در نظر گرفتن ۱۶۰ میلیارد ریال وام اشتغال زایی برای روستاییان یزد

خبرگزاری شبستان: فرماندار یزد با اشاره به ارائه تسهیلات به روستاییان گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال وام اشتغال زایی برای روستاییان یزد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مصطفی سالاری، فرماندار یزد شب گذشته (12 خرداد) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای تقرب الهی است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی افزود: کل اعتبارات سال 96 ما در فرمانداری یزد نزدیک به 182 میلیارد ریال بوده است که 126 میلیارد ریال آن از محل عوارض بوده است.

فرماندار یزد خاطرنشان کرد: 90 درصد اعتبارات در بحث عمرانی و 10 درصد در بحث هزینه های جاری صورت گرفته است که این درصد بسیار مناسبی بوده است.

سالاری تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی به نحوی است که دولت رتیبی اتخاذ داده است که با توجه به افزایش نرخ بیکاری درخواست شده است و تسهیلات مربوط به حوزه شهری با کارمزد 14 درصد و در حوزه روستایی نیز با کارمزد بانکی 6 درصد ارائه شده است.

وی افزود: در این چهارچوب سهم روستایی 160 میلیارد ریال است که به نوعی افزایش سهم نیز داریم که مبنی بر درخواست ها این افزایش را داریم.

فرماندار یزد تصریح کرد: بر اساس اشتغال این میزان وام افزایش پیدا می کند و به ازای هر نفر 700 میلیون ریال است و هرچه تعداد اشتغال بیشتر باشد تشهیلات نیز بیشتر می شود.

سالاری گفت: افزایش سهم روستا از سهم درآمد مالیات ارزش افزوده از مواردی است که 30 درصد مالیات در روستاها خرج می شود و 70 درصد در شهر، که این بسیار به ما کمک کرده است.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ