پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قائمشهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از اعطای هشت میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و معرفی ۱۰۷ نفر به بانک، خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، مجید جعفری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص اشتغال فراگیر در بخش کشاورزی، اظهار داشت: در رابطه با اشتغال فراگیر، ۲۵ طرح بزرگ بااعتبار ۳۰ میلیارد تومان وام معرفی و شش میلیارد تومان مصوبه کارگروه زنبورداری، گل‌وگیاه و دامداری بوده است.
وی افزود: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار سامانه کارای شهرستان بود که ۴۰ درصد آن به بخش کشاورزی اختصاص یافت.
مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره سیاست وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مبنی بر اقتصاد مقاومتی، امنیت غذایی و تولید راهبردی، گفت: در این راستا چون کشت مکانیزه و مکانیزاسیون کشاورزی باید اقتصادی‌تر شود، به ۲۷۰ نفر در بخش مکانیزاسیون برای خرید انواع کمباین، تراکتور، تیلر، سم‌پاش و نشاکار، ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام داده شد.
جعفری تصریح کرد: این تحویل عظیم در مکانیزه برنج موجب شد در هشت هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان قائم‌شهر ۴۰ درصد کاهش هزینه و ۱۵ درصد افزایش تولید، داشته باشیم.
وی به بهره‌برداری مفید از اراضی شیب‌دار شهرستان اشاره کرد و افزود: این اراضی را به چهار قسمت تقسیم کردیم و با توجه به اقلیم و وضعیت، هر قسمت به کشت سیر، سبزیجات، برنج، نیشکر، ایستگاه کرم ابریشم. و ترویج ۲ هزار اصله توت و بومگردی اختصاص یافت.
مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر، با اشاره به اهمیت مبارزه بیولوژیکی و تولید محصول سالم، گفت: ۵۰۰ تن کود بیولوژیک تولید و ترویج شد تا مصرف کودهای شیمیایی کاهش یابد و همچنین توانستیم زنبور تریکوگاما را در پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری مدیریت کرده و هفت هزار تن برنج سالم را به بازار عرضه کنیم.
وی با اشاره به سرمازدگی در سال‌های اخیر و آسیب به باغات، لیموترش را یکی از اقتصادی‌ترین ارقام دانست و افزود: در روستای خرماکلا، کشت لیموترش انجام شد و در همین راستا به‌صورت پایلوت ۴۰ گلخانه کوچک در حال طراحی است که در سامانه کارا به ۲۰ نفر هرکدام ۵۰ میلیون تومان داده خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت آب شهرستان، گفت: شهرستان قائم‌شهر فقط با ۵ تا ۶ درصد تنش آبی و ۱۰ درصد استرس آبی مواجه بود و آبریز رودخانه تالار ۹۵ درصد از مشکل روستاها حل شد.
وی با اشاره به‌نوبت بندی آب، عنوان کرد: آب بندان‌های شهرستان ۵۵ درصد آب دارد که تاکنون ۴۵ درصد آن استفاده‌شده است و از سه میلیون مترمکعب آب سد برنجستانک تاکنون یک‌میلیون مترمکعب آب مصرف‌شده است.
جعفری تصریح کرد:۱۰ چاه آب در حال تجهیز است تا در شرایط حساس مدیریت شود و در همین راستا حفر هیچ چاه جدیدی را در دستور کار خود نداریم.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ