پرداخت حق نگه‌داری معلولان در خانه

۱ نظر
خبرگزاری مهر : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت این است که در آینده بهزیستی را به خانه برده و وجه دریافتی بابت نگهداری افراد در خانه را به خود خانواده ها پرداخت کند. به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی ظهر امروز سه شنبه در حاشیه افتتاح خانه امن و سلامت کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سیاست دولت در بهزیستی این است که بهزیستی را از فعالیت های دولت محور به سمت فعالیت های اجتماع محور سوق داده و در آینده بهزیستی را به خانه ببریم. وی افزود: با جهت گیری بودجه باید به سمتی برویم که خانه ها را تقویت کرده و خانواده ها بتوانند افراد معلول و نیازمند نگهداری در مراکز بهزیستی را در خانه نگه دارند و وجه دریافتی بابت نگهداری افراد را در خانه به خود آنان پرداخت کنیم. ربیعی گفت: در جلسه روز یکشنبه در نظام چند لایحه تامین اجتماعی، لایحه حمایتی کامل را در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب کردیم و مبلغ پیشنهادی آن نیز قابل توجه است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این مبلغ هنوز اعلام نمی شود چون باید به دولت و مجلس برود و پس از تصویب اعلام خواهد شد ولی خانواده ای که معلول دارد و آن را به آن مرکز نمی آورد قیمت تمام شده نگهداری را به خودش می دهیم. وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده بچه هایی که در خانه هستند از وضعیت عاطفی بهتری برخوردارند، گفت: خانه امن و سلامت کرمانشاه که امروز افتتاح شد یکی از مراکز نگهداری زنان تحت خشونت است و خشونت باعث فرار آنها از خانه شده است. ربیعی ادامه داد: در گذشته برخی ها این را می گفتند که فرار از خانه بیشتر به دلیل مسائل عاطفی است اما الان بر اساس مطالعاتی که در بهزیستی صورت گرفته علت آن بیشتر رفتارهای نامناسب در خانه است که حتی منجر به جرح نیز می شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این مرکز یکی از ۵ مرکز نگهداری در استان است که به این امر اختصاص داده شده است و سعی ما ایجاد مراکزی در همه استان برای نگهداری زنان در معرض خشونت و تهدید است. وی با بیان اینکه سیاست دیگر ما گسترش اورژانس اجتماعی است، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در کشور هم اکنون مداخلات را خوب سامان داده و در یزد و کرمانشاه گزارشات خوبی از این موضوع دریافت کرده ام. ربیعی یادآور شد: هم اکنون شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی مشاوره های خوبی را در این زمینه ارائه می دهد و تعداد زیادی از افرادی که تمایل به حضور فیزیکی ندارند از طریق این سامانه مشاوره می گیرند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۵۰ درصدی طلاق ها در استان ها در نتیجه دریافت این مشاوره ها خبر داد. وی در ادامه با بیان اینکه سعی کرده ایم در بهزیستی گونه شناسی غیرجمعی را افزایش دهیم، افزود: در گذشته خیر جمعی منجر به کمک مالی می شد و فقط طبقه اجتماعی خاصی می توانستند کمک کنند که از آنها سپاسگزاریم اما در یکسال اخیر در بهزیستی زمینه را برای ارائه خدمات کسانی که می توانند به معلولین و سالمندان از جمله پزشکان و معلمان ارائه خدمت کنند فراهم کرده ایم. ربیعی گفت: سایتی به این منظور به آدرس BEHZISTI.NET راه اندازی کرده ایم که افراد ثبت نام کرده و خدمات خود را اعلام و ارائه کنند.
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای پرداخت حق نگه‌داری معلولان در خانه

  • م
    ملیسا
    ۳ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۰۱
    سلام خسته نباشید حدود 10 سال است که به نگهداری از مادرم که به علت سکته مغزی دچار فلج شده می پردازم با وجود 6 بچه دیگر تنها گزینه من بودم در غیر این صورت باید به خانه سالمند میرفت آیا سازمان بهزیستی کشور منرا بیمه میکند یا اینکه به من حقوقی پرداخت میکند

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ