فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۴۷ نفر در روستاهای خراسان جنوبی

با تلاش سه جانبه بنیاد برکت، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهور و بانک پارسیان، زمینه اشتغال ۱۴۷ نفر در روستاهای خراسان جنوبی فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس بانک پارسیان بیرجند گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترکی که فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۴۷ نفر در روستاهای خراسان جنوبیبین بنیاد برکت، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهور و بانک پارسیان در کشور بسته شد، ابلاغیه تسهیلات این تفاهم نامه مهر پارسال به بانک پارسیان بیرجند ارائه شد.
شوکت آبادی افزود: بر اساس این ابلاغیه سهم چند استان از جمله خراسان جنوبی، دو برابر دیگر استانها و معادل ۲۰ میلیارد تومان است که از این مقدار، ۱۰ میلیارد تومان سهم شهرستان نهبندان و مابقی سهم سایر شهرستانهای استان است.
وی گفت: نرخ سود تسهیلات این تفاهم نامه ۱۸ درصد است که ۵ درصد آن را بنیاد برکت، ۵ درصد را معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و ۸ درصد باقی مانده را دریافت کننده تسهیلات، پرداخت می کند که مدت بازپرداخت اقساط آن نیز ۴۸ ماهه است.
رئیس بانک پارسیان بیرجند افزود: در خصوص این تفاهم نامه، استانداری خراسان جنوبی از آبان پارسال تا کنون ۳۷ طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی در بخشهای صنعت، معدن، کشاورزی، دامداری، انرژی های تجدیدپذیر و مشاغل خانگی به بانک پارسیان معرفی کرده است که تا کنون برای ۳ طرح به مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است و ۹ طرح دیگر در حال دریافت تسهیلات هستند.
یکی از طرحهایی که از این محل تا کنون اعتبار گرفته است، طرح معدنی تولید پور آندولوزیت، نوعی ماسه نسوز در آجر سفال است، که در نهبندان اجرا می شود و ۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است. این طرح تا پایان دی امسال به بهره برداری کامل می رسد و تا کنون زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است.
دو طرح دیگری که تا کنون تسهیلات تفاهم نامه مشترک بنیاد برکت، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و بانک پارسیان را دریافت کرده اند شامل راه اندازی نیروگاه های برق خورشیدی در روستاهای کرشک و اورنگ با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان است که برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است.
شوکت آبادی گفت: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر از محل تسهیلات این تفاهم نامه سه جانبه، در حال پرداخت به ۹ طرح اشتغالزای دیگر در استان است که در مجموع با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال برای ۱۰۷ نفر دیگر در استان فراهم می شود.
بازپرداخت تسهیلات تفاهم نامه سه جانبه بنیاد برکت، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و بانک پارسیان، ۶ ماه پس از دریافت تسهیلات، آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ