توسعه اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری در روستاهای استان بوشهر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از توسعه اشتغال در ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای استان بوشهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان پیش از ظهر شنبه در نشست شورای اشتغال اظهار داشت: با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار خصوصا در مناطق روستایی و عشایری و با همکاری مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، اقدامات مناسبی در حوزه اعطای تسهیلات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از شهریور ماه سال گذشته تا کنون، بیش از ۳۴ طرح اشتغالزایی در حوزه ICT توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته است و تعداد ۲۱ طرح آن پس از تایید به کارگروه فنی استان و یا شهرستان ارسال شده است.
وی گفت: با توجه به آئین نامه اجرایی طرح اشتغال پایدار، کارگروه فنی پس از بررسی دوباره، امکان تایید و یا عدم تایید طرح‌­ها را به عهده دارد که بر این اساس تعداد ۱۰ طرح با اشتغالزایی بیش از ۴۳ نفر، مشمول تصویب نهایی شده است و به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، مبلغ طرح‌­های تصویب شده را بیش از ۲۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طرح‌­های بیشتری در دست بررسی است که با شروع دور دوم طرح اشتغال پایدار و تزریق منابع مالی به بانک‌­ها، به کارگروه مربوطه ارسال می شود و شاهد حمایت از کسب و کارهای نوپا در استان هستیم.
سملیان به اقدامات حمایتی دیگر از جمله ایجاد کارگروه استانی وجوه اداره شده، انعقاد قرارداد با شتاب‌دهنده کشوری دیموند، انعقاد قرارداد با شرکت بخش خصوصی برای معرفی طرح های استانی به بیش از ۱۴۰ سرمایه گذار اشاره کرد.
وی گفت: زیست بوم کارآفرینی استان بوشهر با وجود اقدامات انجام شده به بهترین حالت خود در چند سال اخیر رسیده است و انتظار می­‌رود کسب و کارهای استانی با استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها به رشد و بالندگی برسند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ