کف و سقف حقوق بازنشستگان

۷ نظر
خبرگزاری فارس : معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کف حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان و سقف آن ۷ برابر این رقم یعنی حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، البته برخی از افراد هم از این شمول مستثنی هستند که تعدادشان بسیار کم است. محمدعلی ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: قرار است با همکاری مجلس و دولت فاصله ایجاد شده در پرداخت حقوق بازنشستگان که حدود ۵ سال شده، کم کنیم و یکسان‌سازی حقوق آنها را اجرا کنیم. وی ادامه داد: شکاف حقوقی در بین دستگاه‌های اجرایی متفاوت است؛ برخی از دستگاه‌ها حقوق بیشتری می‌دهند اما به طور کلی کف حقوقی که به بازنشستگان داده می‌شود ۹۰۰ هزار تومان و سقف آن ۷ برابر این رقم که حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است پرداخت می‌شود، البته برخی از افراد هم از این شمول مستثنی هستند که تعدادشان بسیار کم است. وی ادامه داد: در لایحه بودجه دولت که قرار است به تازگی تقدیم مجلس شود بحث یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان آمده است که اگر عملیاتی و تصویب شود، این شکاف حقوق برطرف می‌شود این در حالی است که یکسان‌سازی‌ها در برنامه چهارم و پنجم توسعه هم آمده است. معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پیشنهاد کلی ما این بوده که افزایش سالانه حقوق‌ها را که امسال ۱۲ درصد بوده داشته باشیم و افزایش پلکانی را در کنار آن قرار دهیم تا افرادی که حقوقشان با سایر دریافتی‌ها فاصله دارد در یک مدت زمانی با سایر حقوق‌ها همسان شود. وی ادامه داد: البته این افزایش پلکانی با توجه به تامین اعتبارات در نظر گرفته شده تا در مدت اجرای آن در چند سال بتوانیم فاصله و شکاف دریافتی‌ها را کم کنیم. ابراهیم‌زاده در پاسخ به اینکه چند درصد از بازنشستگان حقوق یک میلیونی و چه تعداد سقف حقوق را دریافت می‌کنند، گفت: ۸۰ درصد بازنشستگان تا مرز ۲ میلیون می‌گیرند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز بیش از این مقدار را می‌گیرند که اغلب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، قضات دادگستری،‌مستشاران دیوان و افرادی هستند که در زمان فعالیتشان حقوق بالایی داشته‌اند. معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با اینکه حقوق ۹۰۰ هزار تومانی جوابگوی زندگی فرد بازنشسته نیست،‌ گفت: این یک بحث عمومی است چرا که بحث شاغلان هم هست چون حقوق بازنشسته بر اساس حقوق شاغلان تعیین می‌شود و قاعدتاً برآورده‌کنده نیازهایشان نیست. ی ادامه داد: مسائل مالی را باید ببینیم بحث‌های تخصصی بیمه‌ای است که این افراد باید به میزان مشارکت بهره بگیرند و دیگری بحث عمومی است که کل کشور با این مسئله درگیر هستند و نیاز به تدبیر حاکمیت دارد تا برای همه از جمله بازنشستگان در زمینه افزایش حقوقشان تصمیم‌گیری شود.

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷ نظر برای کف و سقف حقوق بازنشستگان

  • ف
    فرید
    ۱۱ دی ۱۳۹۵، ۰۰:۲۳
    سلام شماها خوب میگیرین 370تومنه حقوق بازنشستگی ما پول قبض رو همین میتونیم بدیم
    • ـ
      ـــــــــــ
      ۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
      خدا به همه خدمت گزاران ملت توفیق خدمت گذاری بده الهی آمین
      • م
        مستمری بگیر ازکارافتاده کلی تامین اجتماعی
        ۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
        امیدوارم که تامین اجتماعی و دولت به کمک هم یه فکری به حال من و امثال من بکنند حقوق کل دریافتی من در ماه ۹۸۰ هزار تومان هست با سه تا بچه در حال تحصیل و خرج درمان زخم ها ویلچر توشک طبی و خیلی نیازهای دیگر که نمیتونم برای خودم فراهم کنم اینا از حد من زیادیه حتی نمیتونم کمک های اولیه که نیاز هست را داشته باشم امیدوارم که فکری به حال ما کرده باشین دولت محترم و مدیر محترم تامین اجتماعی.... خدا به شما فرصت داده امیدوارم که فرصت را از دست ندهید همیشه از این فرصتا گیرتون نمیاد برای اقشار ضعیف کاری بکنید تا صدقه اش برای شما جاری باشه... امید به خدای یکتا که بی همتاست
        • ل
          لیلی
          ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۴
          حقوق 900 تومنی ما مستمری بگیران تامین اجتماعی واقعا برابری نمیکنه با بقیه. فکری کنید
          • ل
            لیلی
            ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱
            واقعا انصاف نیست که یه عده 900 تومن بگیرن و بقیه 2 میلیون یا بیشتر؟ فکری هم به حال مستمری بگیران تامین اجتماعی بکنید
            • م
              مستمر بگیر
              ۷ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۳۴
              بازنشستگان تامین اجتماعی ازتمامی بازنشستگان کشوری لشکری کمترین حقوقو دریافت میگیرند
              • ر
                رضا
                ۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۱
                سلام منم بازنشسته ام با حقوق 900تومنی چیکار کنم به نظر شما کلی قسط خرج درمان هزینه زندگی عروس داماد دختر و پسرام به نظر خوده مسولین 900تومن کافیه برا یه بازنشسته ؟؟؟؟؟؟؟

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ