جذب یک هیئت‌علمی به ازای ۲۵دانشجو

معاون اداری و مالی وزارت علوم با اشاره به تحقق ۴۰ درصدی اعتبارات دانشگاه‌های کشور، از جذب یک هیئت‌علمی به ازای هر ۲۵ دانشجو خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی نظرپور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان اظهار داشت: سرانه فضای این دانشگاه رشد خیلی خوبی داشته است و شاهد گسترش دانشگاه و جذب هیئت علمی هستیم.

وی یادآور شد: تلاش خوبی در حوزه ساخت فضاهای جدید صورت گرفته و امیدواریم فاصله ها در این زمینه نسبت به دیگر دانشگاه های کشور کمتر شود.
معاون اداری و مالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: با افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان، مکان استقرار قبلی بخش اداری دانشگاه لرستان تبدیل به دانشکده خواهد شد.
نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب هیئت علمی در دانشگاه های کشور گفت: مجوز لازم در این زمینه از سوی مرکز اداری و استخدام اتخاذ می شود که دانشگاه ها در طی زمان میان مدت و بلند مدت در قالب فراخوان اقدام به جذب هیئت علمی کنند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها تلاش می کنند در قالب فراخوان به ازای هر ۲۵ دانشجو یک عضو هیئت علمی را جذب کنند، افزود: در این زمینه مشکلی نداریم.
معاون اداری و مالی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت دانشجویان سیاسی اشاره کرد و بیان داشت: این دانشجویان مشکل خاصی ندارند و می توانند در مهرماه سر کلاس خود حاضر باشند.
نظرپور با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد اعتبارات دانشگاه های کشور تخصیص یافته است، تصریح کرد: این در حالیست که در ۶ ماهه نخست هر ساله ۵۰ درصد اعتبارات دانشگاه ها تخصیص می یافت و انتظار داریم باتوجه به قول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات تحقق یابد.
وی با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات دانشگاه ها ۸ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۰ درصد آن تحقق یافته و نیاز است که تا پایان شهریورماه حداقل به ۵۰ درصد ارتقا یابد؛ افزود: در بخش اعتبارات عمرانی ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته و مشکلی نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ