نهادها قانون ۳ درصد استخدام معلولان را اجرا کنند

مدیرعامل انجمن معلولان آذربایحان‌غربی با اشاره به اینکه ۴۶ هزار معلول در استان شناسایی شده است، گفت: دسترسی داشتن به اماکن وامکانات عمومی، مناسب‌سازی پیاده‌روها، فضاهای شهری وحمل و نقل عمومی برای سهولت در تردد معلولان از مهمترین دغدغه این قشراز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی اصغری صبح امروز در نشستی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد، در مورد عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: در شهریور ماه سال ۹۶ دولت در حوزه معلولان لایحه‌ای تحت عنوان لایحه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد که متاسفانه هنوز در سطح کشور به آن کم‌ توجهی می‌کنند.

وی افزود: با وجود مشکلات و تلاش‌ها این قانون عملا به نتیجه نرسیده، شهرها استانداردسازی نشده، زمینه اشتغال آن‌ها فراهم نشده و آمارها بسیار ناامیدکننده و نگران کننده است.

مدیرعامل انجمن معلولان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از جمله بخش‌های قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی و دولتی به اختصاص سه درصد از سهم استخدام‌ها در دستگاه‌های دولتی است که این قانون دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده که این سه درصد از استخدام معلولان را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه برای سازمان بهزیستی ۱۰ میلیون تومان مساعدت بلاعوض برای مساکن مهر معلولان در نظر گرفته بود که سازمان تعاونی مسکن مهر شماره ۱۶ و مسکن شهرسازی جهت تکمیل مسکن مهر معلولان همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد، عنوان کرد: علاوه بر آن سازمان صدا و سیما استان مکلف است حداقل پنج ساعت از برنامه‌های خود را در هفته به صورت رایگان در زمان‏‌های مناسب به برنامه‌های سازمان و تشکل‌های مردم نهاد حامی افراد دارای معلولیت اختصاص دهد اما متاسفانه این قانون نیز در سطح استان اجرا نمی‌شود.

اصغری با اشاره به اینکه ۴۶ هزار معلول در استان شناسایی شده است، عنوان کرد: دسترسی داشتن به اماکن و امکانات عمومی، مناسب سازی پیاده‌روها، فضاهای شهری و حمل و نقل عمومی برای سهولت در تردد معلولین از مهمترین دغدغه این قشر از جامعه است که متاسفانه قانون مناسب سازی و دسترسی‌پذیری معلولان به اماکن عمومی و خدمات شهری در استان نیز‌‌ کامل اجرا نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ