پرداخت ۹.۳ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رودبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رودبار پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد احمدی بعدازظهر دوشنبه درکارگروه رفع موانع تولید رودبار که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اشتغال را دغدغه اصلی مسئولان کشور دانست و اظهار کرد: تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها در زمینه ایجاد اشتغال حائز اهمیت است.
احمدی به عملکرد مطلوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: ادامه این روند سبب حل مشکلات در این حوزه می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به وضعیت شهرستان رودبار در حوزه اشتغالزایی، گفت: ۶ میلیارد تومان تسهیلات سهم شهرستان رودبار در مرحله نخست بوده که تاکنون ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معادل ۱۶۰ درصد سهیمه پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی تسهیلات اشتغالزایی ایجاد طرح‌های مولد و سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: ۸۳ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان رودبار در بخش مشاغل خانگی هزینه شده که مشکلاتی را به وجود آورده است. دیگر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به مشاغل خانگی انجام نمی شود.
احمدی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری به ویژه بوم‌گردی در رودبار خواستار تلاش مضاعف مسئولان این شهرستان در زمینه توسعه بوم‌گردی شد.
وی سهم تسهیلات رونق تولید گیلان را ۵۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اختصاص می یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه شهرک‌های صنعتی استان، اظهارکرد: این کارگروه با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تشکیل شده و بانک اطلاعاتی مشخصی از مشکلات حوزه تولید و صنعت استان شناسایی و تدوین می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ