معافیت سنی از خدمت سربازی شامل چه کسانی می‌شود؟

۴۱ نظر

مشمولان خدمت وظیفه عمومی مطابق با قوانین می‌توانند از معافیت سنی بهره‌مند شوند.به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مشمولان خدمت وظیفه عمومی که به دنبال استفاده از معافیت سنی هستند، می‌توانند در این گزارش از نحوه و شرایط آن مطلع شوند.

مطابق قوانین خدمت وظیفه عمومی، ۵ گروه می‌توانند از معافیت عفو مقام معظم رهبری (معافیت سنی) با توجه به مدرک تحصیلی و سن خود در خدمت وظیفه عمومی بهره‌مند شوند.

بر این اساس مشمولان وظیفه زیردیپلم، دیپلم و فوق دیپلم متولد تا پایان سال ۱۳۵۴، مشمولان لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۴ و مشمولان فوق لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۲، می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: مشمولان سربازی چگونه به سفر خارجی می‌روند؟

همچنین مشمولان فوق لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۲، دکتری غیرپزشکی متولد تا پایان ۱۳۵۰ و دکتری پزشکی و دامپزشکی متولد تا پایان ۱۳۴۴ نیز می‌توانند از معافیت سنی بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ مشمولانی که از سن آن‌ها بیش از ۵۰ سال سپری شده نیازی به درخواست معافیت ندارند و شناسنامه عکس‌دار مشمولان منوط براینکه تغییرات سنی وجود نداشته باشد، به منزله روشن بودن وضعیت وظیفه عمومی آنان است.

همچنین دارا بودن غیبت در این معافیت مانع استفاده از آن نمی‌شود و مشمولانی که غیبت دارند، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۱ نظر برای معافیت سنی از خدمت سربازی شامل چه کسانی می‌شود؟

  • ع
    علی
    ۱ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۲۶
    سلام من متولد61 هستم مگن تا 62 مگن معاف شدن سحت داره
    • ا
      اسماعیل اسدی
      ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
      سلام آیا خوب نیست که رهبر معافیت سنی اعلام کنه برای متولدین تا سال 64اخرین سالی که معافیت اعلام شد سال 82وبرای متولدین تا سال54اعلام شد که قبلاً هر10سال یاهر 10دوره معافیت اعلام میشد الان متولدین سال 55غریب به 43سال سن دارند خود به خود7سال دیگر معاف می‌شوند
      • ا
        امیر حسین
        ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
        من الان متولد 64 هستم حتی اجازه نمی دهند با خرید غیبت معاف شم.واقعا خیلی مسخره است چون متولدین 70 هم معاف شدند ولی ماها به خاطر ی مدرکی ک به هیچ دردی نمی خوره باید بلاتکلیف باشیم.
        • ا
          امیر
          ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۴۴
          متولدین 56 معافیت سنی دوباره اجرا کنند
      • ا
        امیر
        ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳
        من استعلام گرفتم زده تایید استان چکار کنم باید وایسم بزنه تایید سازمان
        • ا
          امید بخدا
          ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
          بله دوست عزیز ،باید سازمان هم تایید کنه
        • ع
          علی
          ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۳۴
          سلام من متولد 1372/1/1هستم یعنی یک روز کم دارم کاش میشد سربازیمو بخرم فقط یک روز آیا راهی داره ومدرک ترک تحصیلم سال 86/87هستش لطفا راهنمایی کنید
          • ه
            هاشم
            ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
            تو دیگه چقد بدشانسی رو دست ما زدی داداش

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ