تلاش برای اجرا نکردن قانون تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور رفتاری احساسی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جمع آوری امضا در صحن علنی مجلس برای اجرا نکردن قانون تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را رفتاری احساسی و به دور از منطق دانست.

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه امروز گزینش دانشجو در دنیا به صورت بررسی پرونده تحصیلی متقاضی در طول تحصیل صورت می‌گیرد و همه سرنوشت فرد طی ۴ ساعت در جلسه کنکور تعیین نمی‌شود، گفت: قطعا این روش به واقعیت نزدیک‌تر است و گزینش بهتری از این طریق صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لازمه حذف کنکور ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور است، افزود: زیرساخت‌های لازم از این بابت باید در مدارس پیاده و اجرا شود تا بتوانیم در مسیر حذف کنکور گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه نکته مهم در این میان این است که قانون مصوب مجلس باید اجرا شود، ادامه داد: کمیسیون به ویژه کمیته آموزش و پرورش پس از حضور رئیس مجلس در کمیسیون و تاکید وی بر حذف کنکور به طور جدی پیگیر اجرایی شدن قانون حذف کنکور است.

محمدی با اشاره جمع آوری امضا در نشست علنی هفته گذشته مجلس به منظور اجرا نکردن قانون تاثیر ۳۰ درصدی قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ خطاب به رئیس سازمان سنجش، عنوان کرد: چنین تصمیمات احساسی و به دور از فرآیند علمی جذب دانشجو در دانشگاه‌های کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه محل بحث و تصمیم گیری چنین مواردی کمیسیون تخصصی آن یعنی کمیسیون آموزش است، اظهار کرد: سازمان سنجش در جهت اجرای مصوبه حذف تدریجی کنکور قانون تاثیر ۳۰ درصدی قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ را برای اجرا آماده کرده است و این اقدام نه تنها خلاف قانون نبوده بلکه عین اجرای قانون است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ