جزئیات دریافت گواهی بین المللی مهارت در دوره سربازی

۱۸ نظر

در راستای اجرای بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند ۵ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دستورالعمل اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در تاریخ پنج بهمن ماه ۱۳۹۵ توسط شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اجرای طرح ابلاغ شد.


مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیرو‌های مسلح از فراهم شدن امکان اخذ گواهی بین‌المللی مهارت در دوران سربازی با پیگیری‌های این قرارگاه خبر داد. سردار موسی کمالی، با توضیح درباره طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: در راستای اجرای بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند ۵ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دستورالعمل اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در تاریخ پنج بهمن ماه ۱۳۹۵ توسط شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اجرای طرح ابلاغ شد.
مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: آشنایی با محیط کسب و کار و ایجاد خود باوری در مهارت آموزی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه‌های اقتصادی به منظور شناسایی و جذب نیروی کار توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و بکارگیری نیرو‌های فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.
وی با اشاره به فعالیت قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح نیز گفت: یکی از اهداف قرارگاه مهارت آموزی سربازان فراهم کردن شرایط آموزش و فعالیت در محیط واقعی کار است. در همین راستا نیز سربازانی که دارای مهارتی خاص بوده یا نسبت به فراگیری مهارتی خاص علاقه‌مند باشند از سوی این قرارگاه شناسایی می‌شوند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر در طول مدت خدمت سربازی بسته به میزان آشنایی سربازان با مهارت موردنظرشان یا در محیط‌های کارواقعی به کار گرفته می‌شوند یا اینکه ابتدا آموزش‌های لازم را در محیط واقعی فراگرفته و پس از آن کار خود را آغاز خواهند کرد. مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: با فراهم شدن این امکان و نیز آزمونی که سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای همان طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برگزار می‌کند، تصمیم گرفتیم تا از این ظرفیت به نفع سربازان استفاده شود.
سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام به اخذ آزمون از افراد شاغل در کارگاه‌های مورد تایید کرده و در صورتی که افراد شاغل در آن بتوانند امتیاز‌های لازم را کسب کنند، گواهی بین المللی مهارت در زمینه تخصص خود را دریافت خواهند کرد. این گواهی در سراسر جهان دارای اعتبار بوده و فرد دارنده آن می‌تواند به عنوان یک مدرک معتبر از تخصص و مهارت خود آن را ارائه دهد. کمالی افزود: در همین راستا نیز رایزنی‌ها با وزارتخانه و سازمان فنی و حرفه‌ای را آغاز کرده و تا کنون موفق شدیم که تاییدیه حدود۲۵۰۰ کارگاه واقع در نیرو‌های مسلح را دریافت کنیم که البته با اقدامات انجام شده به زودی تعداد این کارگاه‌ها به ۱۰هزار مورد خواهد رسید. وی اضافه کرد: با اقدام صورت گرفته، امکان صدور گواهینامه بین‌المللی مهارت برای سربازان شاغل در کارگاه‌های تایید شده فراهم شده است و بر این اساس کارشناسان و اساتید سازمان فنی و حرفه‌ای با حضور در این کارگاه‌ها اقدام به اخذ آزمون عملی از سربازان کرده و در صورت کسب امتیاز، گواهینامه بین المللی برایشان صادر می‌شود.
به گفته مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیرو‌های مسلح، هزینه‌ای بابت صدور این گواهینامه بین المللی از سربازان دریافت نخواهد شد.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۸ نظر برای جزئیات دریافت گواهی بین المللی مهارت در دوره سربازی

  • ج
    جابر
    ۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
    وقتی رهبر خودشون گفتن موانع رو بردارید و راه رو هموار کنید تا جوونا راحتتر ازدواج کنن(بدلیل کاهش شدید ازدواج و به تبع آن موالید) این کار شما و بلاتکلیف گذاشتن حدود چهار میلیون نفر سرپیچی کردن اشکار از سخنان رهبریه...بنظر من مردم ایران بیشتر دارن از این مسِولین ضربه میخورن تا هرکس دیگه..به هر دلیلی هم این افراد خدمت نکرده باشن 8 سال از همه چی محروم بودن و این میزان تنبیه حتی خیلی بیشتر از جرمیه که مرتکب شدن و باید سریعا از بلاتکلیفی در بیان.
    • ح
      حسن
      ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲
      وام ازدواج کارت پایان خدمت میخواهد کسی بدون کارت گرفته ؟چون مورد نیاز رو گفته ولی اسمی از پایان خدمت نبرده.
      • و
        وحید
        ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۴
        نه.نمیخواد.
      • ک
        کامی
        ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۵۱
        دوستان این مصاحبه آقای ابوترابی چندین قسمت هستش که قسمت دومشم گذاشته او پیج....دمش گرم داره واقعیات این قانون منسوخ شده رو خوب بیان میکنه ان شاءالله که به نتیجه برسه
        • و
          وحید
          ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۶
          داداش کامی. توی اون پیج نبود پارت دوم.
          لطف میکنید بگید کجاست؟
          • ک
            کامی
            ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۱۶
            داداش همون نسیم آنلاین گذاشته یه ساعت پیش پارت دومش رو گذاشته...فکر کنم قسمت های دیگه رو هم بزاره....nasimonline
        • A
          Ali
          ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۵
          سلام دوستان
          برید مصاحبه آقای ابوترابی با خبرگذاری نسیم آنلاین رو ببینید تو این مصاحبه گفتن داریم روی طرح کار میکنیم و قانون فعلی باید اصلاح بشه
          • و
            وحید
            ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴
            درسته دوستان.برید مصاحبه رو ببینید.
            • b
              behnam
              ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۴۲
              مال کی هس مصاحبه اقای ابوتراب؟
              • A
                Ali
                ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۱۷
                مصاحبه برای هفته گذشته است اما امروز توی خبرگذاری نسیم آنلاین منتشر شده
                • و
                  وحید
                  ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱
                  ساعت 12 ظهر حدودا.امروز.برید ببینید.
              • ع
                عباس
                ۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
                اقا تروخدا بجای این مدرکهای بدرد نخور یه فکری برای فروش بفرمایید و جوانان را بیشتر ازین دق ندید
                • م
                  مهراد
                  ۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۵
                  سردار جون 100 تا از این‌ گواهینامه معتبر هاتون به درد ما نمیخوره. شما لطف کن بفروش ما با فرش زیر پامونو طلای زن و مادرمون بیایم بخریم بریم سر کار و زندگیمون. غیبتم نداریم عزیزان مسعول تا فوق لیسانس خوندیم اونم حاضرم جفت مدرکامو تقدیمتون کنم منو دیپلمه کنید معافم کنید برام سر زندگیم. 29 سالمونه هنوز هشتمون گرو نهمونه اینا فکر سربازین. تو رو خدا یکم فقط یکم فقط یکم به بدبختی جوونا فکر کنید. چی شد پس این اصلاح این قانون 100 ساله، کی قراره اجرا بشه کسی خبر داره؟؟
                  • ا
                    امیر
                    ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۲
                    داداش میگن قراره برای متولدین قبل 72 یعنی 27 سال تمام و بعد از اون دوباره بفروشن
                    • و
                      وحید
                      ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
                      امیر جان کی گفته داداش؟منبع؟؟
                      • A
                        Ali
                        ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۴۷
                        آقا وحید به حرف دوستانی که بدون منبع کامنت میذارن توجهی نکنید اگر اتفاقی بیوفته تمام خبرگذاری ها پوشش میدن، بنظر بنده اگه فروش اتفاق بیوفته بدون شرط سنی باشه چون گذاشتن شرط سنی دقیقا میشه عین همون قانون قبلی که باید وارد غیبت میشدن اینجوری همه صبر میکنن تا 27 سالشون بشه!
                      • م
                        مرادی
                        ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۵۶
                        فک نکنم محدودیت سنی شامل 72 ب قبل بشه
                        نهایتا 70ب قبل ک بشه 30سال
                        البته اگه بخوان چنین قانونی بزارن
                    • س
                      سردار
                      ۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۶
                      مدرکای دانشگاهی رو هیچ کجا قبول نمیکنن حالا اینا میخان گواهی معتبر بدن!!!!

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ