هر سرباز باید یک مهارت را آموزش ببیند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: سربازان با داشتن گواهی دوره مهارت‌آموزی، در استخدام ادارات و شرکت‌ها در اولویت قرار می‌گیرند.

سرهنگ فتح‌الله ندرلو در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک هفته دفاع‌مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: برخی سربازها که والدین‌ آن‌ها در مناطق عملیاتی بودند، به ازای هر ماه از حضور در مناطق عملیاتی ۱۲ روز کسر خدمت شامل‌شان می‌شود و می‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت به کارکنان وظیفه متاهل تعلق می‌گیرد و کماکان این کسر خدمت بدون هیچ‌گونه محدودیتی از نظر تعداد فرزند قابل استفاده است.

ندرلو با اشاره به دوره‌های مهارت‌آموزی برای سربازان، تصریح کرد: این طرح به نحوی است که هر سرباز باید یک مهارت را آموزش ببیند و به دلیل تنوع در آموزش‌ها، انتخاب مهارت به عهده خودشان است. گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی اجباری است. این آموزش‌ها در هر زمینه و رشته‌ای برگزار می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه مدت آموزش این دوره دو هفته است، بیان کرد: این طرح تاثیر خوبی در اشتغال‌زایی دارد و سربازان با شرکت در این دوره‌ها پس از اتمام سربازی می‌توانند شغل ایجاد کرده و از تسهیلات آن نیز استفاده کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پس از اتمام این دوره گواهی معتبر اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: با داشتن گواهی این دوره، شرکت‌کنندگان در استخدام ادارات و شرکت‌ها در اولویت قرار می‌گیرند و اخذ جواز کسب نیز تسریع پیدا می‌کند. لازم به ذکر است ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی نیز به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ