پذیرش ۳۰ هزار دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان در سال آینده

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سال آینده برنامه‌ریزی برای پذیرش ۳۰ هزار دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان انجام شده است.

‌به گزارش ایسنا، سعید نمکی‌ امروز ۶ دی‌ در بازدید از دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی قول احداث سوله ورزشی و فراهم کردن زیرساخت هایی برای این دانشگاه ‌را داد.
وی با بیان اینکه پاداش تمامی بازنشستگان آموزش و پرورش خراسان جنوبی پرداخت شده است، افزود: سال آینده پذیرش ۳۰ هزار دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان برنامه‌ریزی شده است.
ایرج مهدی‌زاده، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ عضو هیئت علمی و ۶۰ نفر مدعو از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در دانشگاه فرهنگیان استان مشغول تدریس هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان استان فارغ التحصیل شده‌اند، افزود: امسال آموزش و پرورش استان با کمبود ۱۰۷۱ معلم مواجه بوده است در حالی که ورودی به آموزش و پرورش تنها ۳۰۰ نفر بوده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۵ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دختر و ۵۵ درصد پسر هستند، تصریح کرد: حدود ۴۵ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند.
مهدی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰ دانشجوی پیوسته و ۴۳۵ دانشجوی ناپیوسته در این دتنشگاه مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان قدیمی و فرسودگی فضای فیزیکی ساختمان‌ها است.
وی یادآور شد: در حال حاضر به لحاظ تجهیزات مشکلی وجود ندارد اما سرانه فضای ورزشی و رفاهی برای دانشجویان بسیار کم است.
همچنین معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور از خوابگاه‌های پسرانه این دانشگاه بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست‌های آنان قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ