جذب نیرو ی فعلی چهار تا پنج سال طول می کشد که کمبود نیرو جبران شود.

رئیس سازمان آموزش و‌پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه در طرح فراگیر باید معلم رابط در مدرسه وجود داشته باشد، تصریح کرد: به دلیل کمبود نیرو نتوانستیم چنین شرایطی در مدارس ایجاد کنیم و معلمان موجود صرفا به کمک محتوا آموزشی برای آموزش دانش‌آموزان طرح تلفیقی مطالب مورد نیاز برای تدریس این دانش‌آموزان را می آموزند.
مناسب سازی فضای آموزشی برای دانش آموزان طرح تلفیقی

قدمی با اشاره به اینکه ۷۳ هزار دانش آموز در طرح فراگیر شرکت کردند، تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که در طرح فراگیر به آن توجه داریم مناسب سازی فضای آموزشی برای دانش‌آموزان است که سعی کردیم این شرایط را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مذاکراتی یا سازمان نوسازی مدارس انجام دادیم تا فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی فراهم شود.

رئیس سازمان آموزش و‌پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: سرویس‌بهداشتی مناسب ، رمپ و سطح شیب دار از جمله مهمترین مواردی است که باید در هر مدرسه مشمول طرح فراگیر مورد توجه قرار گیرد.

قدمی بیان کرد: در حوزه مناسب سازی فضاهای آموزشی اقدامات قابل توجهی داشتیم و نقشه های تیپ برای مدارس در نظر گرفتیم.

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس استثنایی

  • ف
    فاطمه فلاح
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
    من کارشناسی روانشناسی دارم،علاقه ی وافری به معلمی درمدارس کودکان استثنایی دارم،بسیارمسئولیت پذیروانتقادپذیرم.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ