سالانه نیمی از مشمولان به خدمت می روند

۹۴ نظر

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی با تاکید بر این که نیروهای مسلح، الگوی مردمی شدن اقتصاد و صنعت هستند، گفت: امیدواریم با همکاری صمیمانه مجلس و نیروهای مسلح، نیازها و ضرورت‌های دفاعی کشور در حوزه وضع قوانین کارآمد و راهگشا برطرف شود.


به گزارش قدس آنلاین؛ جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور عصر امروز دوشنبه با حضور در دفتر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفتند.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار، نیروهای مسلح را حصن استوار امنیت و بازوی مستحکم ملت دانست و گفت: ملت ایران با داشتن فرماندهان و رزمندگان رشید و شجاعی که دلهای آنان با نور ایمان روشن و اراده هایشان با قدرت و صلابت باور به آرمان های انقلاب، مستحکم است، دارای اقتداری است که نظیر آن را در سراسر جهان نمی توان یافت.
وی، رمز پیروزی و اقتدار نیروهای مسلح و توان بازدارندگی آن در برابر دشمن را مردمی بودن این نیرو دانست و افزود: اگر اقتصاد و صنعت نیز مردمی شود، پیشرفت خواهد کرد و همان گونه که در صنایع دفاعی به پیشرفت های درخشان دست یافته ایم، خواهیم توانست در تولید ملی نیز شاهد جهش و موفقیت های چشمگیر باشیم.
قالیباف در این دیدار بر اهتمام همه جانبه مجلس شورای اسلامی بر تقویت نیروهای مسلح تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری صمیمانه مجلس و نیروهای مسلح، نیازها و ضرورت های دفاعی کشور در حوزه وضع قوانین کارآمد و راهگشا برطرف شود.
در این نشست همچنین سرلشگر باقری با اشاره به مسئولیت جدید دکتر قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی و تبریک به ایشان گفت: اطمینان داریم حضرتعالی که از فرماندهان پرافتخار دفاع مقدس و دلسوز انقلاب هستید و در مناصب و مسئولیت های مختلف از اوان جوانی در انقلاب حضور داشته و در عرصه های سخت به مردم خدمت رسانی کرده اید، در این مسئولیت نیز همچون مناصب پیشین منشا خیر و برکت خواهید بود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با یادآوری فرمایش های امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است، تصریح کرد: حقیقتاً مردم ایران و همه دلسوزان انقلاب به این مجلس یازدهم دل بسته اند و امیدواریم با تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری که در پیام افتتاحیه مجلس یازدهم قرائت شد و با تلاش، مدیریت و مجاهدت حضرتعالی انتظارات مردم برآورده شود.
سرلشگر باقری افزود: مجالس گذشته نیز اقداماتی را انجام دادند و فراز و فرودهایی را پشت سرگذاشتند، اما این مجلس خاص که با انتخاب تعداد کثیری از رزمندگان، ایثارگران و افراد مورد اعتماد مردم تشکیل شده، امید و دلگرمی زیادی را در مردم ایجاد کرده تا بسیاری از مسائل بر زمین مانده کشور حل شود.
وی در ادامه با اشاره به قوانینی که از منظر فرماندهان نظامی کشور بااهمیت قلمداد می شود، گفت: اصلاح قانون بکارگیری سلاح مصوب سال ۱۳۷۳ نواقصی دارد که مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است و همچنین قانون استفاده از خانه های سازمانی نیاز به اصلاح و توسعه دارد.
سرلشگر باقری ادامه داد: همچنین قانون خدمت وظیفه عمومی به اصلاحاتی نیاز دارد، زیرا در طول این سال ها اکثر محدودیت ها برای سربازان در قوانین دیگر رفع شده است و این افراد برای اخذ گواهینامه، وام و اشتغال مشکلی ندارند. این در حالی است که ۷۰۰ هزار نفر سالانه مشمول خدمت وظیفه عمومی می شوند، اما تنها نیمی از آنها به خدمت می روند.

منبع : قدس آنلاین

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹۴ نظر برای سالانه نیمی از مشمولان به خدمت می روند

  • ص
    صابر
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۵۸
    سلام دوستان به شایعاتی مثل تمدید طرح خرید خدمت و پرداخت مبالغ واسه پاسپورت وغیره توجهی نکنید بهتره هر روز پیگیر اخبار همین سایت باشیم تا ببینیم چی پیش میاد. همه این حرفا حدس و گمان هستش و ذهنتون رو درگیر نکنید. منم خودم غایب هستم و خدا کنه خبرای خوبی بهمون برسه.
    • م
      مجد
      ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۳
      دقیقا، به همون اندازه که حرفای این محسن راجب دستگیری و افزایش سخت‌گیری چرت و پرت و بی اساسه، حرفای اون یه عده دیگه هم راجب خبرهای خوش برا غایبین و پولی شدن خدمات و خرید سربازی و اینا هم چرت و پرته، و سال‌های ساله که هر دو دسته از این عزیزان میان اینجا شایعه درست میکنن و هیچوقت حرف هیچکدومشون درست از آب در نیومده.
      تنها کسی که از برنامه‌ها برای سربازی خبر داره روسای سه قوه و نیرو‌های مسلح هستن، که اون بنده خداها هم قطعا اونقدر علاف و بیکار نیستن که بیان تو ای‌استخدام واس من و شما کامنت بذارن. پس برید به کار و زندگیتون برسید چون هیشکی خبر نداره قراره چیکار بشه.
      • 2
        2pac 4ever
        ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
        سلام
        باور بفرمایید امثال محسن و ... خودشونم مشمول غایب هستن اما با این تفاوت که اسمشون در سیستم ثبت شده و تا پایان 99 مهلت پرداخت جریمه و دریافت کارت معافی رو دارن و چون خیالشون از بابت همه چیز Ok هست از روی شیطنت و صرفا جهت خنده میان جوه اینجا و افکاره شما عزیزان رو متشنج میکنن...
        کاریش نداشته باشید
        اگر اینها نباشن زندگی یکنواخت میشه و ...
        دوستت داریم محسن جان ♡♡♡♡
        • ع
          علی
          ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
          اتفاقا فروش به صورتی که شما برای هر کاری مجبور بشین پول اضافه پرداخت کنین درآمد بسیار بیشتری براشون داره تو این اوضاع و کاملا منطقی هست اگر دقت کنین اول گفتا طرح فروش هشت سال کاملا منتفی شده، بعد گفتن خبر های خوبی برای قائبین در راهه آخر این متن هم اشاره کرده همه‌ محدودیت ها تقریبا برداشته شده و فقط نیمی دارن میان خدمت و باید اصلاح بشه قانون، این یعنی احتمال اجرای طرحی که دوستان گفتن خیلی بالا هست اینجوری اونی که نمیتونه هزینه رو بده مجبوره بره خدمت و دیگه راه در رو نداره اونی هم که هزینه ها رو میده ازش چند برابر فروش میگیرن تو طولانی مدت، برای هر بار گرفتن پاسپورت یا سفر خارجی، افتتاح حساب بانکی، کارت ملی و کلا هر چیزی شما مجبور بشی کلی پول بیشتر بدی خیلیا اونطوری مجبور میشن برن، در نهایت هم پول بیشتر گیرشون میاد هم سرباز کم نمیارن که برد برد هست براشون
          • ف
            فری پاکوتا
            ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۴۶
            اگه ایجور بشه ک شما میگید باید راه به راه پول بدیم به دولت!!!!!!
            پ چیش واسه ما میمونه؟؟؟؟
            من میدونم آخر یکی از کلیه هامو تو این راه از دست میدم
            • م
              مهدی
              ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲
              فری جان فقط پول پاسپورت رو بدید و تمام.
            • #
              #نه به سربازان غایب فراری
              ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۳۹
              کاملا موافقم و تنها توصیه ای که برای عزیزان دارم این هست که...
              #آرام باشید ;-)
              دوستداره همه ی شما خوبان هستم ولاغیرررر
          • ج
            جوادی
            ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
            دوستان بنظرم طبق گفته همون دوستمون پیام بیاید این بزرگوار رو بی محل کنیم و برای پستاش حتی کامنت نزاریم حالا که دیگه همه خوبم شناختنش
            • H
              Hamid lorestani
              ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۱۷
              دقیقا مثل من
              • م
                مهدی
                ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۵۶
                من که الان 5 ماهی می شه کلا کامنتاش رو نمی خونم. قبلا حتی تلاش کردم یه چیزی بگم ناراحت شه دیگه کامنت نذاره، ولی گویا کیف می کنه چیزی بهش می گید
              • ح
                حمیدی
                ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۴
                دوستان اینقدر خودتونو آزار ندید و به زندگیتون برسید.آمار غایبین به شدت بالا رفته تا جائی که خود نظام وظیفه هم درمانده شده.به هر حال این قانون هم مثل خیلی از قوانین دیگه از جمله گواهینامه و انتقال سند و .... باید اصلاح بشه.اعزام سرباز سی و چن ساله که هیچ انگیزه نظامی و دفاعی نداره در شرایط صلح توجیح نداره.فرافکنی بعضی از دوستان که خبر از دستگیری می دهند بیشتر در حد مزاحه!!! نه توانش و نه ظرفیتش هست که جمعیت دو میلیون و اندی غایب به خدمت اعزام بشه.
                • م
                  مجید
                  ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
                  اقا ما دیگه از تاب و توان افتادیم تو‌ اوج‌ جوونی. تو رو‌خدا این سربازی رو‌حداقل امسال از سر راه ما بردارید ما به چه امیدی زندگی کنیم ازدواج کنیم. هیچ انگیزه ای برا کسب و کار هم نداریم تا بتونیم از استعدادمون استفاده کنیم. خدایا به داد ما برس از این همه ظلم. غیبت هم نداریم بخریم سربازی رو التماس میکنم اگه میخواین اصلاح کنین این قانون رو قانونی بزارید که به درد لیسانسه ها و فوق ایسانسه هام بخوره نه فقط غایبین 8 سال. اونا هم ایشالله مشکلشون رفع شه همراه همه. زندگی خیلی سخت شده. ما که انگیزه سربازی رفتن نداریم اقا پولشو بهتون میدیم. کلیمونو میفروشیم اصلا اقا فرش زیر پامونو میفروشیم پرایدی که باهاش اسنپ کار میکنمو میفروشم. بابا شما یه عدد بدین ما چقدر بدیم خلاص شیم. خانواده هامون که پر از استرسن سر این سربازی خودمون که الاخون بالاخون دنبال اینیم فقط شب رو به صبح برسونیم. این مانع بزرگ و مخرب رواز جلوی ما بردارین تو این شرایط اقتصادی و کرونا. الان که دارم اینجا تایپ میکنم از سر نا امیدی و افسردگیه. میان میگن جوونا 28 سالگی ازدواج کنن. اقا شما که کاری واسه ما نکردی واسه زندگی ما دستور میدی لااقل این مانع روبردار اقای نماینده مجلس مگه شما در خانه ملت وظیفه دیگه ای دارید؟؟ بزرگترین مشکل جوونا که سربازیه رو حل کنید بعد بیاین بگین چرا 30 سالشه هنوز ازدواج نکرده.
                  • م
                    محسن
                    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
                    تا بوده سربازی هم بوده ، دیگه هم هیچوقت به فروش نمیرسه
                    • H
                      Hamed72
                      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۷
                      چه بفروشن چه نفروشن چی به تو میرسه؟ چیکارت کردن که همچین رفتاری داری؟ بدبختیه دیگران تورو خوشبخت میکنه؟ مشکلت چیه اخه؟
                      • س
                        سید صالح
                        ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱
                        حامد جان داداش این به اصطلاح آدم روانی ی بهش توجه نکن فکر کن دیواره..منم 15 سال غیبت دارم دیگه بیخیالش شدم مطمئن باشین امسال اتفاقای خوب برای همه ما پیش میاد قول میدم بهتون بچه ها ناراحت نباشین به خدا بسپارین درست میشه..
                        • م
                          محسن
                          ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۶
                          حامد بدبختی دیگران خوشحالم نمیکنه ، تن پروری بعضی ها منو ناراحت میکنه
                        • م
                          مجید
                          ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۳
                          نه عزیزم اکثر کشور ها حرفه ایش کردن مونده یه سریا. ترکیه هم با اجازتون 3 ماه پیش حرفه ای کرد سربازیشو. فقط 12 تاکشورالان سربازی دارن که مدت همشون از 1 سال یا 6 ماه کمتره و تازه برای سنین زیر 25 ساله. دیگه جنگ ها الکترونیکی شدن کسی سرباز نمیخواد پول میخوان برا تجهیزات. به امید خدا ایران هم یه اصلاح اساسی قراره بکنن. یکی از نماینده ها کفتن فقط زمانش معلوم نیست.
                          به هر حال پیشاپیش بهت تسلیت میگم غم اخرت باشه محمدرضا جان یا محسن. میدونم خیلی اذیت شدی تو زندگیت وخیلی کمبود ها داری اما بالاخره این اصلاح باید انجام میشد که داره میشه
                          • و
                            وحید
                            ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
                            از نشانه های بیکاری بعد از سربازی رفتنه که همش اینجایی.
                        • م
                          مهدی
                          ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
                          اقایون مسعولین
                          کی اعلام میشه اصلاح این قانون سربازی که همه جوونا رو از پا در اورده. ما منتظر اصلاح اساسی این قانون هستیم.
                          • م
                            محسن
                            ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱
                            هیچوقت، باید بری خدمت کنی
                            • آ
                              آرمان
                              ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۶
                              داداش محسن انقد حرص نخور واسه قلبت خوب نیست بخدا من نگرانتم
                              • م
                                مجد
                                ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۴۲
                                محسن جان چقد حقیر هستی داداشم، انشاالله خدا شفات بده
                                • س
                                  سید صالح
                                  ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۴۴
                                  مجد عزیز اینا روخدا ازشون قطع امید کرده به کوری چشم این به اصطلاح آدما وضعیت غایبین به زودی با خبر های خوب روشن میشه من خبر موثق دارم مطمئن باشین..
                                • م
                                  مهدی
                                  ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۲۹
                                  مثل تو حقیر نیستیم
                                • و
                                  وحید
                                  ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۹
                                  انشالله به زودی اعلام کنند تا مشکلات همه مخصوصا سن بالاها حل بشه.
                                  • ص
                                    صادق
                                    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
                                    سید صالح عزیز، چه خبر هایی؟ آیا باید دراز مدت انتظارش رو بکشیم؟
                                    • س
                                      سید صالح
                                      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۳
                                      زمانش بستگی به جو اوضاع امسال داره ولی با توجه به کسری بودجه دولت قطعا خبرهای خوبی در پیشه مطمئن باشین...
                                • م
                                  محسن
                                  ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۰۴
                                  به زودی طرح دستگیری مشمولان غایب با شدت و حدت زیاد اجرایی میشه
                                  • s
                                    saeed
                                    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۰۸
                                    یه روز در میون میای اینو تکرار میکنی واسه خودت؟
                                    • م
                                      مهدی
                                      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۱۴
                                      خوب خیلی خوبه ما رو زندان ببرن چون فرقی با این زندگی نداره. اما مطمعن باش مطمعن باش و به حرفم ایمان داشته باش که تا پای دار میرم اما به زور خدمت نمیکنم.
                                      • آ
                                        آرمان
                                        ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰
                                        باریکلا مهدی
                                        • م
                                          محسن
                                          ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۲۸
                                          مهدی من مثل شما زیاد دیدم به زندان نرسیده خودت با رغبت تمام میری خدمت
                                          • م
                                            مهدی
                                            ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۰۱
                                            به همین خیال باش. حقارت تا کجا داره میره. انسانیت در خیلی از ادم هایی که کمبود دارن از بین رفته. خدایا به داد ما برس که هموطنانم حالشون خوب نیست.
                                            • م
                                              مجد
                                              ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۴۵
                                              این محسن بنده خدا حرف مفت زیاد میزنه دوستان، والا بالغ بر ده ساله که تا حالا یک نفر غایبم دستگیر نکردن، بعد من موندم این محسن چطور تالا از اینا زیاد دیده، احتمالا خوابش رو زیاد میبینه.
                                          • ج
                                            جوادی
                                            ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
                                            متاسفم واقعا که با همچین ادمایی داریم تو یه کشور زندگی میکنیم ادم شرم میکنه. ایشالا مشکل همه حل بشه و رو سیاهی به ذغال بمونه
                                            • ع
                                              عباس
                                              ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
                                              سلام به همه دوستان.....اولا یه خجالت بکشید با عرض معذرت به همه دوستان اینجا تقدیم بکنم ....که همتون سنی ازتون گذشته خود بنده 37 سالمه و میدونین که الان نزدیک 20 ساله از همه چی محروم هستیم....از چی میترسین ...بعد این که دیگه سنی از ما گذشته و از هر چی محروم بودیم ....بعد اینم اصلا کلا از همه چی محروممون کنن مگه چی میشه...بعد این همه سال از دستگیری حرف میزنن ....خوب دستگیرمون کنن مثلا چقدر میتونن نگرمون دارن تو زندان....گیرم که اصلا دستگیرمون کردن فکر بعد زندانم باید بکنن بعد آزادی که هممون تبدیل میشیم به (؟)...فکر کنم خودتون فهمیدین که چی گفتم.......هر کی دوست داره بره خدمت و هر کی هم دوست نداره همین جور که تا حالا زندگی کرده خوب زندگیشو بکنه روال همین جور عادیه خیالتون راحت.....این نظام وظیفه خودش بهتر از ما و شما میدونه که افراد مثل من و شما به دردشون نمیخوره که هیچ واسشون درد سرم هست....ولی که انشاله خدا بزرگه و یه دری به رو همتون باز میکنه.....توکل کنید.....
                                            • آ
                                              آرمان
                                              ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
                                              دوستانی که میان اینجا مینالن خودتونو نگران نکنید بزودی قراره طرح جدید اجرا بشه و هر کی مثل من پاسورت بخواد میتونه پول بده بگیرتش. منم میگیرم میرم از اینجایی که هبچ از جوونیمون نفهمیدیم لااقل واسه بچم این اتفاق نیوفته
                                              • م
                                                مرادی
                                                ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸
                                                داداش من تو همین سایت چن بار همین حرف شما رو دیدم
                                                واقعا راست میگی ؟؟
                                                چون حرفت خیلی امید ایجاد میکنه
                                                امیدوارم سرکاری نباشه
                                                ن ک بخوام بگم شما دروغ میگی
                                                ولی حرفت یه جورایی با منطق نمیخونه
                                                اخه این همه سختگیری بعد بیان میگن پول
                                                میگیریم پاسپورت میدیم عجیبه
                                                • آ
                                                  آرمان
                                                  ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
                                                  داداش من قبلا توضیح دادم راجب این طرح، قراره سخت گیریا برای غایبین خیلی زیاد بشه، کلا زندگی رو برای غایبین میخوان سخت کنن و هزینه خدمات رو براشون زیاد میکنن من جمله گذرنامه استخدام گواهینامه ادامه تحصیل جواز کسب و خیلی چیزای دیگه.
                                                  به همین ترتیب مردمو مجبور میکنن یا بیان خدمت سربازی یا به هر طریقی ازشون پول بگیرن.
                                                  تفاوت این روش با فروش سربازی در این هستش که دیگه کارت معافیت سربازی نمیدن و محرومیت ها رو با پرداخت هزینه برمیدارن. اینجوری هیچکس هم نمیتونه بگه این طرح تبعیض امیزه و غیره.
                                                  و اینو هم اضافه کنم که قراره این هزینه هایی که میگیرن رو صرف افزایش حقوق بقیه سربازان بکنن
                                                  • م
                                                    مهدی
                                                    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶
                                                    این طوری هیچ کس هم نمی تونه بگه تبعیض آمیزه؟ یعنی پول بدی دیگه تبعیض نیست؟ آقا اگه نیست که بفروشن هم تبعیض نیست.
                                                    هر کی پاسپورت تونست بگیره دفعه بعدی هزار تومنم نمی ده، دیگه بر نمی گرده داداش
                                                • م
                                                  متین
                                                  ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷
                                                  آقا آرمان این حرفی که میزنی رو من هیچ جا ندیدم میشه بگی از چه منبعی میگی ؟ چون اصلا با عقل جور نیست فقط پاسپورت بفروشن
                                                  • ع
                                                    علیرضا
                                                    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸
                                                    والا منم اینو شنیدم اما نمیدونم شرایط چیه برای چه سنی و چه مدت غیبت و اصلا چه چیزایی رو شامل میشه،مثلا قراره فقط یه چیزایی مثل گواهینامه و سند زدن اینارو پولی کنن جریمه بدی که الان مجانیه یا شامل چیزای بیشتری مثل جواز کار و گذرنامه و ادامه تحصیلم میشه،هر چند منطقیش اینه که یک سری محدودیت ها هم پولی بشه وگرنه گواهینامه و اینا که خیلی کسی پول نمیده ،حالا اگه آقا آرمان دقیق میدونی اگه قانونش بیاد مثلا جواز کار و گذرنامه و کلا محدودیت غایبین هم توش شامل میشه؟
                                                    • آ
                                                      آرمان
                                                      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
                                                      والا منم مثل شما از جزئیاتش خبر ندارم فقط میدونم قراره زندگی رو برای غایبین خیلی سخت کنن شاید حتی برای کوچکترین خدمات هم باید هزینه بیشتری پرداخت کرد
                                                  • م
                                                    مهدی
                                                    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۳۴
                                                    لطفا سربازی رو برای سن بالاهایی که غیبت ندارن هم به فروش بزارید. این خیلی خیلی تبعیض و نامردیه. من خودم شخصا از لیسانس به بعد فقط برا این خوندم که سربازی نرم. نه تونستم مسیری که خواستم و توش استعداد دارمو برم. نه تونستم به جیزایی که میخوام برسم. الان نزدیک 30 سالمه یه جوون نا امید و افسرده شدم. نمیخواستم تن بدم به اجبار و ترجیح میدادم جاش درس بخونم. بعد الان میان اون غایب ها رو معاف میکنن. مگه ما نباید اولویت باشیم؟؟ من الان با تخصصم باید برم سربازی اون ادمی که واسه خودش چرخیده 8 سال درسم نخونده بخره؟؟ کی به درد جامعه بیشتر میخوره الان؟؟ اقا لطفا این قانون من در اوردی رو دیگه اجرا نکنید. بدتر حال ما رو بد میکنین. اگه قراره اجرا بشه اولویت باید تحصیل کرده ها باشن نه غایب ها.
                                                    • ا
                                                      اردوان
                                                      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۲۴
                                                      اولا ایشالا که مشکل همه حل بشه حتی شما ولی اینکه بیای اینجا و خودت رو برتر از دیگران بدونی درست نیست حالا چون درس خوندی یا هرچی دلیل نمیشه که از دیگران بهتری بعدشم اونی که نرفته همینجوری ول نچرخیده هزار جور مشکل داشته که نرفته تازشم بخاطر همون نرفتن هزار جور مشکل دیگم بهش اضافه شده, کسی که غیبت داشته همون درس و دانشگاهیم که تو رفتیو نتونسته بره ولی تو الان یه مدرک داری بالاخره که به کارت بیاد یه روزی , یاد بگیریم خودمونو بخاطر یه مدرک یا هرچی از دیگران برتر ندونیم . اینم اضافه کنم که بحث ما بیشتر کساییه که سنشون بالاس و سالها از همه چی محروم بودن و حتی اگه مجرمن نباید دیگه بیش از حد ادامه پیدا کنه این محرومیتا, اینی که شما میگ ربطی به قانون خرید غیبت نداره میره تو بحث اختیاری کردن خدمت که با این اوضاع کلا منتفیه
                                                      • م
                                                        مهدی
                                                        ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۰۸
                                                        موضوع دیگه اینه مگه ما محروم نبودیم از همه تسهیلات تو این مدت که درس خوندیم؟ مگه مشمول میتونه از کشورخارج شه؟ اصلا بره مهاجرت کنه که تو فکر خودم هست. انقدر مدرک بازی داره که تهش به بن بست میخوری. من همه کار کردم اما نشد فرار کنم. چرا فکر کردی فقط غایبین محرومیت کشیدن؟؟ چه فرقی با مشمولین دارن؟؟ تهش 20 روز سفر خارجیه که میخوام 100 سال این 20 روز رونرم وقتی کلی موقعیت تو زندگیم از دستم رفته. بله ما هم حق داریم با 30 سال سن بدون 1 روزغیبت بخریم
                                                        • س
                                                          سردار
                                                          ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰
                                                          دوست گرامی اولا شما هم میتونستی غیبت کنی کسی جلوتو نگرفته بود اون انتخاب خودت بوده که درس خوندنو انتخاب کردی ثانیا این حرف شما ربطی به قضیه خرید خدمت غایبین نداره بهیچ وجه. مثل اینه من الان بیام بگم من سه تا برادر ندارم چرا اونایی که سه تا برادرشون خدمت کرده باید معاف شن یا خیلی از قانونهای دیگه معافیت که شرایطش به من نمیخوره.. شما میتونی هرجا صحبت از برداشته شدن اجباری خدمت شد نظرتو بگی که من خودم به شخصه هم موافق حذف اجباری بودنشم.. ولی اینکه چون این قانون شما رو در برنمیگیره پس باید اون دو میلیون و خورده ای هم در نظر نگیرن کاملا مغرضانه و بی منطق هست!
                                                      • ح
                                                        حامد 30~
                                                        ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۴
                                                        مهدی جان منه بی سواد با شمای لیسانسه هیچ فرقی ندارم جز در روش فکر کردن و آنالیز شرایط و محیط پیرامون...
                                                        تکنسین شرکت ملی نفت هستم(اکتشاف و استخراج) و کلی آدم تحصیلکرده و خارج رفته دارن از دانش و تجربیاتم استفاده میکنن و همیشه اسمم رو با پسونده مهندس بکار میبرن غافل از اینکه بنده تحصیلاتم در حده دوره ی راهنمایی هست،پس..
                                                        ■■قضاوت و پیش داوری و خود برتری ممنوع■■
                                                        اگر قانونی هست باید برای فقیر و غنی - تحصیلکرده و بیسواد یکی باشه
                                                        • م
                                                          مهدی
                                                          ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۵۳
                                                          کاملا موافقم.اگه قانونی هست باید برای همه باشه. اول صحبتم گفتم نمیدونم چرا جای اینکه اینو متوجه شید برداشت دیگه ای کردید. اگر قراره خرید سربازی باشه برای همه باشه فقیر غنی بی سواد با سواد غایب غیر غایب. مشخصه اگه فقط برای یک گروه باشه صدای بقیه در میاد و بدتر به غایبین اضافه میکنه. دوستان واقعا این قانون 8 سال غیبت به درد نخور بود قبول کنید چون همه درساشونو یادمه ول کرده بودن 8 سال بشه معاف بشن بعد برگردن. این که نمیشه قانون. باید به طورکلی اصلاح بشه تا به درد همه بخوره. یکم منطقی باشیم. دست به دست هم بدیم ایشالله هممون از گرفتاری در میایم.
                                                          • ج
                                                            جوادی
                                                            ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸
                                                            شما میتونی بیای مشکل خودتو ذکر کنی و راجبش از دیگران هم همفکری بگیری اون بحثش جداس ولی این جملت که میگی اگه قانونی هست باید برای همه باشه این شایبه رو راجب اینکه واقعا تحصیلکرده ای بوجود میاره چون مگه ممکنه یه قانون بیاد که به تک تک افراد جامعه بخوره و همه رو شامل بشه؟؟/تو خود کشورای پیشرفتم همچین حرفی بزنی بهت میخندن هر ارگانی تشکیل شده از یکسری قوانین که این قوانین هر کدوم به تنهایی قشر خاصی رو در نظر میگیره این یه چیز بدیهیه,,قانون خرید غیبت سربازی که الانم فعلا اجراش متوقفه ربطی به بحث تخصصی کردن خدمت سربازی نداره و این دو تا کاملا جدا از هم هستن ,,باید یاد بگیریم حسادت نکنیم و سرمون به کار خودمون باشه و اینکه بیایم راجب مسیله خودمون فقط صحبت کنیم
                                                      • پ
                                                        پیام
                                                        ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۲۰
                                                        سلام خدمت دوستای گلم.... امیدوارم که مشکل همتون حل بشه و بزودی از این دوران استرس بیاید بیرون.... دوستان چهره واقعی این آقا رو دیدید؟ متوجه شدید که بنده بدون هیچ غرضی از ایشون اسم میبردم و میگفتم این عامل نظام وظیفس و نه مشموله نه غایب و نه هیچ چیز دیگه و حالا دیگه خود واقعیشو نشون داد....ولی خوشحالم که دستش برای همه رو شده و از کامنتاش راحت میشه اینو متوجه شد.... ما سالهای قبل بخاطر اخبار کذب و شایعاتش مدتها باهاش تو همین سایت درگیر بودیم....خلاصه که بد به خودتون راه ندید و از چیزی نترسید خدا بزرگ تر از این حرفاس انشالله مشکل شما هم حل میشه... یا علی.
                                                        • ح
                                                          حسین یاوری
                                                          ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۴
                                                          آقا پیام حقیقتا ما نمیدونیم به کی باید اعتماد کنیم و اینطور که پیداس یه گروه که معلوم نیس دقیقا کی هستن یسری چیزها میگن که خواب و خوراک رو از آدم میگیره.
                                                          فرمایش شما صحیحه اما اگر واقعا از عوامل نظام وظیفه هستن چرا پول رو نمیگیرن و مارو رها نمیکنن؟؟آخه کی از پول بدش میاد؟؟؟آیا پادگانهای خالی ارزشه اینهمه پول را ندارن؟؟؟؟آیا با ما پدرکشتگی دارن؟؟؟؟؟
                                                          من مطمئنم که اینها یه کاره ای هستن و یچیزایی میدونن و به وقتش زهرشونو میریزن پس بهتره ما متاهل ها هرچه سریعتر دفترچه هامونو پست کنیم و حداقل تا دوسال آینده کارت پایان خدمتمونو بگیریم و بار و بندیل رو ببندیم و .. تا اوضاع از این بدتر نشده
                                                          دلار به مرز 20 هزارتومان رسیده و ما اندرخمه یک کوچه ایم
                                                          • ص
                                                            صادق زکایی
                                                            ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۴۸
                                                            از اینا برحذر باشید چون یچیزایی میدونن؛ که ما قراره در آینده بدونیم و برگامون بریزه
                                                            تورو به سیدالشهدا قسمت میدم به بالادستیات بگو تمدید کنن طرحو-چندروزه از شدت ناراحتی و استرس نه خواب دارم و نه خوراک
                                                            مسلمونی هست به داده ماها برسه؟؟؟؟
                                                            • پ
                                                              پیام
                                                              ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
                                                              دوستان عزیز این اقایون سالهاس دارن اخبار کذب میدن و شایعه سازی میکنن و اینم مطمینم که از هیچی خبر ندارن فقط از جایی یه حقوقی بهشون میدن برای همین شایعه سازیا دستشونم به جایی بند نیست زیاد چون اگه اینجور بود خیلی از ماها سالها پیش باید دستگیر میشدیم من جمله خود من خخخ....اینکه خدمتم میخاید برید یا نه ب بنده یا هیچکس دیگه ای ربطی نداره و یه امر کاملا شخصیه من خودم نرفتم بعد از چند سال کارتمم گرفتم اگه صد بار دیگم برگردم به گذشته بازم نخواهم رفت چون من تو همون مدت کار کردم و خدا رو شکر از خیلی از دوستانی که خدمتم کردن از لحاظ مالی جلوترم ....بازم میگم این یه مسیله خصوصیه و ربطی ب کسی نداره...یا علی.
                                                              • پ
                                                                پیام
                                                                ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
                                                                اینم اضافه کنم شما به هیچکس اعتماد نکن خودت برای زندگیت تصمیم بگیر
                                                              • آ
                                                                آرش
                                                                ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
                                                                با سلام و احترام خدمت همه دوستان
                                                                یه عده میان اینجا میگن که غایبین حق بقیه رو خوردن و باید مجازات بشن در جواب اونا میگم که در اصل کسانی که رفتن خدمت مقدس سربازی و به این قانون تن دادن، اونها با تبعیت از قانون صدو پنج ساله کاری کردن که مسیولان دیگه به فکر تغییر این قانون نباشن و به همین ترتیب شجاعانه از سخت کردن زندگی برای غایبین حرف بزنن
                                                                لطفا دقت کنید دوستان
                                                                • ا
                                                                  اردوان
                                                                  ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۹
                                                                  کاملا حرفات درسته داداش, این تعدادم دستشون رو شده و خوشبختانه همه شناختنشون
                                                                  • م
                                                                    محسن
                                                                    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
                                                                    حالا درست یا غلط باید بری خدمت کنی راه دیگه ای هم نداری
                                                                    • ح
                                                                      حسین
                                                                      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴
                                                                      دوست عزیزتوکه رفتی خدمت مقدس سربازی خخخ 24ساعته که اینجایی معلومه خیلی بیکاری خخخخخ
                                                                  • م
                                                                    متین
                                                                    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۲۵
                                                                    این چیزی که من متوجه شدم میخوان از سیاست تشویق برای کسانی که خود معرف میان برای خدمت و تشدید خیلی بیشتر محدودیت ها یا حتی دستگیری برای اون افرادی که خودشونو معرفی نمیکنن استفاده کنن
                                                                    • م
                                                                      مرادی
                                                                      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۰۸
                                                                      شک نکن همینه داستان
                                                                      من شبا قبل خواب درا رو قفل میکنم مبادا بپرن از تو رختخواب جمم کنن ببرنم پادگان خخخخخخخ
                                                                    • ص
                                                                      صابر
                                                                      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۱۶
                                                                      از خدامه که مشکلات همه غایبان حل بشه منم 13 سال غیبت دارم ولی نباید به شایعات خرید مجدد خدمت و گرفتم مبالغی واسه پاسپورت و غیره توجه کرد. باید اخبار رو از همین سایت پیگیری کرد تا ببینیم چی پیش میاد. با 38 سال سن واقعا سخته خدمت رفتن برام. ازدواج نکردم بخاطر نگهداری از پدر ومادر. از مسئولین استدعا دارم توجه جدی به همه غایبان داشته باشن. حداقل 30 به بالا رو معافیت بدین یا خرید خدمت احیا بشه.4 سال خرید خدمت بود به دلیل خرج بیماری پدر ومادر نتونستم بخرم.گناه خیلی از ماها چیه که نتونستیم ازدواج کنیم یا خدمت بریم ودرگیر مشکلات اساسی زندگی بودیم.
                                                                      • آ
                                                                        آرمان
                                                                        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۳
                                                                        باریکلا داداش منم اخباری که شنیدم نقل کردم با این حال هیچ چیزی صددرصد نیست تا بصورت رسمی اعلام نشده
                                                                      • پ
                                                                        پیام
                                                                        ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۵
                                                                        این اقا که با اسامی مختلف کامنت تهدید امیز. میزاره از عوامل نظام وظیفس دوستان جدیش نگیرید...سالهاس تو این صفحات مختص غایبین داره خبر کذب دستگیری میده و طبق امار ستادم هی داره تعداد غایبین بالاتر میره...این فقط ی معنی میده: دیگه دوران اجبار و زور تموم شده.
                                                                        • ا
                                                                          اردوان
                                                                          ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۸
                                                                          گل گفتی دادا دستش رو شده دیگه
                                                                          • س
                                                                            سید صالح
                                                                            ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۲
                                                                            ای ول پیام دقیقا درست میگی منظور ازین پیام باید شدت و زور رو تموم کنید والسلام
                                                                          • م
                                                                            محسن
                                                                            ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶
                                                                            مشمولان غایب عزیز ، هیچ راهی جز خدمت رفتن ندارید
                                                                            • م
                                                                              محمد
                                                                              ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵
                                                                              درسته ظاهرا تمام راه ها بسته شده من که دیگه میخوام برم خودمو معرفی کنم
                                                                              • s
                                                                                saeed
                                                                                ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۴
                                                                                الان چه تغییری کرده به نسبت گذشته که تمام راه ها بسته شده یا اینکه هیچ راهی باقی نمونده؟ قانونی تصویب شده؟ 😂
                                                                                • م
                                                                                  محمد
                                                                                  ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۹
                                                                                  نخوندی گفته چون یه سری از محدودیت هارو برداشتن دیگه کسی خدمت نمیاد ؟ مشخصه میخواد سختگیری هارو تشدید کنن
                                                                                • ح
                                                                                  حسین
                                                                                  ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۸
                                                                                  داداش نمیخام دخالت کنما ولی هیچ اتفاقی نمیوفته اگه دوست داری بروخدمت
                                                                                  • پ
                                                                                    پیام
                                                                                    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۷
                                                                                    این داره ادای مشمول رو در میاره وگرنه خدمت رفتن گفتن نداره دیگه صبح زود پا شو برو خدمت اگه راس میگی
                                                                              • ن
                                                                                نادر
                                                                                ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
                                                                                مقام معظم رهبری از کاهش جمعیت، پیر شدن جمعیت، کاهش زاد و ولد و ازدواج بسیار ابراز نگرانی کرده اند. به راستی فرمایش های ایشون اگر گوش شنوایی باشه و مسعولین اراده کنند میتونه راهکاری برای بهبود وضع جامعه باشه. سرداران نظام وظیفه به فکر نگرانی اقا و پیر شدن جمعیت باشید.. خودتون میدونید همین برداشتن مانع سربازی از جلوی راه جوون ها چقدر میتونه به ازدواج و زاد و‌ولد در جامعه کمک کنه. فساد رو کم کنه. نشاط و انگیزه رو به جوون ها برگردونه. هیچ راهی جز برداشتن این مانع نیست.
                                                                                یا حق
                                                                                • م
                                                                                  مرتضی
                                                                                  ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳
                                                                                  بابا بی خود به دلتان صابون نزنید برید؟ مثل آدم سربازی هیچ مسئولی هم دلش به حال من و شما نمی سوزه فقط منافع خودشون دارن یاحق
                                                                                • م
                                                                                  محسن
                                                                                  ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
                                                                                  با این صحبتی که سردار ب... کردن مشخص میشه که تحت فشار قرار دادن و محروم کردن بیشتر مشمولان غایب تو مجلس جدید با شدت و حدت بیشتری انجام میشه
                                                                                  • آ
                                                                                    آرمان
                                                                                    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴
                                                                                    داداش شما خبری که در مورد افزایش حقوق سربازان هست رو شنیدی؟ و آیا میدونی که منبع این افزایش حقوق ها از کجاست؟
                                                                                    همین طرحی که قبلا بهتون گفتم قراره اجرا بشه یعنی به ازای دریافت خدمات من جمله گذرنامه استخدام جواز کسب ادامه تحصیل و غیره از مشمولان غایب پول میگیرن و این پولارو میدن به بقیه سربازا
                                                                                    • ع
                                                                                      علی
                                                                                      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۰
                                                                                      برادر
                                                                                      شما تو کدوم صفحه با سردار ارتباط برقرار کردی؟
                                                                                      صفحه های ایشان همگی مسدود هست!!!
                                                                                      • آ
                                                                                        آرمان
                                                                                        ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۲
                                                                                        اگه بخوام آدرس پیجشو بزارم ادمین سایت حذفش میکنه.
                                                                                        کمالی موسی رو سرچ کن
                                                                                      • ص
                                                                                        صادق
                                                                                        ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۳
                                                                                        آقا به نظر شما چقدر زمان می بره تا این طرح اجرا بشه؟
                                                                                    • ج
                                                                                      جوان ناکام
                                                                                      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲
                                                                                      چه کیفی کنیم محمدرضا و فرزاد ها چشماشون کور میشه که. دلم براشون میشوزه
                                                                                      • #
                                                                                        #نه به سربازان غایب فراری
                                                                                        ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
                                                                                        انشاالله و به حول و قوه ی الهی بزودی طرحی رو در مجلس به تصویب برسونیم که غایبان فراری از شنیدنش مو به تنشون سیخ بشه و آرزو کنن ای کاش 8 سال پیش خودمونو تعیین تکلیف میکردیم...
                                                                                        آسیاب به نوبت...
                                                                                        دوستداره همه ی شما خوبان هستم ولاغیرررر
                                                                                        • H
                                                                                          Hamed72
                                                                                          ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷
                                                                                          دلم به حالت میسوزه خیلیییییی گرفتاری. فکر میکنی بدبختیه دیگران تورو خوشبخت میکنه؟ فکر میکنی مشکلات جوونا فقط سربازیه؟ چرا به این فکر نمیکنی شاید کسی باشه از بچگی داره خرج خانوادشو میده حلام 30 سالش شده باید بره سربازی؟ شاید پولشم داشته جریمشو بده سربازیشو بخره ولی وقتی میبینه هزارتومانشم باید از زیره پایه فیل در بیاره بعد بیاد 15میلیون بده برایه سربازیش که با این پول باید شکم خانوادشو سیر کنه نه با 30 سال دغدغه سربازی داشته باشه. درکل دیگه شرایط امروز مملکت طوری شده برایه خیلیا سربازی ارزش خریدنم نداره چه برس رفتنش با کلی بدبختی یه شغلی داره ماهی بزور 2 تومن در میاره که اگه همینم نباشه ازگشنگی میمیره بد این کارو ول کنه بیاد واسه کی خدمت کنه؟ شما دردو نمیفهمی اگه بفهمی این حرفارو نمیزنی. امیدوارم مشکل همه جوونا حل بشه مشکلات شمام حل شه که ارزوهایه خوب کنی برایه دیگران که برایه خودتم اتفاقهایه خوبی تو زندگیت بیوفته.
                                                                                          • ا
                                                                                            احسان
                                                                                            ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
                                                                                            اینا عوامل نظام وظیفه هستند و متاسفانه اصلا به فکر جوان ها نیستن و فقط به فکر منفعت خودشونن، غایبا اکثرا از قشر ضعیف جامعه هستن که همیشه تحت فشار بودن، اینطوری هم که تو این خبر گفته فکر کنم فقط یه سری چیزای مجانی رو میخوان پولی کنن برای غایب ها ،تا وقتی سردار کمالی ها تصمیم میگیرن گره ای از مشکلات ما باز نمیکنن، بهتره امیدمون به خدا باشه فقط
                                                                                            • س
                                                                                              سید صالح
                                                                                              ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۷
                                                                                              عشقی حامد جان ای ول حرف دل منو زدی مثل من که با یه موتور تو‌پیک خرج دو تا خانواده رو میدم ..38 سالمه نداشتم واسه خرید ثبت نام کنم ما الان تو این سنو سال به خدا باید معاف شیم لا اقل اگر معاف نمیکنن ی مبلغی بگیرن که بتونیم پرداخت کنیم تو این اوضاع سخت با زنو بچه اجاره خونه سنگین.. خدایا خودت کمکمون کن
                                                                                              • س
                                                                                                سامی پیرپکاجکی
                                                                                                ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۲۹
                                                                                                دوست گرامی شما تا 2 سال آینده مشمول عفو میشید و لازم نیس بی جهت خودتونو نگران کنید...
                                                                                            • ط
                                                                                              طاها
                                                                                              ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
                                                                                              الله یحب الذین یجاهدون فی سبیل الله و ینتقمون من الفراریون!!!!!
                                                                                              درود بر تو ای مجاهد
                                                                                              دورادور پیگیره اخبار و تلاش های شما هستیم♡♡
                                                                                            • ج
                                                                                              جوان ناکام
                                                                                              ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
                                                                                              تا بخواد اصلاح شه بره مجلس تصویب شه بعد شورای نگهبان تایید کنه ما 35 سالمون میشه. بعد میکن جرا 28 سالگی ازدواج نکردین. اقا شما ما رو از این سربازی که از 100 تا زندانه 10 ساله ما رو اسیر کرده رها کن چشم ازدواجم میکنیم.
                                                                                              • ف
                                                                                                فرزاد
                                                                                                ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
                                                                                                غایبین عزیز منتظر سخت گیری های شدید باشید
                                                                                                • ع
                                                                                                  علی
                                                                                                  ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
                                                                                                  شما هم منتظر اصلاحات بهتر باش
                                                                                                  • س
                                                                                                    سید صالح
                                                                                                    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
                                                                                                    علی جان لایک داری ..من نمی‌دونم افرادی مثل فرزاد چقدر بهشون پول میدن که میخان روحیه بچه های این سرزمینو خراب کنن ..من 38 سالمه و چندین سال غایبم و نشد بدلیل مشکل مالی ثبت نام کنم ولی مطمئنم بچه ها این دفعه اتفاقات خوبی پیش رومونه ..شک نکنید افرادی مثل این اسامی فرزاد رو هم نگاهم بهشون نکنید چون خیلی کوچیکن ...یا علی
                                                                                                  • ا
                                                                                                    اردوان
                                                                                                    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲
                                                                                                    اها اوکی حله بزرگوار منتظریم خخخخخخخ
                                                                                                    • آ
                                                                                                      آرمان
                                                                                                      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱
                                                                                                      سختگیریا خیلی زیاد میشه ولی با پول همه چی حله
                                                                                                      • ع
                                                                                                        علی
                                                                                                        ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
                                                                                                        برادر گرامی چطوری با پول همه چی حله؟
                                                                                                        براساس قانون حرف بزنیم بهتره
                                                                                                        من اخباری ندیدم و اینکه تا در این سایت نبینم باورم نمیشه
                                                                                                        انشالله خداوند مشکل همه جوانان
                                                                                                        هم خدمت رفته ها هم نرفته ها رو حل بفرماید
                                                                                                        • آ
                                                                                                          آرمان
                                                                                                          ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
                                                                                                          ایشالا داداش

                                                                                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                                                    ثبت پاسخ