پرداخت ۸۰۰ فقره وام اشتغال به زنان بی‌سرپرست در استان کرمانشاه

مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه گفت: ۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغال و مشاغل خانگی برای توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط دفتر بانوان استانداری پرداخت شده است.

سعیده فهیم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار در کمیته بانوان استانداری اجرای طرح توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خانوار کرمانشاه است، اظهار داشت: تاکنون ۶۰ نفر از این زنان در مناطق حاشیه‌نشین توسط یکی از کارآفرینان تحت آموزش برای کاشت، برداشت و بسته‌بندی زعفران قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه از پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی برای توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خبرداد و گفت: این تسهیلات براساس تفاهم نامه معاونت زنان دفتر رئیس‌جمهور و بانک مهر ایران پرداخت می‌شود که تاکنون به ۸۰۰ زن بی‌سرپرست و بدسرپرست استان کرمانشاه پرداخت شده است.

فهیم با بیان اینکه اکنون ارائه تسهیلات پنج میلیون تومانی طرح همیاران مهر نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: طرح همیاران مهر به‌عنوان یک طرح خیرخواهانه با کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات این طرح را پرداخت می‌کند.

 

مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه برگزاری دو دوره تاب‌آوری در مناطق حاشیه‌نشین تمامی شهرستان‌های استان، آموزش دو دوره بافت گلیم و گبه برای خانواده‌های زندانیان استان و فروش محصولات تولیدی آنها توسط یکی از زنان کارآفرین و برگزاری همایش آیین نکوداشت مادران را از جمله دیگر اقدامات این اداره بیان کرد.

فهیم بیان کرد: برای نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای خانگی پیگیری‌هایی انجام شده است و کانون‌های اجتماعی فرهنگی بانوان نمایشگاه‌هایی را برای عرضه مستقیم کالاهای خانگی زنان برپا خواهند کرد.

وی انجام فعالیت برای نشاط اجتماعی بانوان، برگزاری کارگاه آموزشی بهداشتی و تغذیه برای زنان عشایر با همکاری علوم پزشکی و سازمان عشایر را از دیگر برنامه‌های در دستور کار دانست و افزود: پذیرش طرح اشتغالزایی در روستا برای ایجاد نشاط در بین بانوان در مناطق محروم و روستایی، برنامه‌ریزی در جهت برگزاری مسابقات ورزشی برای نشاط زنان عشایر از دیگر اقدامات دفتر بانوان استانداری کرمانشاه است.

مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه از تدوین سند ارتقا وضعیت زنان خانواده استان کرمانشاه در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد: این سند با همکاری دانشگاه رازی در حال تدوین و در مراحل پایانی آماده‌سازی است و امیدواریم تا پایان آذرماه این سند تکمیل شود تا بتوانیم از دستاوردهای این سند بهره بگیریم.

فهیم افزود: درصدد هستیم بانک اطلاعاتی زنان شاغل برای پیشنهاد در پست‌های مدیریتی تهیه شود و وضعیت زنان شاغل استان کرمانشاه در ادارات از سوی دفتر بانوان استانداری پیگیری شده است تا ساعات کار زنان شاغلی که دارای فرزند کم سن هستند بتوانند از کسری ساعت خدمت استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره آموزشی برای کارکنان فرمانداری و استانداری برای بررسی آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر و فضای مجازی در حوزه خانواده عنوان کرد: توزیع کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای بانوان در جهت تقویت موج کتابخوانی، پاسخگویی به مشکلات ارباب رجوع و راهنمایی این افراد از برنامه‌های دفتر بانوان استانداری کرمانشاه بوده است.

وی از پیگیری برای برگزاری همایش کودکان کار در استان کرمانشاه خبرداد و اظهار کرد: هماهنگی در افتتاح کلینیک حقوق زنان استان، حضور یک وکیل خانم در دانشگاه فرهنگیان به مدت دو ساعت در هفته برای انجام پرسش و پاسخ دانشجویان دختر و طرح ملی توان‌افزایی زنان کارآفرین در قالب همایش سه روزه در محل اداره کار با هدف آگاه‌سازی بانون برای بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی و فرصت کسب و کار بومی و آشنایی زنان با فرصت‌های شغلی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ