صنعت گردشگری راهی برای اشتغال‌زایی

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه معضل بیکاری در شرق استان سمنان بیشتر از سایر نقاط است، گفت: گردشگری یکی از راه‌هایی است که می‌تواند اشتغال را در این منطقه ترویج دهد.


به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در نشستی با موضوع اشتغال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری شاهرود ضمن بیان اینکه معضل بیکاری در شرق استان سمنان از سایر نقاط بیشتر است و باید برای کاهش آن اقدامات عملی را در دستور کار قرار داد، تاکید کرد: ظرفیت شرق استان برای گردشگری می‌تواند یک راه برای ترویج و اشاعه اشتغال باشد.
وی با بیان اینکه شرق استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در جذب گردشگر و فروش صنایع دستی برخوردار است، افزود: همه انواع گردشگری اعم از طبیعی، درمانی، عرفانی، زیارتی، تاریخی، معماری و… در این منطقه وجود دارد که باید از آن برای اشتغال زایی استفاده کرد.
عضو خانه ملت گفت: ورودی و خروجی شهرهای شاهرود و میامی مکان‌های خوبی برای به نمایش گذاشتن تولیدات و صنایع دستی شرق استان سمنان و در نتیجه ارتقای اقتصادی و اشتغال‌زایی است که مسئولان باید شرایط آن را تسهیل کنند.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه میدان‌بار قدیمی شاهرود که حدود ۲۰۰ غرفه دارد مکان خوبی برای فروش صنایع دستی است، تاکید کرد: مسئولان می‌توانند در این زمینه نیز با صنایع دستی همکاری کنند چرا که این فضا نیازمند بازسازی و بهسازی است و می‌تواند به مرکز صنایع دستی شرق استان بدل شود.
وی با بیان اینکه شرق استان سمنان همیشه از نبود مکان اختصاصی و دائمی برای فروش صنایع دستی رنج می‌برده است، گفت: این منطقه ظرفیت‌های عظیمی در راستای تولیدات صنایع دستی و فرهنگی دارد.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس، نبود شرکت‌های بازاریاب را دیگر مشکل تولیدات دستی در این دو شهرستان دانست و گفت: در این زمینه نیز باید از ایده‌های نوین بهره برد.
حسینی شاهرودی بیان کرد: بسیاری از تولیدات دستی منطقه به خاطر نبود بازار بر روی دست تولیدکنندگان مانده و یا در مواردی به نام شهرهای دیگر در بازارها ارائه می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به فرش دست‌باف طرود اشاره کرد.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ