رویکرد نهاد گردشگری اشتغال محور است

عباس صوفی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: همدان یکی از کم نظیرترین شهرهای جهان است و ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و تاریخی دارد اما نتوانستیم این ظرفیت ها را به دنیا بشناسانیم.

وی با بیان اینکه امروز گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است، اظهار داشت: اغلب کشورهای توسعه یافته به دنبال صنعتی شدن صرف نیستند، بلکه تلاش می کنند از داشته های تاریخی و طبیعی خود در حوزه گردشگری بیشتر بهره ببرند.
صوفی با اشاره به پیشینه غنی استان همدان در حوزه آثار تاریخی و طبیعی، ادامه داد: برگزاری چهلمین دوره اجلاس جهانی گردشگری در همدان بهترین فرصت است که ظرفیت های این دیار را تبلیغ، معرفی و به جهانیان عرضه کنیم.
شهردار همدان ادامه داد: بسیاری از هموطنانمان نیز با ظرفیت های همدان نا آشنا هستند چرا که بسیاری از گردشگران داخلی که به همدان می آیند و زیبایی و فضاهای تاریخی دیار هگمتانه را می بینند، از دیدن این آثار متعجب می شوند.
وی اظهار داشت: باید متناسب و به موزات توسعه صنعت گردشگری در جهان، ما نیز با برنامه ریزی درست برای توسعه گردشگری داخلی تلاش بیشتری کنیم.
صوفی تاکید کرد: میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری اتفاق بزرگی است که در آن تمام نهادها، سازمانها و کشورهایی عضو سازمان جهانی گردشگری به همدان سفر می کنند و باید در معرفی ظرفیت های استان نهایت بهره را ببریم.
شهردار همدان با بیان اینکه تمام ظرفیت های تبلیغاتی شهرداری برای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در اختیار دبیرخانه اجلاس قرار گرفته است، افزود: شهرداری به عنوان یکی از مهمترین متولیان موضوع گردشگری متقاضی فعالیت در این حوزه است.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم شهری پویا، آرام و شهری داشته باشیم که مردم از آن لذت ببرند، باید بیش از پیش به مقوله اشتغال به ویژه برای قشر جوان توجه کرد.
صوفی اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان در بخش زیرساخت های گردشگری، عوارض ساخت هتل ها را رایگان کرده و این نگاه باعث شده تا تعداد قابل توجهی هتل در همدان احداث شود.
به گزارش ایرنا، بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری در استان همدان وجود دارد که حدود یکهزار اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت و به واسطه وجود شمار زیاد این آثار، به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران استان همدان است.
ویژگی های تاریخی، طبیعی، تمدنی و گردشگری همدان باعث شد تا سال گذشته این شهر، در اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی (ACD) در شهر «سیم ریپ» کشور کامبوج به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شود.
استان همدان از ۵ تا ۷ شهریور ماه امسال میزبان کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ بود و از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه سال جاری نیز میزبان نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) خواهد بود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ