درخواست ۴۰۰ دانشجوی ایرانی خارج از کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی

وزیر علوم با اشاره به ارائه تسهیلاتی به دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارجی و انتقال آنان به مراکز آموزشی ایرانی گفت: تا هفته پیش ۴۰۰ درخواست پذیرش و انتقال به دانشگاه‌های داخلی به این وزارتخانه ارسال شده است.

درخواست ۴۰۰ دانشجوی ایرانی خارج از کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های داخلی/معرفی تدریجی دستاوردهای علم و فناوری جوانان به مردم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و فناوری این سازمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران که از مراکز بسیار با سابقه و زیرمجموعه وزارت علوم محسوب می‌شود بازدید کردم ضمن اینکه در این بازدید از آزمایشگا‌ه‌های زیست و فناوری هم دیداری داشتم .

وی افزود: در این مجموعه مرکزهای رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی که تحت پوشش سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران قرار دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حاشیه این بازدید از دو دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی رونمایی کردم که نشان دهنده جدیت، تلاش و وجود علم و دانش تخصصی جوانان ایرانی است، به طوری که در یکی از این شرکت‌ها سیستم‌های رادیویی که در نوع خود بی‌نظیر است و توسط جوانان دانش‌بنیان برای نصب در صنعت هوایی تولید شده است رونمایی شد؛ البته بازار خوبی هم پشت سر این محصول قرار دارد و می‌کوشیم کمک‌های وزارت علوم را به این شرکت‌ها همچنان ادامه دهیم.

غلامی با اشاره به دستاورد یکی دیگر از این شرکت‌های دانش‌بنیان که توسط وی رونمایی شده است اظهار داشت: دستاورد بعدی مربوط به انژکتورهای موتورهای توربینی است که توانایی بالایی را در حین توضیحاتی که مسئولین این شرکت به من ارائه دادند مشاهده کردم.

وی گفت: در مجموعه متعدد مراکز علمی و فناوری کشور که زیر نظر وزارت علوم هستند و همچنین زیرمجموعه‌های معاونت‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری نمونه‌های مطلوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که می‌تواند آینده خوبی را در بخش علم و فناوری ایران نشان دهد؛ ضمن اینکه باید به تدریج این فعالیت‌ها و دستاوردها را به ملت ایران معرفی کنیم تا‌ آنها تلاش شبانه‌روزی جوانان خود را ببینند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین وضعیت بازنگری در کنکور هم گفت: امیدواریم در جلسه امروز تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود که مورد رضایت داوطلبان عزیز هم باشد.؛ ضمن اینکه چون این تصمیم دارای مصوبه قبلی هم بوده اما برخی داوطلبان درخواست بازنگری در موضوع کنکور داشته‌اند.

غلامی درباره ارسال نامه ۴ هزار دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور گفت: ما همواره به دنبال کمک به دانشجویان ایرانی در خارج از کشور بوده‌ایم البته دانشجویانی که به صورت آزاد در خارج از کشور تحصیل می‌کنند هم مورد حمایت ما قرار دارند به طوری که در ۶ ماهه اول سال جاری با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها با همکاری بانک مرکزی کمک‌های خوبی به آنها شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: تسهیلات دیگری برای این دانشجویان در نظر گرفته‌ایم به طوری که برای انتقال آنها به داخل برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و تسهیلاتی را برای تحصیل آنان در دانشگاه‌های داخل کشور در نظر گرفته‌ایم به طوری که تا هفته پیش ۴۰۰ درخواست برای انتقال دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های خارجی به دانشگاه‌های ایرانی و پذیرش در مراکز آموزش عالی کشورمان داشته‌ایم.

غلامی تصریح کرد: در مورد ارز به آنها اعلام می‌کنم که ما همچنان تلاش خواهیم کرد با کمک بانک مرکزی به این افراد کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ