دستورالعمل بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌ها به زودی ابلاغ خواهد شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ و دهیاری‌های کشور از افتتاح پنج هزار و ۸۱۱ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت ایام دهه فجر در روستاهای کشور خبر داد.


به گزارش ایرنا، «علی قربانی» در پایان سفر به ساوه که با هدف افتتاح چند طرح صنعتی و روستایی انجام شد، افزود: برای به نتیجه رسیدن این تعداد از طرح های افتتاحی ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته او، بوستان، چمن مصنوعی، بهسازی معابر و ایستگاه آتش نشانی عمده ترین طرح های افتتاحی در سطح روستاهای کشور است.
وی ادامه داد: به منظور پیگیری مطالبات دهیاران، ساختار دهیاری‌ها به استان‌ها ابلاغ شده و بعد از ۲۲ سال دهیاری‌ها دارای ضوابط تشکیلاتی و چارت سازمانی شدند.
قربانی افزود: دستورالعمل بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌ها به زودی ابلاغ خواهد شد که در راستای تامین امنیت شغلی کارکنان اقدامی اساسی محسوب می‌شود.
به گفته معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اصلاح آیین نامه استخدام دهیاری‌ها در دولت و همچنین لایحه اصلاح قوانین در دستور کار است.
وی عنوان کرد: با ابلاغ دستورالعمل‌ها از عزل شخصی و سلیقه‌ای دهیاران خودداری می‌شود ضمن اینکه فعالیت آنها نیز در زمره سوابق دولتی محسوب و موضوع بیمه آنها هم حل شده است.
وی با اشاره به اینکه فرایند نحوه انتخاب دهیار باید اصلاح شود، بیان کرد: دهیاری‌ها اگرچه نهادی نوپا هستند اما نقش مهمی در توسعه و آبادانی دارند و در راستای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مشارکت می‌کنند.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر اهمیت تجهیز روستاها به سیستم‌های امنیتی و جلوگیری از سرقت‌ تاکید کرد.

امروز با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور در شهرستان زرندیه سه طرح شامل چمن مصنوعی، دندانپزشکی خیریه و بهسازی معابر «صدرآباد» و همچنین ۲ طرح بلوار ورودی و بهسازی معابر روستای «حسین آباد» و زمین چمن روستای «ورده» زرندیه افتتاح شد.

قربانی در ادامه با حضور در شهرستان ساوه یک طرح صنعتی و طرح سنگفرش روستاهای «سیلیگرد»، «یل آباد» و چمن مصنوعی روستای «چرمک» را افتتاح نمود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ